سه شنبه 12 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان اروپا؛ صف آرايی بزرگان برای رسيدن به نيمه نهايی

تهران - ايرنا - مرحله يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان اروپا در حالی از فردا (سه شنبه) آغاز خواهد شد که بزرگان قاره سبز تلاش خود را برای رسيدن به جمع چهار تيم پايانی آغاز می کنند.

به گزارش ايرنا، بزرگترين تورنمنت باشگاهی جهان در حالی به مراحل پايانی و حساس خود نزديک می شود که بارسلونا، رئال مادريد و اتلتيکومادريد از اسپانيا، بايرن مونيخ و دورتموند از آلمان، چلسی و منچستريونايتد از انگليس و پاری سن ژرمن از فرانسه خود را به مرحله يک چهارم نهايی رسانده اند.

ديدارهای رفت از مرحله يک چهارم نهايی سه شنبه شب با رويارويی بارسلونا با اتلتيکومادريد و منچستريونايتد با بايرن مونيخ آغاز و چهارشنبه شب با ديدارهای رئال مادريد با دورتموند و پاری سن ژرمن با چلسی به پايان می رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بارسلونا - اتلتيکومادريد؛ نبرد آرژانتينی ها در نيوکمپ

بارسلونا و اتلتيکومادريد درحالی سه شنبه شب در ورزشگاه نيوکمپ شهر بارسلون به مصاف هم می روند که هدايت هر دو تيم بر عهده مربيان آرژانتينی است.

اتلتيکومادريد در اين فصل با هدايت «ديه گو سيمئونه» فراتر از انتظار نشان داده و هم اکنون بالاتر از بارسلونا و رئال مادريد صدرنشين لاليگای اسپانيا است و پس از سالها در ليگ قهرمانان نيز خود را به جمع هشت تيم برتر رسانده است.

در طرف ديگر بارسلونا با کسب پيروزی در ال کلاسيکو و چند برد ديگر، بحران های اواسط فصل را به فراموشی سپرده و به فينال جام حذفی اسپانيا نيز راه يافته است. آبی و اناری پوشان همچنين با هدايت «تاتا مارتينو» آرژانتينی به دنبال افتخار آفرينی در ليگ قهرمانان اروپا هستند.

کاتالان ها که چهار عنوان نخست ليگ قهرمانان را در کارنامه دارند، هم اکنون در شرايط آرمانی هستند و به دنبال يکسره کردن صعود خود در ديدار رفت هستند. اما اتلتيکومادريد که تيمی جنگنده نشان داده است به راحتی برابر حريفان بزرگ نتيجه را واگذار نمی کند.

ليونل مسی و ديه گو کاستا مهاجمان آماده دو تيم می توانند سرنوشت اين ديدار را رقم بزنند.

منچستريونايتد - بايرن مونيخ؛ يکی در اوج، يکی در قعر

تيم های نامدار و سرخپوش فوتبال اروپا ديدار رفت خود را سه شنبه شب در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر برگزار می کنند.

منچستريونايتد که بدترين عملکرد خود در ۱۰ سال گذشته را در اين فصل به جای گذاشته، بايد به مصاف بايرنی برود که با سرمربيگری «جوزپه گوارديولا» رويايی نتيجه می گيرد و در فاصله ۷ هفته مانده به پايان بوندسليگا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

بايرنی ها در اين فصل عنوان قهرمانی بوندسليگا، سوپر جام اروپا و جام باشگاه های جهان را هم کسب کرده و شانس نخست ليگ قهرمانان اروپا نيز محسوب می شوند، اما شاگردان «ديويد مويس» در منچستر در جام حذفی و اتحاديه حذف شده و در ليگ برتر نيز هفتم هستند و شانس چندانی برای کسب سهميه ليگ قهرمانان ندارند.

