سه شنبه 26 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: از همگروهی با آرژانتين ناراحت نيستم

کارلوس کی‌روش با بيان اين که برای صعود به دور دوم جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل تمام تلاش خود را انجام خواهد داد می‌گويد از همگروهی ايران با آرژانتين ناراحت نيست.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل کمتر از دو ماه ديگر آغاز می‌شود و تيم ملی ايران در چهارمين حضور خود در اين رقابت‌ها بايد در گروه F با تيم‌های آرژانتين، نيجريه و بوسنی و هرزگوين به ميدان برود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



روزنامه‌ برزيلی "OTEMPO" در گزارشی به بررسی تيم ملی فوتبال ايران پرداخت که در زير می‌خوانيم:

ايران که هدايت آن را کارلوس کی‌روش، سرمربی بزرگ پرتغالی بر عهده دارد در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل می‌خواهد برای اولين بار از گروه خود در اين رقابت‌ها صعود کند. کاری که کمی سخت به نظر می‌رسد. ايرانی‌ها تاکنون سه بار در جام جهانی حضور داشتند و هر سه بار در همان دور نخست با اين جام خداحافظی کردند. آنها اميدوارند در سال ۲۰۱۴ شرايط برای آنها فرق کند.

ايران با هدايت کارلوس کی‌روش پرتغالی توانست جواز حضور در جام جهانی را به عنوان تيم نخست آسيا از گروه يک به دست آورد تا اين مربی پرتغالی دومين حضور پياپی خودش را در جام جهانی تجربه کند. او در سال ۲۰۱۰ به همراه تيم ملی کشورش در جام جهانی آفريقای جنوبی حضور داشت اما در دور دوم با شکست برابر اسپانيا از گردونه رقابت‌ها حذف شد. البته اين مربی پرتغالی در سال ۲۰۰۲ موفق شد آفريقای جنوبی را به جام‌جهانی برساند اما در جام جهانی روی نيمکت "بافانا بافانا" ننشست.

اين مربی پرتغالی خود نيز معتقد است حضور با ايران در جام جهانی کار آسانی نيست. او درباره شرايط ايران در جام جهانی می‌گويد: خيلی‌ها از اين که ايران در جام جهانی با تيم‌های بزرگی همچون آرژانتين همگروه شده است، ناراحت هستند و اعتراض می‌کنند ولی ما بايد از اين موضوع خوشحال باشيم که بازيکنان ايرانی در جام جهانی برزيل اين فرصت را دارند تا برابر بزرگان فوتبال جهان صف‌آرايی کند. قطعا با آرژانتين در جام‌جهانی اتفاق خوب و بزرگی برای فوتبال ايران خواهد بود و بازيکنان ايران می‌توانند رقابت برابر يکی از بهترين تيم‌های جهان را تجربه کند.

ايران غير از بازی با آرژانتين با تيم‌های نيجريه و بوسنی‌وهرزگوين نيز بايد ديدار کند. سرمربی پرتغالی ايران درباره شانس صعود اين تيم به مرحله دوم جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل می‌گويد: تيم ملی ايران در جام جهانی شانس صعود به مرحله بعد را دارد. ما می‌توانيم نيجريه و بوسنی و هرزگوين را شکست دهيم و به عنوان تيم دوم به مرحله بعد راه يابيم.

سرمربی پرتغالی تيم ملی ايران در ادامه گفت: از نظر ما حضور در جام جهانی شگفت انگيز است. به برزيل می‌رويم تا با بهترين‌های جهان ديدار کنيم. برای صعود به مرحله دوم جام جهانی خواهيم جنگيد. می‌دانيم که به هيچ وجه صعود به دور دوم جام جهانی آسان نيست اما به خودمان بستگی دارد که در جام جهانی بازی‌های زيبا و شايسته‌ای را به نمايش بگذاريم.

بازيکنان ايران هر چند تلاش زيادی خواهند کرد تا به عنوان تيم دوم به دور دوم جام‌جهانی راه يابند اما کار آنها با حضور دو تيم نيجريه و بوسنی و هرزگوين کمی سخت به نظر می‌رسد. نيجريه قهرمان جام ملت‌های آفريقا است و انگيزه زيادی برای موفقيت در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل دارد. بوسنی و هرزگوين نيز در جام جهانی اولين حضورش را تجربه می‌کند و می‌خواهد در اولين حضور خود بهترين نتيجه‌ را کسب کند.

تيم ملی ايران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه حضور داشت و توانست بهترين نتيجه‌ خود را به دست آورد. آنها در آن جام موفق شدند آمريکا را با نتيجه‌ دو بر يک شکست دهند که بهترين نتيجه‌ ايران در جام جهانی محسوب می‌شود.

شاگردان کارلوس کی‌روش در اولين ديدار خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل برابر نيجريه قرار خواهند گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016