چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان اروپا؛ برتری پرگل رئال مادريد برابر بايرن مونيخ + عکس

تهران-ايرنا-تيم رئال مادريد با برتری برابر بايرن مونيخ به ديدار نهايی رقابت های ليگ قهرمانان اروپا صعود کرد و فيناليست شد.

به گزارش ايرنا؛درديداربرگشت اين دو تيم که درورزشگاه آليانس آره نا شهرمونيخ برگزارشد شاگردان کارلوآنجلوتی با نتيجه ۴ بر صفر تيم بايرن مونيخ را شکست داده و درمجموع دو ديدار رفت وبرگشت با نتيجه ۵ برصفر به برتری رسيدند و به فينال اين رقابت ها راه يافتند.

برای تيم رئال مادريد در اين ديدار سرخيو راموس دردقيقه ۱۶ و۲۰ و کريستيانو رونالدو دردقايق ۳۴ و۹۰ گلزنی کردند و شادی را به اردوی کهکشانی ها آوردند.

همانطور که انتظارمی رفت شاگردان پپ گوارديولا دردقايق ابتدايی نيمه نخست توپ و ميدان را دراختيار داشتند و بازيکنان رئال درزمين خودی تنها دفاع می کردند،رفته رفته رئالی ها جلو کشيده و به دروازه بايرن مونيخ نزديک شدند.

دردقيقه ۱۶ وبراثر فشارتيم رئال مادريد آنان صاحب ضربه کرنر شدند و لوکا مادريچ هافبک بازيساز کروات اين توپ را به روی دروازه تيم بايرن ارسال و سرخيوراموس مدافع ملی پوش و پيش تاخته رئال نخستين گل تيمش را با ضربه سردرون دروازه بايرن جای داد.

فشارحملات بازيکنان رئال به دنبال اين گل افزايش يافت و در ادامه با خطای عمد مدافعان بايرن روی کريستيانو رونالدو داور اعلام خطا کرد و اين ضربه ايستگاهی را در دقيقه ۲۰ دی ماريای آرژانتينی ديگر هافبک بازی ساز رئال روی دروازه تيم بايرن ارسال کرد و بارديگر سرخيو راموس که درمنطقه شش قدم حاضر شده بودتوپ رابا ضربه سر ، به دور ازدست های مانوئل نوير دروازه بايرن مونيخ را باز کرد.

در ادامه شاگردان گوارديولا که حضور در فينال را از دست رفته می ديدند، جلو کشيدند و فشارحملات خود را به روی دروازه رئال زياد کردنداما در نقطه مقابل بازيکنان رئال چشم به ضد حملات داشتند و در دقيقه ۳۴ آنان بار ديگر فرصت پيدا کردند و توسط کريستيانو رونالدو به سومين گل خود دست يافتند.

در اين صحنه شاگردان کارلو آنجلوتی با سه پاس دقيق دی ماريا به بنزما،بيل ورونالدو به دروازه تيم بايرن رسيده ودروازه اين تيم رابازکردند.

درادامه بازيکنان بايرن برای جبران گل های خورده بار ديگرجلو کشيدند اما تلاش آن ها با بی دقتی مهاجمان اين تيم ازدست رفت و بازيکنان به رختکن رفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گوارديولا در آغاز نيمه دوم خاوی مارتينز را به جای ماريو ماندزوکيچ به ميدان فرستاد اما اين تغيير هم کمکی به اين تيم نکرد، هرچند بازيکنان بايرن توپ و ميدان را دراختيار داشتند اما نتوانستند خطرجدی برروی دروازه رئال خلق کنند.

سرمربی بايرن مونيخ در دقيقه ۷۲ دست به تغييرات ديگری در تيم زد و فرانک ريبری و توماس مولر را از زمين بازی خارج و به ترتيب ماريوگودزه وکلوديو پيزارو را جانشين آنان کرد تا با به ثمررساندن گل فاصله اين شکست را کم کند که نشد.

