پنجشنبه 21 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان اروپا؛ صعود ميلان، شالکه، دورتموند و آرسنال، وداع تلخ ناپولی

مهر ـ شب دوم از هفته پايانی مرحله گروهی رقابتهای ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با برگزاری ۸ ديدار پيگيری شد که طی آن تيم های شالکه، دورتموند، بارسلونا، اتلتيکومادريد، چلسی و ناپولی مقابل حريفان خود به برتری دست يافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در گروه E رقابتها شالکه در حضور بيش از ۵۰ هزار تماشاگر ورزشگاه خانگی خود با نتيجه ۲ بر صفر اف سی بازل سوئيس را از پيش رو برداشت و صعود خود به دور بعدی رقابتها را قطعی کرد. ژوليان دراکسلر (۵۱) و ژوئل ماتيپ (۵۷) برای شالکه در اين بازی گل زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ديگر بازی اين گروه هم چلسی با تک گل دقيقه ۱۰ دمبا با يک بر صفر استوابخارست رومانی را از پيش رو برداشت. در اين گروه چلسی با ۱۲ امتياز به عنوان تيم نخست و شالکه با ۱۰ امتياز به عنوان تيم دوم راهی مرحله بعدی شدند. اف سی بازل راهی ليگ اروپا شد و استوابخارست هم از دور رقابتها حذف شد.

گروه E
۱- چلسی ۱۲ امتياز
۲- شالکه ۱۰ امتياز
۳- اف سی بازل ۸ امتياز
۴- استوا بخارست ۳ امتياز

در گروه F دورتموند در خانه مارسی با نتيجه ۲ بر يک به پيروزی رسيد و صعود خود به دور بعدی رقابتها را تضمين کرد. در اين ديدار روبرت لواندوفسکی (۴) و کوين گراسکروتز (۸۷) برای دورتموند و سليمان ديارا (۱۴) برای مارسی گلزنی کردند.

در ديگر ديدار اين گروه ناپولی در خانه خود با نتيجه ۲ بر صفر آرسنال را از پيش رو برداشت اما به دليل تفاضل گل کمتر نسبت به توپچی ها از صعود به دور بعدی باز ماند.در اين گروه دورتموند با ۱۲ امتياز و تفاضل گل ۵+ به عنوان تيم نخست و آرسنال با ۱۲ امتياز و تفاضل گل ۳+ به عنوان تيم دوم از اين گروه صعود کردند. ناپولی با ۱۲ امتياز و تفاضل گل ۱+ با ليگ قهرمانان اروپا خداحافظی کرد و راهی ليگ اروپا شد، مارسی هم بدون امتياز از دور رقابتها حذف شد.

گروه F
۱- دورتموند ۱۲ امتياز (تفاضل گل ۵+)
۲- آرسنال ۱۲ امتياز (تفاضل گل ۳+)
۳- ناپولی ۱۲ امتياز (تفاضل گل ۱+)
۴- مارسی بدون امتياز

در گروه G اتلتيکومادريد که پيش از اين صعود خود را به دور بعدی قطعی کرده بود با نتيجه ۲ بر صفر پورتو را از پيش روبرداشت. رائول گارسيا (۱۴) و ديه گو کاستا (۳۷) برای اتلتيکو در اين بازی گل زدند.

در ديگر بازی اين گروه آستريا وين اتريش با نتيجه ۴ بر يک زنيت را از پيش رو برداشت اما زنيت با وجود اين شکست به دور بعدی رقابتها راه يافت. به اين ترتيب اتلتيکومادريد با ۱۶ امتياز و زنيت با ۶ امتياز راهی مرحله يک هشتم نهايی شدند و پورتو هم به ليگ اروپا راه يافت.

گروه G
۱- اتلتيکومادريد ۱۶ امتياز
۲- زنيت سنت پترزبورگ ۶ امتياز
۳- پورتو ۵ امتياز (تفاضل گل ۳-)
۴- آستريا وين ۵ امتياز (تفاضل گل ۵-)

و سرانجام در گروه H بارسلونا با هت تريک نيمار با نتيجه ۶ بر يک سلتيک را شکست داد و ميلان هم به لطف تساوی بدون گل مقابل آژاکس جواز صعود به مرحله يک هشتم نهايی را کسب کرد.

به اين ترتيب در اين گروه بارسلونا با ۱۳ امتياز به عنوان تيم نخست و ميلان با ۹ امتياز به عنوان تيم دوم راهی مرحله بعدی شدند. آژاکس با ۸ امتياز به ليگ اروپا راه يافت و سلتيک هم با ۳ امتياز از دور رقابتها حذف شد.

گروه H
۱- بارسلونا ۱۳ امتياز
۲- ميلان ۹ امتياز
۳- آژاکس ۸ امتياز
۴- سلتيک ۳ امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016