سه شنبه 30 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: کابوس انتخاب ۲۳ بازيکن نهايی را می‌بينم

مهر ـ سرمربی تيم ملی فوتبال ايران با بيان اينکه افرادی که تعهد و انگيزه بازيکنان را زير سوال می‌برند، هيچگاه از موفقيت تيم ملی خوشحال نمی‌شوند، به صحبت‌هايی از جمله "کابوس انتخاب ۲۳ بازيکن نهايی را می‌بيند"، "هواداران ذهن‌های مسموم را می‌شناسند"، "تيم ملی زندگی را برای حريفانش جهنم خواهد کرد"، رسانه‌ها بايد کنار تيم ملی باشند"، "در انتهای همکاری خود با فوتبال ايران است" و "تا اين افراد هستند فوتبال ايران هيچگاه تغيير نمی‌کند"، اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، کارلوس کی‌روش در خصوص شرايط اردوهای آماده‌سازی تيم ملی فوتبال ايران ضمن بيان مطلب فوق اظهار کرد: يک هفته است اردوی ما در اتريش به پايان رسيده. اگر بخواهيم از ابتدا آغاز کنيم و با محاسبه اردوی آفريقای جنوبی، چهار روز اردو در تهران و يک هفته ابتدايی برنامه اردوی ما در اتريش، بخش اول برنامه آماده‌سازی ما به پايان رسيده است. از لحاظ لجستيکی و برنامه‌ريزی همه چيز طبق برنامه ما پيش رفته و همه اتفاقات مطابق با توقعات ما رخ داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنچه که آزارمان دارد...
وی در ادامه افزود: تنها چيزی که آزارمان داد، به ما لطمه زد و برنامه‌های ما را دچار وقفه کرد، چيزی است که من نمی‌توانم در مورد آن صحبت نکنم. اين واقعيتی است که بازيکنان به ما ملحق نشدند و در اردوی ابتدايی‌مان در آفريقای جنوبی حضور نداشتند. متاسفانه اين واقعيت که بازيکنان تيم ملی که از باشگاه‌های سپاهان و استقلال به اردو دعوت شدند، همچنين بازيکنان تاثيرگذار ما مانند جواد نکونام و پژمان منتظری را در اختيار نداشتيم و نتوانستيم از وجود آنها برای تمرين در کنار ساير بازيکنان استفاده کنيم.

آن افراد را نمی‌توانيم فراموش کنيم!
سرمربی تيم ملی فوتبال ايران خاطرنشان کرد: اين امر به برنامه‌های ما برای آماده‌سازی لطمه وارد کرد. اين مطلب مهم و کسانی که مسئوليت اين اتفاق برعهده آنهاست، را نمی‌توانيم فراموش کنيم. ما بايد در حال حاضر به زمان حال و آينده توجه داشته باشيم، چرا که ديگر نمی‌توانيم گذشته را تغيير دهيم و بايد تلاش کنيم تا بهترين عملکردمان را انجام دهيم.

از عملکرد بازيکنانم بسيار راضی هستم
وی در ادامه بيان کرد: همه بازيکنان و کادر تيم ملی در حال تلاش هستيم تا هر آنچه در توانمان است، را برای موفقيت تيم ملی ايران انجام دهيم و بتوانيم از هر حيث مثمرثمر باشيم. اما در ابتدا بياييم و در مورد بازيکنان صحبت کنيم. من به عنوان سرمربی تيم ملی فوتبال ايران از عملکرد بازيکنانم بسيار راضی هستم و اين را برای هواداران فوتبال ايران ضمانت می‌کنم که آنها بايد به بازيکنان تيم ملی و شور و اشتياق و تعهدشان در اين اردوها، افتخار کنند.

عشق و پايبندی بازيکنان به کشورشان منحصر به فرد است
کی‌روش اضافه کرد: فضا و حال و هوای بسيار محترمانه و در عين حال با شرايط رقابتی بسيار بالا درون اردو وجود دارد. روحيه تيمی بسيار بزرگ و بالا است و من بايد اذعان کنم عشق و پايبندی که اين بازيکنان نسبت به کشورشان دارند، واقعا منحصر به فرد است.

