یکشنبه 25 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کنفدراسيون فوتبال آسيا سهميه فوتبال ايران را کاهش داد

رئيس سازمان ليگ حرفه ای فوتبال با بيان اينکه يکی از سهميه‌های ايران در ليگ قهرمانان آسيا کم شده، گفت: تمام هدف و برنامه ما اين است که بتوانيم برای سال آينده ميانگين سنی بازيکنان ليگ برتر را پايين بياوريم و از راهکارهای مناسب باشگاه‌ها را موظف به استفاده از بازيکنان جوان کنيم.

به گزارش ايلنا، مهدی تاج در نشست خبری که بعداز ظهر امروز در محل سالن روابط عمومی سازمان ليگ برگزار شد با اشاره به اينکه اين سازمان به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف ليگ فعلی برای فصل آينده است، گفت: ما به دنبال پيدا کردن ايرادهای ليگ سيزدهم و تبديل آنها به نقاط قوت ليگ چهاردهم هستيم تا بتوانيم در آينده يک ليگ پويا و فعال را داشته باشيم. در اين راه دو محور را به عنوان اولويت های سازمان ليگ در نظر گرفته‌ايم. اول اينکه بتوانيم از نظر فرهنگی ليگ را به سطح قابل قبول برسانيم و در وهله دوم اينکه بتوانيم شرايطی را فراهم کنيم که ليگ از نظر فنی بتواند رضايت تماشاگران را برآورده کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه سازمان ليگ دارای بخش های مختلفی است و در طول يکسال ۶ هزار مسابقه برگزار می‌کند، افزود: به دنبال اين هدف هستيم که ليگ برتر بتواند پشتوانه خوبی برای تيم ملی باشد. ضمن اينکه ليگ دسته اول هم بايد از نظر فنی حمايت کننده ليگ برتر باشد.

رئيس سازمان ليگ حرفه‌ای خاطرنشان کرد: در بررسی‌هايی که انجام داده‌ايم به اين نتيجه رسيديم که از ۱۸ درصد بازيکن جوانی که در ليگ دسته اول قرارداد دارند تنها يک درصد در طول مسابقات به بازی گرفته شده اند. اين هم به اين دليل است که همه دنبال نتيجه گرايی هستند. ما به دنبال اين هستيم که اين تفکر را از بين ببريم تا بتوانيم از جوانانمان بهتر استفاده کنيم. به همين دليل به همه باشگاه ها اعلام کرده ايم فعلا با بازيکنی قرار داد نبندند چرا که در سال آينده آيين نامه جديدی برای نقل و انتقالات نوشته خواهد شد.

وی افزود: ما برای جوانگرايی و مسائل فنی از بزرگانی چون مجيد جلالی، رسول کربکندی، عليرضا منصوريان و ديگران استفاده کرده‌ايم و از تعدادی هم نتوانستيم استفاده کنيم چراکه درگيری مسابقات ليگ قهرمانان بودند. دنبال اين هستيم که با جمع آوری افکار و نظرات همه به يک راهکار خوب برسيم. من چندين ساعت با بگوويچ، کرانچار، اسکوچيچ و لوکا صحبت کرده ام تا بتوانم از نظرات آنها هم استفاده کنم.

مهدی تاج خاطر نشان کرد: ما بايد سن حضور بازيکنان جوان را در مسابقات از ۲۳ به ۱۷ برسانيم. يکی از مشکلاتی که ما داريم سرباز شدن بازيکنان است که تنها ۴ باشگاه تراکتورسازی، ملوان بندرانزلی، نيروی زمينی و تراکتورسازی هستند که می‌توانند از بازيکنان سرباز استفاده کنند. مشکل ما اين است که وقتی بازيکن به شرايط ايده‌ال فنی می‌رسد بايد به تيم‌های نظامی برای سربازی بپيوندد.

رئيس سازمان ليگ در بخش ديگری از صحبت‌هايش با بيان اينکه بايد زير ساخت‌های لازم برای پيشرفت فوتبال را فراهم کرد، گفت: براساس اعلام کنفدراسيون فوتبال آسيا سهميه فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا کم شده و فوتبال ايران از فصل آينده سه سهميه در اين مسابقات خواهد داشت.

تاج در ادامه اين نشست با تاکيد بر اينکه بايد زيرساخت‌های ايجاد شده را از لحاظ کيفی تقويت کنيم، ادامه داد: ديگر در ليگ بسياری از چيزها مشخص است تعداد آن ۱۶ تيم است و ۱۸ يا ۳۰ تيم نمی‌شود. هيچ‌کس هم امتياز تيم ليگ برتری را نمی‌خرد پس از امروز بايد دنبال ايجاد کيفيت در زيرساخت‌ها باشيم تا بتوانيم به استانداردهای مد نظر فيفا و ای اف سی برسيم.

