شنبه 9 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوج هيجان در ليگ دسته يک فوتبال؛ تلاش برای صعود يا رهايی از سقوط

تهران - ايرنا - هفته بيست و پنجم و ماقبل پايانی ليگ دسته يک فوتبال ايران در حالی روزهای يکشنبه و دوشنبه (فردا و پس فردا) برگزار می شود که اکثر تيم ها به دنبال صعود به ليگ برتر يا رهايی از سقوط به دسته دوم تلاش می کنند.

به گزارش ايرنا، هفته بيست و پنجم ليگ دسته يک فوتبال ساعت ۱۶:۳۰ دقيقه فردا (يکشنبه) پس از دو هفته تعطيلی با انجام ۶ ديدار همزمان از گروه نخست آغاز می شود که در مهمترين بازی اين گروه تيم صدرنشين سياه جامگان مشهد به ميهمانی تيم رده ششمی شهرداری بندرعباس می رود.

همچنين پديده شانديز مشهد تيم دوم گروه نخست که رقابت نزديک و تنگاتنگی با سياه جامگان برای صعود به ليگ برتر دارد از تيم سقوط کرده گهر دورود پذيرايی می کند.

در اين گروه، از بين تيم های سياه جامگان و پديده شانديز مشهد يک تيم به طور مستقيم به ليگ برتر صعود می کند و تيم دوم راهی بازی های پلی آف صعود به ليگ برتر خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گروه نخست ليگ دسته يک فوتبال، سقوط گهر دورود به ليگ دسته دوم قطعی شده است و چندين تيم ديگر نيز با خطر سقوط مواجه هستند که در اين بين مشخص نبودن تکليف نتيجه ديدار برگزار نشده شهرداری ياسوج و نيروی زمينی تهران حاشيه ساز شده است!

گفته می شود در روزهای پايانی سال ۱۳۹۲ جلسه ای در فدراسيون فوتبال برگزار شد تا تصميم جديدی در مورد ديدار برگزار نشده هفته چهاردهم شهرداری ياسوج و نيروی زمينی تهران اتخاذ شود، اما اين جلسه نتيجه ای به دنبال نداشت.

تيم نيروی زمينی تهران در هفته چهاردهم ليگ دسته يک برای برگزاری اين بازی در ياسوج حاضر شد اما اين ديدار به دليل آنچه مسوولان تيم ياسوجی مهيا نبودن زمين مسابقه به دليل بارندگی اعلام کردند، برگزار نشد و تيم نيروی زمينی به تهران بازگشت.

مسوولان تيم نيروی زمينی پس از بازگشت به تهران مدعی شدند که شهرداری ياسوج به بهانه بارش برف در اين شهر خواستار لغو اين ديدار بود تا مشکلات خود را رفع کند و کميته انضباطی فدراسيون فوتبال نيز بر اين اساس نتيجه اين ديدار را ۳ بر صفر به سود نيروی زمينی اعلام کرد.

اما کميته انضباطی فدراسيون فوتبال پس از چند ماه با لغو تصميم قبلی خود، اعلام کرد که اين بازی بايد برگزار شود که مسوولان نيروی زمينی به هيچ وجه زير بار تصميم جديد کميته انضباطی نمی روند!

تعيين تکليف ديدار برگزار نشده تيم های شهرداری ياسوج و نيروی زمينی علاوه بر اين دو تيم، برای ساير تيم هايی که در خطر سقوط از ليگ دسته يک هستند، اهميت دارد.

۶ ديدار ديگر ليگ دسته يک فوتبال نيز ساعت ۱۶:۳۰ دقيقه روز دوشنبه (پس فردا) از گروه دوم اين رقابت ها به طور همزمان برگزار می شود و در مهمترين بازی تيم رده دومی ايرانجوان بوشهر به ميهمانی مس رفسنجان رده پنجمی می رود.

همچنين تيم پيکان تهران که در رده سوم قرار دارد در گچساران رو در روی نفت و گاز اين شهر قرار می گيرد و تيم پارسه تهران از پاس همدان پذيرايی می کند.

در گروه دوم سقوط تيم پرسپوليس شمال به ليگ دسته دوم قطعی شده است و چندين تيم برای رهايی از سقوط تلاش می کنند.

برنامه کامل ديدارهای هفته بيست و پنجم ليگ دسته يک فوتبال باشگاه های ايران به قرار زير است: (تمامی بازی ها ساعت ۱۶:۳۰ دقيقه آغاز می شود)

** يکشنبه ۱۰ فروردين - گروه نخست

پديده شانديز مشهد - گهر دورود، ورزشگاه تختی مشهد شهرداری بندرعباس - سياه جامگان مشهد، ورزشگاه خليج فارس بندرعباس

گيتی پسند اصفهان - استقلال اهواز، ورزشگاه آرارات اصفهان

فولاد يزد - نساجی قائمشهر، ورزشگاه شهيد نصيری يزد

شهرداری ياسوج - گل گهر سيرجان، ورزشگاه تختی ياسوج

الوند همدان - نيروی زمينی تهران، ورزشگاه قدس همدان

** دوشنبه ۱۱ فروردين - گروه دوم

نفت و گاز گچساران - پيکان تهران، ورزشگاه اختصاصی نفت و گاز گچساران

مس رفسنجان - ايرانجوان بوشهر، ورزشگاه تختی رفسنجان

پارسه تهران - پاس همدان، ورزشگاه صنايع دفاع تهران

ابومسلم مشهد - آلومينيوم هرمزگان، ورزشگاه تختی مشهد

بدر بندرکنگ - راهيان کرمانشاه، ورزشگاه اختصاصی بدر بندرکنگ

پرسپوليس شمال - يزد لوله، ورزشگاه شهيد وطنی قائمشهر

در هفته بيست و پنجم ليگ دسته يک فوتبال، تيم های صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سليمان به ترتيب از گروه های اول و دوم استراحت دارند.

در جدول رده بندی گروه نخست اين رقابت ها، تيم های سياه جامگان مشهد، پديده شانديز مشهد و صنعت نفت آبادان به ترتيب با ۴۱، ۴۰ و ۳۲ امتياز در رده های اول تا سوم قرار دارند.

در گروه دوم نيز تيم های نفت مسجدسليمان، ايرانجوان بوشهر و پيکان تهران به ترتيب با ۳۹، ۳۵ و ۳۴ امتياز، رده های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

ليگ دسته يک فوتبال باشگاه های ايران، با حضور ۲۶ تيم در دو گروه ۱۳ تيمی پيگيری می شود و در پايان، تيم های نخست هر گروه به طور مستقيم به ليگ برتر فوتبال صعود می کنند و برنده ديدار تيم های دوم هم در مرحله پلی آف برای صعود به ليگ برتر فوتبال با تيم چهاردهم ليگ برتر مسابقه خواهد داد.

در پايان اين مسابقه ها از هر گروه چهار تيم (در مجموع ۸ تيم) سقوط می کنند و با صعود چهار تيم از ليگ دسته دو به اين رقابت ها، تعداد تيم ها برای فصل آينده به ۲۲ تيم کاهش خواهد يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016