انتخاب بازيکنان شجاع از دغدغه‌های اصلی من است
وی در ادامه در خصوص فهرست ۲۳ نفره و نهايی تيم ملی افزود: يکی از دغدغه‌های اصلی من برای انتخاب ۲۸ بازيکن اين بود که بتوانم بازيکنان شجاعی را برای تيم ملی انتخاب کنم. کسانيکه به تيم ملی فکر می‌کنند نه به خودشان و همينطور منافع شخصی‌شان را مقدم بر منافع تيم نمی‌دانند و اين شروعی قدرتمندانه برای حرکت ما به سمت موفقيت در جام جهانی است.

کابوس انتخاب ۲۳ بازيکن از ميان اين ۲۸ بازيکن را می‌بينم
سرمربی تيم ملی فوتبال ايران خاطرنشان کرد: از همين جا بايد اين مساله را به همه هواداران فوتبال ايران اعلام کنم که من کابوس انتخاب ۲۳ بازيکن از ميان اين ۲۸ بازيکن را می‌بينم و برای من اين کابوس آغاز شده و بعضی از شبها اين فکر به سراغ من می‌آيد که چگونه می‌توانم ۲۳ بازيکن را از ميان ۲۸ بازيکن انتخاب کنم.

افرادی که دغدغه موفقيت تيم ملی را ندارند، تعهد بازيکنان را زير سوال می‌برند
وی در ادامه افزود: از اين فرصت استفاده کرده و اعلام می کنم که برخی مواقع شاهد نقطه نظرات پوچ و بی‌پايه و اساسی هستيم که تعهد و انگيزه بازيکنان را زير سوال می‌برد. می‌خواهم همين‌جا به همه هواداران اعلام کنم اين صحبت‌ها بی‌اساس است و افرادی که تعهد و انگيزه بازيکنان را زير سوال می‌برند، افرادی هستند که دغدغه موفقيت تيم ملی ايران را ندارند و آنها هيچگاه از موفقيت تيم ملی ايران خوشحال نمی شوند.

هواداران ذهن‌های مسموم را می‌شناسند
کی‌روش همچنين تاکيد کرد: به عبارت ديگر بايد بگويم ما نيز تراوش‌های اين ذهن‌های مسموم را احساس می‌کنيم و ايمان داريم که اکثريت هواداران اين ذهن‌ها را می‌شناسند، اين صحبتها برای آنها آشنا است و توجهی به آن ندارند.

اعضای کادر تيم ملی در اين مدت بسيار سخت تلاش کرده‌اند
وی در ادامه تصريح کرد: مطلب دومی که می‌خواهم به آن اشاره کنم، کادر تيم ملی است. اعضای کادر تيم ملی در اين مدت بسيار سخت تلاش کرده‌اند و شبانه روز در حال تلاش و فعاليت هستند. من می‌دانم و مطمئن هستم که درخواست‌های زيادی از آنها دارم. آنها از صبح تا ديروقت درحال تلاش هستند و تمام احترام و قدردانی و تحسين را برای کادرم از گروه پزشکی تا تدارکات و اعضای کادر فنی، اجرايی و سرپرستی قايل هستم زيرا کار حضور در جام جهانی آسان نيست و همگی در حال فعاليت شبانه‌روزی هستند.

به راحتی زندگی‌هايمان را نخواهيم فروخت
سرمربی تيم ملی ايران اضافه کرد: همچنين بايد بگويم از لحاظ فضای رقابتی کاملا آماده باشيم، چرا که ما با تيم‌هايی در جام جهانی روبرو خواهيم شد که سطح فوتبالشان از سطح فوتبال ما بسيار بالاتر است ولی من می‌‎خواهم بگويم به راحتی زندگی‌هايمان را نخواهيم فروخت.

