شنبه 10 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيفا به صورت رسمی پوشش بانوان مسلمان را پذيرفت

اصفهان - ايرنا - فدراسيون بين المللی فوتبال (فيفا) امروز شنبه به صورت رسمی پوشش بانوان مسلمان در مسابقات فوتبال را به مدت دو سال پذيرفت.

به گزارش ايرنا، رسانه های عربی روز شنبه به نقل از هيات بين المللی قانونگذاری فوتبال ˈايفابˈ گزارش دادند:فيفا پس از۲۰ ماه بررسی بر روی پوشش بانوان مسلمان و ارتباط آن با قوانين فوتبال ، از امروز اجازه داد حضور بانوان مسلمان با پوشش اسلامی در مسابقات فوتبال منعی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ايفاب همچنين استفاده از حجاب اسلامی بانوان مسلمان را به شرطی در مسابقات جايز دانست که حجاب سلامت بازيکنان را به خطر نيندازد.

پيش از اين فدراسيون بين المللی فوتبال ( فيفا ) حضور بانوان مسلمان با پوشش اسلامی در مسابقات را به بهانه آسيب رسيدن به سر و گردن بازيکنان ممنوع کرده بود.

براساس اعلام رسانه های عربی، فيفا بنا به درخواست کنفدراسيون فوتبال آسيا به مدت دو سال استفاده از پوشش اسلامی توسط بانوان مسلمان در مسابقات را به صورت آزمايشی به اجرا می گذارد.

پايگاه اطلاع رسانی اسپورت يمن تصريح کرد:ايران اول کشوری بود که خواستار استفاده از پوشش اسلامی بانوان در مسابقات شد و در اين راستا از فيفا شکايت کرده بود.

شکايت ايران از فيفا پس از آن انجام شد که تيم بانوان اين کشور به دليل استفاده از حجاب در مسابقات انتخابی بازی های المپيک ۲۰۱۲ لندن، از اين رقابت ها کنار گذاشته شد.

در همين حال، فرانسه اولين کشوری بود که با درخواست ايران برای استفاده از حجاب اسلامی در مسابقات فوتبال مخالفت کرد و آن را مغاير با قانون اساسی فرانسه و سکولاريسم دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016