در سمت مقابل نيز شاگردان آنجلوتی با دفاع منطقی و کنترل تيم بايرن آنان را در زمين مديريت کردند البته سرمربی رئال از فرصت های تعويض خود استفاده کرد و واران را به جای سرخيو راموس به زمين فرستاد وايسکو جانشين کريم بنزما شد تا اين روند ادامه يابد.

البته آنجلوتی از سومين تعويض خود در اين ديدار نيز بهره برد و کاسميو را به زمين بازی فرستاد و دی ماريا را از زمين خارج کرد با اين تعويض ها کنترل بازی دراختيار بازيکنان رئال قرارگرفت.

در پايان بار ديگر اين رونالدو بود که در دقيقه ۹۰ دروازه بايرن مونيخ را از روی يک ضربه ايستگاهی گشود و اين ديدار با همين نتيجه به پايان رسيد.

پدروپرونيکای داور پرتغالی قضاوت اين ديدار را برعهده داشت او با نشان دادن کارت زرد به دانته مدافع تيم بايرن مونيخ و ژاوی آلونسو هافبک تدافعی تيم رئال مادريد آنان را جريمه کرد.

رئال مادريد درديدار رفت وبا گلی که کريم بنزما در دقيقه ۱۹ برای اين تيم به ثمر رساند بايرن مونيخ را با نتيجه يک برصفر شکست داد.

در ديگر ديدار اين مرحله، تيم چلسی چهارشنبه شب درورزشگاه استمفوردبريج شهر لندن از تيم آتلتيکو مادريد پذيرايی می کند شاگردان مورينيو درديدار رفت با نتيجه تساوی بدون گل شاگردان ديگو سيمئونه را درورزشگاه ويسنته کالدرون متوقف کردند.

***

رونالدو رکورد شکست

تهران - ايرنا- کريستيانو رونالدو ستاره پرتغالی تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا سه شنبه شب در جريان برتری تيمش مقابل بايرن مونيخ آلمان در ليگ قهرمانان باشگاه های اروپا، رکورد گلزنی در اين رقابت ها را شکست.

به گزارش اسکای اسپورتس، رئال مادريد در مسابقه ديشب که بازی برگشت از مرحله نيمه نهايی ليگ قهرمانان باشگاه های اروپا بود، با نتيجه پر گل ۴ بر صفر به برتری رسيد تا با توجه به پيروزی يک بر صفر در مسابقه رفت، در مجموع با برد ۵ بر صفر راهی فينال شود.

رونالدو در اين ديدار دو بار دروازه مونيخی ها را به لرزه درآورد تا پانزدهمين و شانزدهمين گل خود را در ليگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند.

وی بدين ترتيب موفق شد از رکورد مازولا بازيکن روزهای اوج تيم ميلان در دهه ۱۹۶۰ و همچنين رکورد ليونل مسی رقيب خود در بارسلونا پيشی بگيرد.

***

گوآرديولا: بايد با قدرت به اروپا برگرديم

پپ گوآرديولا شکست برابر رئال‌مادريد را يکی از تلخ‌ترين شکست‌های دوران مربيگری‌ خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بايرن‌ مونيخ، مدافع قهرمانی ليگ قهرمانان اروپا در ديدار برگشت مرحله نيمه نهايی با چهار گل در خانه از رئال مادريد شکست خورد تا در مجموع دو ديدار رفت و برگشت با قبول شکست پنج بر صفر از ليگ قهرمانان اروپا کنار رود.

پپ گوآرديولا، سرمربی بايرن‌ مونيخ پس از قبول شکست تحقيرآميز برابر رئال مادريد گفت: بازی بسيار بدی را به نمايش گذاشتيم و من مسئول آن هستم. بازی در نيمه نهايی آن هم برابر تيمی مثل رئال مادريد کار آسانی نيست و کوچک‌ترين اشتباه باعث حذف شما می‌شود. اکنون بايد بازيکنانم را دلداری بدهم. شکست برابر رئال مادريد را بايد به فراموشی بسپاريم زيرا توانستيم تجربه گرانبهايی از بازی برابر تيم بزرگی همچون رئال مادريد به دست آوريم.