قول می‌دهم زندگی و بازی را برای حريفان ايران در جام جهانی سخت و جهنم کنيم
وی در ادامه صحبت‌هايش اظهار کرد: اگر برای‌مان سخت است مقابل نيجريه، آرژانتين و بوسنی بازی کنيم، قطعا هم همينگونه خواهد بود، ولی من قول می‌دهم زندگی و بازی را برای آنها هم سخت و جهنم کنيم. در انتها می‌خواهم تکرار کنم که تمام تلاش و سرحد کوششمان را خواهيم کرد.

ماموريتمان جنگيدن است
کی‌روش يادآور شد: همانطور که قبلا هم گفته‌ام، باز هم تکرار می‌کنم اين مراحل جام جهانی برای ما مانند ماموريت غيرممکن يک، دو و سه بوده و اگر واقعا در جهان فوتبال اين توقع را داشته باشيم که ايران به دور دوم مسابقات جام جهانی صعود کند، واقع گرايانه نيست ولی ما می‌جنگيم و اين را از سر خود بيرون نخواهيم کرد که برای اين هدف و ماموريتمان بجنگيم و از هيچ تلاشی فروگذار نکنيم.

دعوت از هواداران برای لذت بردن از موفقيت
وی ادامه داد: پس بيايم و اين اجازه را به خودمان بدهيم و اين آرزو را ذهنمان مرور کنيم. پيغام من به مردم فوتبال دوست ايران اين است برای پيوستن به اين گروه با اين هدف والا نياز به پرداخت هيچ هزينه‌ای نيست تا عضوی از اين گروه باشيد و بصورت رايگان می‌توانيد بياييد و ميهمان ما در اين ضيافت بزرگ باشيد و ما را در رسيدن به هدفمان ياری کنيد. ما از تک تک شما دعوت می‌کنيم تا بياييد و جزئی از اين آرزو و دورنمای بزرگ باشيد و از حضو در کنار ما لذت ببريد.

با بازيکنانی که خط می‌خورند، رودرو صحبت می‌کنم
سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه اطلاع رسانی به بازيکنانی که از تيم ملی جدا می‌شوند، اذعان کرد: من در طول زندگی و برای همه تصميماتی که می‌گيرم، اين فلسفه را داشته‌ام که می‌بايست رودررو صحبت کنم. البته در اين خصوص نيز بايد به اين ۵ بازيکن اعلام کنيم که دقيقا علت تصميم ما چه بوده است.

تصميمم شخصی نيست بلکه فنی است
وی افزود: باز هم تکرار می‌کنم تصميمی که من می‌گيرم شخصی نيست بلکه يک تصميم فنی است ولی بايد اين مطلب را اعلام کنم که بازيکنان تيم ملی آنقدر با من صادق، خوب و متعهد بودند که در حال حاضر اين تصميم برای من بسيار سخت و دشوار است. اگر می‌توانستم قوانين را تغيير دهم، مطمئنا تعداد بازيکنان را به ۲۸ بازيکن افزايش می‌دادم.

سی سال تجربه بين‌المللی تيم‌های رقيب ما در جام جهانی
کی‌روش در ادامه در خصوص مسابقات جام جهانی و اينکه آيا بازيکنان به صورت کامل و در خطوط مختلف می‌دانند با چه کسانی رقابت خواهند کرد؟، گفت: بله بدون هيچ شکی اين کار را انجام داده و خواهيم داد. تنها مساله‌ای که ما نمی‌توانيم جايگزينی برای آن پيدا کنيم، سی سال تجربه بين‌المللی تيم‌های رقيب ما در جام جهانی مانند تيم ملی نيجريه و آرژانتين است که بازيکنان آنها در سطوح بالای ليگ های اروپايی بازی می‌کنند.