رويارويی اين تيم ها يادآور فينال فصل ۱۹۹۸ است که منچستر بازی باخته را در فاصله ۲ دقيقه به پايان، با پيروزی عوض کرد و قهرمان شد، اما شرايط دو تيم نسبت به سال ۹۸ تفاوت زيادی دارد. هم اکنون بايرن در اوج و منچستر در قعر است و ديگر شياطين سرخ نشانی از روزهای گذشته خود ندارند.

رئال مادريد - دورتموند؛ فرصتی برای جبران

رئال مادريد با کسب ۹ قهرمانی، پرافتخارترين تيم اين تورنمنت معتبر محسوب می شود، اما ۱۲ سال از آخرين قهرمانی کهکشانی ها در ليگ قهرمانان اروپا گذشته است.

مادريدی ها در سال های گذشته برای رسيدن به دهمين قهرمانی خود چندصد ميليون يورو هزينه کرده و نامدارترين بازيکنان و مربيان جهان را استخدام کردند، ولی بازهم ناکام ماندند.

رئال فصل گذشته و در مرحله نيمه نهايی برابر دورتموند شکست خورد تا از رسيدن به ديدار پايانی بازبماند و اکنون فرصت خوبی است تا شاگردان «کارلو آنجلوتی» شکست سال قبل را برابر دورتموند جبران کنند.

طلايی پوشان دورتموند که سابقه يک قهرمانی در اروپا را دارند به خوبی نشان داده اند که در ليگ قهرمانان اروپا برای هر حريفی مشکل ساز هستند و به طور يقين مادريدی ها نيز می دانند که کار آسانی نخواهند داشت.

دورتموند نايب قهرمان فصل گذشته اروپا در سال جاری نبرد قهرمانی در بوندسليگا را خيلی زود به بايرن مونيخ باخت و رئال مادريد نيز صدرجدول لاليگای اسپانيا را با دو باخت متوالی مقابل بارسلونا و سه ويا با رتبه سوم تغيير داد.

پاری سن ژرمن - چلسی؛ آقای خاص مقابل تيم خاص

اگر «خوزه مورينيو» را به دليل رفتار و افتخاراتی که کسب کرده است، آقای خاص فوتبال اروپا بدانيم، پاری سن ژرمن فرانسه نيز تيم خاص اين قاره خواهد بود.

اين تيم فرانسوی از ۳ فصل گذشته و پس از اينکه از سوی مالکان قطری خريداری شد با سرمايه گذاری هنگفت به قطب فوتبال فرانسه تبديل شد و در اروپا نيز نتايج خوبی کسب کرد.

پاريسی ها با سرمربيگری «لورن بلان» و در اختيار داشتن بازيکنانی چون «ابراهيموويچ»، «کاوانی»، «تياگو سيلوا»، «لاوتزی» و «کابايه» يکی از پرمهره ترين تيم های اروپا و در واقع مدعی مخفی برای قهرمانی در ليگ قهرمانان اين قاره هستند.

اين تيم که تاحدود زيادی قهرمانی خود در فرانسه را قطعی کرده است حالا به فکر بزرگی در اروپا است. چلسی نيز با خوزه مورينيو می خواهد دومين قهرمانی خود در اين تورنمنت را جشن بگيرد، اما رقيب خطرناکی برای صعود به مرحله نيمه نهايی پيش روی خود می بيند.

برنامه کامل دور رفت مرحله يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان اروپا به قرار زير است: (بازی ها ساعت ۲۳ و ۱۵ دقيقه به وقت ايران برگزار می شود)

سه شنبه دوازدهم فروردين ماه:
بارسلونا (اسپانيا) - آتلتيکو مادريد (اسپانيا) ورزشگاه نيوکمپ
منچستر يونايتد (انگليس) - بايرن مونيخ (آلمان) ورزشگاه اولدترافورد

چهارشنبه سيزدهم فروردين ماه:
رئال مادريد (اسپانيا) - دورتموند (آلمان) ورزشگاه سانتياگو برنابئو
پاری سن ژرمن (فرانسه) - چلسی (انگليس) ورزشگاه پارک دو پرنس


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016