سه شنبه 26 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان آسيا؛ جنگ صدرنشينی و صعود در اهواز

• رياض؛ آخرين شانس استقلال

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در روز دوم از هفته پنجم مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا تيم فوتبال فولاد برای صدرنشينی و قطعی کردن صعودش به مرحله حذفی در خانه برابر حريف قطری به ميدان می‌رود. استقلال هم برای گرفتن انتقام، بالابردن شانس خود برای صعود و حذف نشدن برابر حريف عربستانی قرار می‌گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا فردا چهارشنبه با برگزاری هشت ديدار و در شرق و غرب اين قاره به پايان می‌‎رسد که فولاد خوزستان در خانه با کسب پيروزی يا گرفتن يک امتياز، حضورش در مرحله بعدی را قطعی می‌کند. استقلال هم در ديدار مرگ و زندگی در زمين الشباب عربستان به ميدان خواهد رفت، بازی‌هايی که در زير به آنها اشاره می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فولاد ايران - الجيش قطر

قهرمانی در ليگ برتر موفقيتی ارزشمند و افتخاری بزرگ برای تيم فولاد و هواداران اين تيم خصوصا در شهر اهواز بود، نتيجه‌ای که روحيه نفرات اين تيم را برای حضور در دو بازی پايانی مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا افزايش داد. شاگردان فرکی فردا درحالی در آخرين بازی خانگی خود در ليگ قهرمانان آسيا ميزبان الجيش ديگر مدعی صعود از گروه B هستند که با تکيه بر آن قهرمانی، با روحيه مضاعف و برای رسيدن به پيروزی در اين مسابقه به ميدان می‌آيند.

الجيش قطر هم از ابتدای مسابقات رقابتی ميليمتری با فولاد برای رسيدن به صدر اين گروه داشت و حالا نماينده اهوازی فوتبال ايران اين فرصت را دارد تا در اين مسابقه خانگی، با استفاده از امتياز ميزبانی به ۳ امتياز مهم اين بازی دست يافته و ضمن رسيدن به صدر جدول، صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کند.

البته تساوی در اين بازی هم فولاد را به مرحله بعدی می‌رساند اما همچنان اين تيم را در رده دوم نگه می‌دارد زيرا تفاضل گل الجيش از اين تيم اهوازی بهتر است اما شکست برابر حريف قطری اگر با پيروزی يکی از دو تيم بنيادکار ازبکستان و الفتح عربستان همراه شود، راهيابی به مرحله بعدی را به هفته پايانی می‌کشاند.

در اين شرايط و در روزی که "ژيرس کيمبو اکوکو" مهاجم فرانسوی و "علی سند"، دو بازيکن تاثيرگذار الجيش نمی‌تواند تيم خود را در اهواز همراهی کنند، بايد ديد شاگردان فرکی می‌تواند با حمايت پرشور هوادارن خود در ورزشگاه الغدير، با پيروزی مقابل الجيش صعود مقتدرانه‌ای به مرحله بعدی داشته باشند و يا اتفاق ديگری در اين مسابقه رقم خواهد خورد.

الشباب عربستان - استقلال ايران

ليگ پر فراز و نشيب سيزدهم با قرار گرفتن در رتبه پنجم و از دست دادن سهميه حضور در ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده، پايانی تلخ را برای آبی‌پوشان تهرانی رقم زد، تيمی که اسير مشکلات مالی بود و به همين دليل در طول فصل ستارگانی همچون فرهاد مجيدی، جواد نکونام و پژمان منتظری را از دست داد تا نبودن اين بازيکنان هم در ناکامی آنها تاثيرگذار باشد

استقلالی‌ها پس از سقوط به رده پنجم، حالا در بازی مرگ و زندگی در ليگ قهرمانان آسيا ميهمان الشباب هستند و برای اينکه تلخی‌های ناکامی در ليگ با وداع زودهنگام از اين رقابتها تلخ‌تر نشود، بايد در اين بازی تنها به پيروزی برسند. شاگردان قلعه‌نويی که تنها شانس رسيدن به رتبه دوم در پايان ديدارهای اين هفته را دارند، درحالی به اين رتبه می‌رسند که الشباب صدرنشين را در خانه‌اش شکست داده و الريان هم در قطر الجزيره را ببرد.

آبی‌پوشان تهرانی در اين شرايط سخت، با مشکل کمبود بازيکن هم مواجه هستند ولی اميدوارند از يکسو روحيه بازيکنان‌شان برای اين برتری در اين مسابقه مهم به شرايط مطلوب برگردد و از سوی ديگر نفراتی کمتر دردسری برای آنها ايجاد نکند تا با کسب اين ۳ امتياز ارزشمند، گامی بلند برای صعود به مرحله دوم اين مسابقات بردارند.

اما استقلال که برای جبران باخت ديدار رفت مقابل الشباب هم انگيزه بالايی دارد، اگر در اين بازی شکست بخورد و با برتری يا تساوی الجزيره امارات در زمين الريان همراه شود، آبی‌پوشان از گردونه مسابقات کنار می‌روند و در کمتر از يک هفته دومين ناکامی بزرگ خود در سال ۹۳ را هم تجربه خواهند کرد.

برنامه ديدارهای هفته پنجم از مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا امشب با برگزاری ديدارهای زير پيگيری می‌شود:

گروه A:
* الريان قطر - الجزيره امارات
* الشباب عربستان - استقلال ايران

جدول رده‌بندی گروه A:
۱- الشباب عربستان ۹ امتياز
۲- الجزيره امارات ۷ امتياز
۳- استقلال ايران ۴ امتياز
۴- الريان قطر ۳ امتياز

گروه B:
* فولاد ايران - الجيش قطر
* بنيادکار ازبکستان - الفتح عربستان

جدول رده‌بندی گروه B:
۱- الجيش قطر ۸ امتياز - تفاضل گل ۳+
۱- فولاد خوزستان ۸ امتياز - تفاضل گل ۲+
۳- بنيادکار ازبکستان ۲ امتياز - تفاضل گل ۲-
۴- الفنح عربستان ۲ امتياز - تفاضل گل ۳-

گروه E:
* سرزو اوزاکا ژاپن - پوهانگ استيلرز کره‌جنوبی
* بوريرام يونايتد تايلند - شاندونگ لوئنگ چين

جدول رده‌بندی گروه E:
۱- پوهانگ استيلرز کره‌جنوبی ۸ امتياز
۲- سرزو اوزاکا ژاپن ۵ امتياز - تفاضل گل ۲+
۳- شاندونگ ليونينگ چين ۵ امتياز - تفاضل گل صفر
۴- بوريرام يونايتد ۲ امتياز

گروه F:
* سنترال کاست مارينرز استراليا - اف‌سی سئول کره‌جنوبی
* بيجينگ گوآن چين - سانفريس هيروشيما ژاپن

جدول رده‌بندی گروه F:
۱- سنترال کوئيست استراليا ۶ امتياز
۲- اف‌سی سئول کره‌جنوبی ۵ امتياز - تفاضل گل ۱+
۳- سانفرس ژاپن ۵ امتياز - تفاضل گل صفر (۶ زده - ۶ خورده)
۴- بيجينگ گوان چين ۵ امتياز - تفاضل گل صفر (۴ زده - ۴ خورده)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016