دوشنبه 8 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بايرن‌مونيخ يا رئال مادريد، کدام تيم مسافر ليسبون می‌شود؟

بايرن‌مونيخ برای جبران شکست يک بر صفر در بازی برگشت برابر رئال مادريد پای به ديدار چهارشنبه شب می گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دور برگشت مرحله نيمه نهايی رقابت‌های ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با يک ديدار آغاز می شود که در آن بايرن مونيخ مدافع عنوان قهرمانی در خانه پذيرای رئال مادريد خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو تيم در ديدار رفت خود هفته گذشته در ورزشگاه سانتياگوبرنابئو به مصاف هم رفتند که رئال مادريد موفق شد با تک گل کريم بنزما به پيروزی يک بر صفر برسد.

بايرن مونيخ در شرايطی پای به اين مسابقه می‌گذارد که قهرمانی خودش را در رقابت‌های بوندسليگا قطعی کرده است. باواريايی‌ها در حال حاضر ۸۴ امتيازی هستند و خيالشان بابت قهرمانی در ليگ راحت است. اين تيم در آغاز هفته سی و دوم موفق شد با نتيجه ۵ بر ۲ وردربرمن را شکست دهد. اين تيم همچنين با برتری برابر کايزرس‌لاترن به فينال جام حذفی آلمان نيز راه يافته است که در ديدار نهايی با بوروسيا دورتموند ديدار خواهد کرد. پپ گوآرديولا اميدوار است بتواند کار بزرگ يوپ هاينکس در دوره قبل را تکرار کند و سه‌گانه را برای تيم آلمانی کسب کند.

باواريايی ها اما راه نسبتا سخت تری برای صعود به اين مرحله از ليگ قهرمانان داشتند . بعد از صدرنشينی در گروهی که منچستر سيتی در آن حضور داشت ، آنها در مرحله يک هشتم می بايست به مصاف توپچی های لندن می رفتند . بايرن سال قبل نيز در اين مرحله با آرسنال روبرو شده بود . پيروزی مطمئن بايرن در دور رفت در ورزشگاه امارات ، خيال هواداران اين تيم را برای دور برگشت راحت کرد و تک گل لوکاس پودولسکی نيز در بازی دوم نتوانست مانع صعود بايرن به جمع ۸ تيم شود.

در مرحله بعدی شاگردان پپ گوارديولا می بايست با رقيب ديرينه خود ، شياطين سرخ روبرو می شدند . منچستری که البته بعد از جدايی سر آلکس فرگوسن هرگز حال و روز خوشی را تجربه نمی کرد . اين دو تيم در همين مرحله در سال ۲۰۱۰ نيز با هم روبرو شدند که بايرن به مرحله بعد صعود کرد. تساوی يک بر يک در اولتدرافورد همه چيز را به شهر مونيخ کشاند . گل ديدنی پاتريس اورا در ابتدای نيمه دوم ، بايرن را در آستانه حذف قرار داد اما طوفان بايرن طی ۲۰ دقيقه با ۳ گل مانژوکيچ ، مولر و روبن روياهای ديويد مويس و منچستر را نقش بر آب کرد.

دو تيم در شرايطی به مصاف هم می روند که همه نگاه ها به کريستيانو رونالدو است . آقای گل اين فصل ليگ قهرمانان اروپا به دليل مصدوميت ديدار برگشت تيمش برابر دورتموند را از دست داد او در بازی رفت يک نيمه برابر بايرن‌مونيخ به ميدان رفت و يک فرصت گلزنی را از دست داد. رونالدو در بازی شنبه برابر اوساسونا موفق شد ۲ گل بسيار زيبا به ثمر برساند تا نشان دهد آمادگی خودش را به دست اورده است.

پپ گوارديولا سرمربی بايرن مونيخ درباره بازی با رئال مادريد می گويد: بازی با رئال بسيار نزديک خواهد بود و قطعا جزئيات سرنوشت آن را رقم خواهد زد. رئال‌مادريد تيم بزرگ و قدرتمندی است و شانس هر دو تيم ۵۰-۵۰ است.

رئال مادريد در حالی پای به اين ديدار می گذارد که روحيه اين تيم با کسب پيروزی در بازی رفت بالا رفته است. آنها در فينال جام حذفی اسپانيا موفق شدند بارسلونا را با نتيجه ۲ بر يک شکست دهند تا اولين قهرمانی خود در اين فصل را کسب کنند. اين تيم در رقابت های ليگای اسپانيا نيز روز شنبه موفق شد با ۴ گل اوساسونا را در هم بکوبد و جايگاه خود در رده دوم را از بارسلونا پس گيرد. شاگردان آنچلوتی اميدوار هستند با لغزش آتلتيکو‌مادريد بتواند به قهرمانی در رقابت‌های اين فصل دست يابد. اين تيم برای بازی برگشت محروم و مصدومی ندارد. گرت بيل و کريم بنزما که در بازی برابر اوساسونا به ميدان نرفتند، می‌توانند در بازی برگشت به ميدان بروند.

کارلو آنچلوتی وضعيت نسبتا مناسبی در اولين فصل حضور خود در مادريد پيدا کرده است . بعد از قهرمانی در کوپا دل‌ری ، شاگردان آنچلوتی اين شانس را دارا هستند که با قهرمانی در ليگ قهرمانان و لا ليگا ، به سه گانه دست پيدا کنند . مادريدی در لاليگا برای قهرمانی می بايست منتظر لغزش اتلتيکو مادريد باشند . اميد رئالی ها به ۲ بازی خارج از خانه سخت آتلتيکو در برابر والنسيا و بارسلونا می باشد تا بلکه شاگردان سيمئونه با از دست دادن امتياز راه را برای قهرمانی رئال مادريد هموار سازند . اما اوضاع شاگردان آنجلوتی در ليگ قهرمانان کمی متفاوت است.

رئال مادريد در مرحله قبل اين رقابت‌ها موفق شد بوروسيا دورتموند را حذف کند تا هم انتقام شکست سال قبل را از تيم آلمانی بگيرد و هم حضورش را در مرحله نيمه نهايی اين فصل قطعی کند. البته رئاليها در بازی برگشت متزلزل ظاهر شدند و با ۲ گل از بوروسيا دورتموند شکست خوردند. با اين وجود به لطف پيروزی ۳ بر صفر در بازی رفت به مرحله بعد ليگ قهرمانان راه يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016