سه هفته برای رسيدن به اين جايگاه تلاش کرديم
وی با بيان اينکه تيم ملی ايران تنها سه هفته برای رسيدن به اين جايگاه تلاش کرده‌، تصريح کرد: مطلب ديگری که ما هيچگاه نمی‌توانيم برای آن جايگزينی پيدا کنيم، سطح فنی بالای مسابقات ليگ‌های اروپايی در مقابل ليگ ايران است.

مربيان در آن واحد نمی‌توانند تجربه را به بازيکنان منتقل کنند
سرمربی تيم ملی ايران در ادامه يادآور شد: تنها يک چيز است که يک مربی نمی‌تواند در آن واحد به بازيکنانش منتقل کند و آن هم تجربه است. يک پدر هميشه می‌تواند همه چيز را به پسر خود آموزش دهد، بجز يک چيز و آن هم تجربه است.

اگر بتوانيم در زمين کوچک پيروز شويم، در زمين بزرگتر برنده می‌شويم
وی خاطرنشان کرد: ما بايد اين موضوع را به بازيکنان خود انتقال دهيم و آن اين است که مسابقه با تيم‌های نيجريه و آرژانتين و بوسنی در زمين ۱۰۰ متری فوتبال نيست، بلکه بازی ما مقابل اين تيم‌ها درون يک زمين ۱۲ سانتی متری است و آن هم ذهن و فکر بازيکنان تيم بوده و از گوش چپ آغاز می‌شود و به گوش راست ختم می‌شود. اگر بتوانيم در اين زمين کوچک پيروز باشيم، در آن زمين بزرگتر که زمين فوتبال است، هم پيروز خواهيم شد.

معيار من از خودگذشتگی بازيکنان بود
کی‌روش در ادامه افزود: اولين معياری که برای انتخاب بازيکن داشتم، اين بود که در کنار معيارهای فنی و فيزيکی، بازيکنانی را انتخاب کنم که از لحاظ ذهنی هم اين آمادگی را داشته باشند تا به اينجا بيايند و از خود گذشتگی داشته باشند و به خودشان فکر نکنند و به منافع تيم ملی کشورشان فکر کنند.

رسانه‌ها بايد کنار تيم ملی باشند
وی در ادامه در خصوص انتظارش از رسانه‌ها برای حضور در جام جهانی افزود: اين موضوع را پيشتر هم در حضور رسانه اعلام کرده‌ام و درخواست خالصانه من از مقامات و دست اندرکاران اين است که ما به طور حتم می‌بايست اصحاب رسانه را در کنار تيم ملی در مسابقات جام جهانی داشته باشيم، اين بدين معناست که حضور آنها برای ما بسيار حائز اهميت است.

نزديک کردن رسانه‌ها به تيم ملی، نزديک کردن هواداران به تيم ملی است
سرمربی تيم ملی فوتبال ايران همچنين تاکيد کرد: به خاطر اينکه اين رسانه‌ها هستند که حقايق تيم ملی را به تک تک هواداران فوتبال ايران و همه جهان و رسانه‌های خارجی منتقل می‌کنند. اين رسانه ها هستند که در خصوص فرهنگ غنی و تاريخ بزرگ و ماندگار ايران اطلاع رسانی می‌کنند و نمای خوبی را از کشور ايران به جهانيان نشان می‌دهند. نزديک کردن رسانه‌ها به تيم ملی، نزديک کردن هواداران به تيم ملی است.

سفر ما به جام جهانی مانند قدم زدن در پارک بی‌دردسر نيست
وی در ادامه تصريح کرد: هواداران اين حق را دارند تا بدانند در تيم ملی تا چه اندازه همه در حال تلاش و کوشش هستند و بازيکنان تا چه اندازه تلاش می‌‎کنند و چه کاری را به همراه کادر فنی تيم ملی انجام می‌دهند. اين سفر ما به جام جهانی مانند قدم زدن در پارک و سفری بی‌دردسر و ساده نيست و ما بخشی از اين برنامه سرگرم کننده جام جهانی نيستيم، بلکه ما خود آن هستيم و اين دو با هم بسيار تفاوت دارند و اين ما هستيم که درون گود هستيم و فشارها بر دوش ماست.