رئيس سازمان ليگ با اشاره به اينکه در گذشته حق ميزبانی رعايت نمی‌شد، اما امسال و پس از ۱۳ دوره سرخ آبی‌ها بازی‌های خود را در تختی و کرج برگزار کردند در مورد بحث قرارداد بازيکنان به موضوع جالبی اشاره کرد. کنفدراسيون فوتبال آسيا پيشنهاد ما را برای تاييد سقف قرارداد و اجباری کردن افزايش مدت زمان قرارداد رد کرد.

وی در ادامه توضيح داد: ابتدا بازيکنان از اين فصل به بعد بايد خودشان ماليات را پرداخت کنند همچنين در نشستی که با مسئولان اداره کل ماليات داشتيم مقرر شد قرارداد بازيکنان صددرصد افشا شود. در اين زمينه مسئولان وزارت ورزش و جوانان و ساير نهادهای ذيربط با ما هماهنگ هستند و از اين به بعد هيچ باشگاهی قرارداد محرمانه با بازيکن نخواهد داشت.

تاج ادامه داد: بحث ديگر اين است که پرداختی به بازيکنان ايرانی تنها ريالی خواهد بود و موضوعاتی از قبيل ماشين، پرداخت دلاری، گاو و گوسفند، ميلگرد و ورق آهن و غيره نداريم. خوشبختانه در اين زمينه با بازرسی کل کشور بيش از ۷-۸ جلسه داشتيم و قرار شد ديگر دستگاههای نظارتی هم به ما کمک کنند هرچند پرداختی بازيکنان خارجی همچنان دلاری خواهد بود.

وی اضافه کرد: نحوه پرداخت و اينکه چند درصد از پول ابتدا، وسط و يا آخر فصل پرداخت شود و يا اين پول‌ها به صورت هفتگی در اختيار بازيکنان قرار گيرد از سوی سازمان ليگ اعلام می‌شود. امسال طبق فرموده مقام معظم رهبری بايد به اقتصاد مقاومتی روی آوريم و در اين زمينه دستگاه‌های نظارتی هم پذيرفته‌اند خودشان قراردادها را اجرا کنند سازمان ليگ نيز اين کار را انجام داد.

رئيس سازمان ليگ ادامه داد: بازيکنان خارجی هر بار که می‌خواهند از ايران خارج شوند بايد تسويه حساب مالياتی را ارائه کنند و هر بازيکنی هم که ماليات ندهد ممنوع‌الخروج می‌شود اين درست نيست کارمندان دولتی قبل از دريافت حقوق ماليات بدهند، اما بازيکن با چنين قراردادهايی ماليات نپردازد. البته می‌خواستنند در پايان سال ۹۲ بازيکنانی که بدهی مالياتی دارند را ممنوع الخروج کنند اما ما با مسئولان نشست داشتيم و اين موضوع را به تعليق انداختيم.

تاج همچنين تاکيد کرد: بار ديگر می‌گويم از اين به بعد هر پرداخت زير ميزی و غير عرف تخلف بوده و قابل پيگيری است آن هم به هرگونه و هر شکلی باشد کليه اعضای هيات مديره باشگاه نيز در اين تخلف سهيم بوده زيرا اعضای هيات مديره بايدبر عملکرد باشگاه نظارت و زير اقدامات آن امضا کنند.

وی در ادامه درخصوص بحث فساد در فوتبال نيز گفت: در هر بخش جامعه تخلف وجود دارد و شغلی نيست که بدون تخلف باشد ما دادگاه ويژه روحانيت، دادگاه رسيدگی به تخلفات کارکنان دولت و غيره را داريم و از مسئولان ذيربط می‌خواهيم دادگاه رسيدگی به تخلفات ورزشی هم ايجاد شود تا هر کس ادعايی در مورد تبانی، رشوه و مسائل غير اخلافی در فوتبال دارد به آن دادگاه مراجعه کرده و در آنجا به اين مسئله رسيدگی شود زيرا اين امور نياز به تحقيقات حراستی و نظارتی دارد که بهتر است به جای فوتبال در يک دادگاه رسمی به آن رسيدگی شود.

رئيس سازمان ليگ افزود: اينکه من بگويم شما بنويسيد و متخلف همچنان به کارشان ادامه دهند درست نيست. بايد کسانی که تخلف می‌کنند افشا شده و با آنها برخورد کنند. در هيات رئيسه سازمان ليگ نيز اين موضوع را به شکل جدی بررسی کرديم تا با ايجاد چنين فضايی آرامش را به فوتبال برگردانده و شرايط را برای فعاليت نيروهای سازنده مهيا کنيم.

وی گفت: صدا و سيما و رسانه محل رسيدگی به تخلفات نيست بايد کسی که موضوعی را بيان می‌کند به دادگاه رفته، زير ادعای خود را امضا کند تا اگر حرفش درست بود با مجرم برخورد شود و اگر غير از اين بود با خود اتهام زننده برخورد شود. هيات رئيسه فدراسيون و سازمان ليگ روی اين موضوع اتفاق نظر دارند که بايد دادگاه رسيدگی به تخلفات ورزشی و فوتبال تشکيل شده تا احکام به همديگر نزديک شوند و تخلفات به طور کامل مورد رسيدگی قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016