شنبه 3 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همه چيز درباره فينال ليگ قهرمانان اروپا بين آتلتيکو و رئال

تهران - ايرنا - تيم فوتبال آتلتيکو مادريد اسپانيا امشب (شنبه) در فينال ليگ قهرمانان اروپا نه تنها می تواند برای اولين بار قهرمان اين رقابت های معتبر شود بلکه می تواند جلوی رکورد دهمين قهرمانی تيم ثروتمند و همشهری خود يعنی رئال مادريد را هم بگيرد.

به گزارش يوفا، دو تيم قرار است امشب (شنبه) فينال ليگ قهرمانان باشگاه های اروپا را در ليسبون برگزار کنند.

اتلتيکو مادريد پيش از اين در رقابت های فصل اخير لاليگا نيز با عملکردی فوق العاده به قهرمانی رسيده بود تا بر سال ها سلطه رئال و بارسلونا در اين رقابت ها پايان دهد. والنسيا آخرين تيم به غير از رئال مادريد و بارسلونا بود که در سال ۲۰۰۴ توانست قهرمان لاليگا شود.

اين تيم همچنين بعد از غيبتی طولانی دوباره در مسابقات ليگ قهرمانان حضور پيدا کرده است.

اتلتيکو بعد از شکست از بايرن مونيخ در فينال ۱۹۷۴، برای دومين بار است که تا فينال رقابت های اروپايی بالا آمده است، اما اين نخستين بار در تاريخ ۵۹ ساله اين مسابقات است که دو تيم از يک شهر به فينال می رسند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما رئال مادريد به عنوان ثروتمندترين باشگاه جهان که در پنج سال گذشته بيش از ۶۰۰ ميليون يورو صرف خريد بازيکن کرده است، برای سيزدهمين بار در فينال بازی می کند؛ گرچه آخرين بار در سال ۲۰۰۲ به قهرمانی رسيد.

اتلتيکو که به خاطر لباس های راه راه قرمز و سفيد خود به ˈتشک سازانˈ معروف است و رئال مادريد که با پيراهن های يک دست سفيد بازی می کند و به آن تيم ˈکهکشانی هاˈ می گويند، پيش از اين فقط يکبار در مسابقات اروپايی به مصاف هم رفته اند که نيمه نهايی جام اروپا در سال ۱۹۵۹ بود.

در آن ديدار رئال مادريد با گل فرانس پوشکاش به برتری ۲ بر يک رسيد و بعد هم برای چهارمين بار متوالی راهی بازی فينال آن مسابقات شد.

اين دو تيم همشهری در رقابت های فصل جاری چهار بار با هم بازی کرده اند. در لاليگا اتلتيکو يک بر صفر در ورزشگاه برنابئو به پيروزی رسيد و سپس دو تيم در کالدرون به تساوی دو بر دو دست يافتند. در مسابقه رفت و برگشت نيمه نهايی جام حذفی اسپانيا نيز اتلتيکو در مجموع با نتيجه ۵ بر صفر باخت.

با وجود اين نتايج قبلی تأثير زيادی روی بازی امشب نخواهند داشت چراکه اتلتيکو در مسابقات فصل جاری اروپايی تا کنون شکست نخورده و رئال مادريد برای کسب قهرمانی به شدت تحت فشار است.

کريستيانو رونالدو گلزن برتر مسابقات اين فصل با رکورد ۱۶ گل معتقد است که توقعات از او و هم تيمی هايش بسيار زياد است.

وی گفت: از روز اولی که به اين تيم آمدم فشار مثبتی را برای قهرمانی در ليگ قهرمانان اروپا احساس کردم. رئال مادريد مدت ها است که اين عنوان را می خواهد و اکنون زمان تحقق اين رويا فرا رسيده است.

رئال مادريد در يازده بازی از ۱۳ ديدار گذشته خود در مسابقات فصل جاری ليگ قهرمانان باشگاه های اروپا پيروز بوده است. تنها شکست اين تيم در فصل جاری در يک چهارم نهايی مقابل بوروسيا دورتموند بود.

از سوی ديگر اتلتکيو مادريد در رقابت های فصل جاری ليگ قهرمانان اروپا تا کنون شکست نخورده و در اين فصل تا کنون ۹ پيروزی و ۳ تساوی کسب کرده است.

منچستريونايتد آخرين تيمی است که در سال ۲۰۰۸ بدون شکست توانست قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شود.

پيروزی اتلتيکو مادريد اين تيم را به پنجمين تيمی تبديل خواهد کرد که در هر سه تورنمنت اروپايی يعنی ليگ قهرمانان، جام در جام برندگان و همچنين ليگ اروپا قهرمان شده است. آژاکس، بايرن مونيخ، يوونتوس و چلسی چهار تيم ديگر هستند.

در مسابقات اين فصل ليگ قهرمانان رئال مادريد با ۳۷ گل در ۱۲ بازی بهترين خط حمله را داشته است. اين تيم تنها تيم تاريخ ليگ قهرمانان است که رکورد متوسط ۳ گل در هر بازی در يک فصل مسابقات را دارد.

اتلتيکو مادريد نيز با رکورد دريافت فقط شش گل در ۱۲ بازی بهترين دفاع را داشته است.

ديه گو کاستا بازيکن اين تيم هم هشت گل در هشت بازی فصل جاری ليگ قهرمانان به ثمر رسانده است که اين تعداد نصف رکورد کريستيانو رونالدو است.

رئال مادريد فقط يکی از سه پنالتی خود را در مسابقات ليگ قهرمانان به گل تبديل کرده است.

۱۶ گل کريستيانو رونالدو در يک دوره مسابقات ليگ قهرمانان يک رکورد است. وی در ۲۹ بازی قبلی خود در اين رقابت ها ۳۷ گل زده است.

کريم بنزما و آنخل دی ماريا نيز بيشترين پاس های گل را داده اند. هر کدام ۵ پاس گل داده اند که از اين نظر با وين رونی برابرند.

گرت بيل نيز با ۴ پاس گل، بيشترين پاس گل را در مسابقات مراحل حذفی فصل جاری داده است.

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادريد در مجموع برای چهارمين بار و از سال ۲۰۰۷ برای نخستين بار به فينال ليگ قهرمانان رسيده است. هر سه فينال قبلی او در زمان مربيگری آث ميلان بوده است.

وی همچنين بعد از باب پايسلی سرمربی سابق تيم ليورپول، دومين مربی است که می تواند سه قهرمانی ليگ قهرمانان را کسب کند.

ديه گو سيمئونه سرمربی اتلتيکو مادريد نيز شاهد دو پيروزی اتلتيکو مادريد در هشت بازی قبلی اين تيم مقابل رئال مادريد بوده است. يکی از اين پيروزی ها در فينال فصل گذشته جام حذفی اسپانيا بود.

از بين دروازه بان هايی که بهترين آمار حفاظت از دروازه تيم های خود در مسابقات ليگ قهرمانان امسال را داشته اند، ايکر کاسياس و تيبات کورتويس به ترتيب با ۸۴.۳ و ۸۲.۹ درصد بهترين عملکرد را داشته اند.

هر دوی اين دروازه بان در پنج بازی ليگ قهرمانان دروازه تيم های خود بسته نگه داشتند و از اين نظر با رکورد پيتر چک و داويد دخه آ برابر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016