برنامه‌های ملی‌پوشان در اردو چگونه است
کی‌روش اضافه کرد: هواداران بايد بدانند برنامه خلاصه شده تيم ملی عبارتند است از اينکه همه صبح زود از خواب بيدار می‌شوند و پس از صرف صبحانه به سمت محل برگزاری تمرينات می‌رويم و بعد به هتل بازگذشته و ريکاوری و استراحتی کوتاه خواهيم داشت و دوباره همه آماده تمرين می‌شوند. پس از انجام آن، فيلم‌های تمرينات و مسابقات مختلف بازبينی می‌شوند و همه موانع و مشکلات و نقاط قوت را با بازيکنان در ميان می‌گذاريم و پس از آن بازيکنان استراحت می‌کنند و دوباره همين روند هر روز ادامه خواهد داشت و همه اينها با درنظر گرفتن دوری ما از خانواده و عزيزانمان است.

دلايل حضور رسانه‌ها
وی ادامه داد: ولی مهمترين مطلبی که حضور رسانه‌ها را پر رنگ‌‎تر و مهمتر می‌کند اين است آنها می‌آيند و با سوال‌ها و مطرح کردن "چرا ها" راه کارها و اهداف را مشخص می‌کنند. اين رسانه‌ها هستند که مشخص می‌کنند چرا يکسری از اتفاقات افتاده است، ما در آينده بايد چه کاری را انجام دهيم و چه کارهايی بايد انجام می‌داديم و همچنان باقيمانده است و اين از جمله وظايف مهم رسانه‌ها است.

برای پيشرفت فوتبال بايد طرز تفکر مربيان، مديران عامل و هيات مديره باشگاه‌ها تغيير کند
سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در ادامه بيان کرد: دليل اينکه چرا در ايران افرادی به من علاقه ندارند، اين است من طی چند سال اخير بارها تکرار کرده‌ام که ما برای پيشرفت فوتبال ايران بايد يک روند تغيير را در فوتبال‌مان ايجاد کنيم. چرا که طرز تفکر مربيان، مديران عامل و هيات مديره باشگاه‌ها بايد تغيير کند و اين تغيير بوجود نخواهد آمد مگر اينکه روند تفکر در سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال تغيير کند و ما بتوانيم يک طرز تفکر جديد را جاری کنيم.

اردوها بايد برای بازيکنان عادی باشد، نه بهترين اردوی عمرشان
وی همچنين اظهار کرد: تا آنجاييکه من شنيده‌ام اکثريت بازيکنانی که در کنار تيم ملی در اردوی آفريقای جنوبی و اتريش حضور داشتند، به اين موضوع اشاره کرده‌اند که اين دو اردو از بهترين اردوهای دوران عمرشان بوده است. به نظر شما ايا اين صحبتها من را خوشحال می‌کند؟؛ پاسخ من منفی است. اين اردوها بايد برای آنها اردويی عادی باشد و اگر اين اردوها برای آنها جديد است، نشان دهنده ايراد در کار و اردوهای پيشين آنها است. اردوی ما نبايد چيز خاصی باشد و فقط بايد يک برنامه آماده سازی عادی پيش از جام جهانی باشد.

چرا برخی افراد در تلاش هستند تا من از ايران بروم
کی‌روش در ادامه تاکيد کرد: پس چرا برخی افراد در تلاش هستند تا من از ايران بروم، بخاطر اينکه دوست ندارند اين مسايل را مطرح کنم. چون رفتن به جام جهانی می‌بايست يک ميراث را برای هر کشوری بر جای بگذارد و آن ميراث می‌تواند برای فوتبال ايران تغيير در طرز تفکر باشد و اگر اين طرز تفکر بوجود نيايد، می‌بايست تغيير را در افراد ايجاد کنيم.

آزار دهنده است می‌شنوم ايران در گذشته تسلط کاملی بر فوتبال آسيا داشته
وی اينگونه ادامه داد: واقعا برای من آزار دهنده است می‌شنوم ايران در گذشته تسلط کاملی بر فوتبال آسيا داشته است. بگذاريد از زمانی که من به ايران آمده‌ام و اتفاقاتی که برای باشگاه‌های ايرانی افتاده است و نتايج کسب شده توسط آنها در ليگ قهرمانان آسيا را بررسی کنيم. حتی بدتر از نتايج بدست آمده در اين مسابقات، کيفيت بازی‌هايی بوده که توسط آنها ارائه شده ولی در انتها و در همه جای جهان اين نتايج هستند که همه چيز را بيان می‌کنند و نمايانگر اتفاقات درونی هستند.

اشتباهات مکرر گذشته، تکرار می‌شود
سرمربی تيم ملی فوتبال ايران همچنين اضافه کرد: اينطور به نظر می‌رسد که برای ما نتايج بيان کننده مسايل درونی نيستند و هيچ چيز نمی‌خواهد تغيير کند. همان مسايل اشتباهات مکرر گذشته، تکرار می‌شود و اين در حالی است که کشورهای اطراف ما سال به سال در حال رشد هستند و ما همچنان در جای خود هستيم.

ميراث من برای فوتبال ايران
وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته من می‌توانم شفاف‌تر هم صحبت کنم چرا که در نزديکی انتهای قرارداد من با ايران است و حتی اگر همکاری من با ايران سی روز کوتاه تر شود، مشکلی بوجود نخواهد آمد، ولی دقيقا به خاطر همين مسايل است که يکسری از افراد نمی‌خواهند من در ايران باشم. اگر من بارها اعلام کرده‌ام که ما نياز به استاديوم های بهتر، زمين‌های تمرينی و امکانات بهتر و سطح مربيگری بهتر داريم، اينطور به نظر می‌آيد که من در حال آزار گروهی از افراد هستم، اما باور کنيد يکنفر بايد اين صحبت‌ها را مطرح کند و اين ميراث من برای فوتبال ايران است.

اين صحبت‌ها را به دو دليل ساده انجام می‌دهم
کی‌روش با بيان اينکه اين صحبت‌ها را به دو دليل ساده انجام می‌دهد، افزود: دليل اول اينکه خون فوتبال در رگ‌های هواداران فوتبال ايران جاری است و آنها مستحق بيشتر از اينها هستند و دوم بازيکنان فوتبال ايران هستند که من افتخار کار کردن کنارشان را داشته‌ام و آنها دوست دارند، پيشرفت کنند.

آقايان بايد پاسخ وجدان خود را به خاطر هدر رفتن استعدادها بدهند
وی افزود: دوست دارند بازيکنان بهتری شوند و آنها می خواهند سخت کار کنند و رشد و پيشرفت داشته باشند و اين برای من بسيار غيرمنصافه و دردناک است که گاهی اوقات مطبوعات از بازيکنان انتقاد می‌کنند، چرا که اين واقعا تقصير بازيکنان نيست و اين سيستم است که به آنها اجازه بهتر بودن را نمی‌دهد. استعدادهای زيادی از بين می‌‎رود و آنها بايد پاسخ وجدان خود را به خاطر هدر رفتن اين استعدادها بدهند.

در انتهای همکاری خود با فوتبال ايران هستم، تا اين افراد هستند فوتبال ايران هيچگاه تغيير نمی‌کند
سرمربی تيم ملی ايران در پايان گفت: اينها همه دغدغه‌های من است و به اين خاطر که در انتهای همکاری‌ام با فوتبال ايران است، می‌خواهم نقطه نظرات دقيق من را هواداران فوتبال ايران داشته باشند ولی تا زمانی که اين گروه از افراد تاثيرگذار در حال فعاليت هستند، فوتبال ايران هيچگاه تغيير نمی‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016