سرمربی اسپانيايی بايرن‌ مونيخ در ادامه گفت: اگر بازی‌های خوبی را به نمايش نگذاريد و روی ضربات شروع مجدد نيز نتوانيد به خوبی دفاع کنيد چيزی رقم می خورد که در بازی برگشت رقم خورد. بايرن‌ مونيخ تيم بزرگی است و بايد دوباره با قدرت به اروپا برگرديم. دليل شکست ما برابر رئال مادريد اين بود که بازی با توپ ما نسبت به آنها خيلی کم بود. اگر نتوانيد برابر تيمی مثل رئال مادريد بازی را در کنترل خود در آوريد شانس برنده شدن نداريد.

گوآرديولا در ادامه گفت: در دورانی که فوتبال بازی می‌کردم و همچنين در دورانی که مربيگری‌ کردم، چندين شکست تلخ در کارنامه من ثبت شده است و اين شکست يکی از تلخ‌ترين آنهاست. فوتبال همين است. ما نتوانستيم امشب بازی هميشگی مان را به نمايش بگذاريم و گل‌های خيلی ساده‌ای روی ضربات شروع مجدد دريافت کرديم.

بايرن‌ مونيخ که قهرمانی خودش را در بوندسليگا قطعی کرده است، در فينال جام حذفی آلمان برابر بوروسيا دورتموند قرار خواهد گرفت.

***

آنچلوتی: برابر بايرن بی‌نقص بوديم

سرمربی رئال‌مادريد با رضايت از نتيجه‌ کسب شده برابر بايرن‌ مونيخ، نمايش بازيکنان تيمش را کاملا بی‌نقص و عالی توصيف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رئال‌مادريد موفق شد با پيروزی پر گل چهار بر صفر در بازی برگشت برابر بايرن‌ مونيخ به فينال ليگ قهرمانان اروپا صعود کند.

کارلو آنچلوتی پس از پيروزی پر گل تيمش برابر بايرن‌ مونيخ گفت: نمايش بی‌نظيری از خودمان نشان داديم. تمام اعضای تيم متحد بودند تا به فينال راه پيدا کنيم. از نمايش بازيکنانم کاملا راضی هستم؛ چرا که بازی بی‌نقصی را به نمايش گذاشتيم.

سرمربی ايتاليايی رئال‌مادريد در ادامه گفت: از نمايش بازيکنان تيمم اصلا شگفت‌زده نشدم. بازيکنانم امسال در اکثر بازی‌های ليگ قهرمانان اروپا نمايش خوبی داشتند. اکنون همه ما خوشحال هستيم که توانسته‌ايم به فينال راه يابيم. برابر بايرن‌مونيخ نيمه نخست بسيار رويايی را پشت سر گذاشتيم. از بازيکنانمان تشکر می‌کنم. ۱۲ سال بود که مادريد نتوانست به فينال ليگ قهرمانان اروپا راه يابد و اکنون اين صعود برای همه ما خوشحال کننده است.

تنها نکته منفی بازی شب گذشته برای رئال دو اخطاره شدن ژابی آلونسو بود که باعث شد اين ها‌فبک اسپانيايی فينال ليسبون را از دست بدهد. سرمربی رئال‌مادريد درباره غيبت ها‌فبک تيمش در ديدار نهايی ليگ قهرمانان اروپا گفت: ژابی خيلی بدشانس بود. او را درک می‌کنم. با اين وجود مهم اين است که در فينال هستيم و بايد به خاطر او هم که شده به پيروزی برسيم.

کارلو آنچلوتی درباره اهميت پيروزی در بازی رفت برابر بايرن‌ مونيخ گفت: آن فقط يک پيروزی ساده بود. تيم قدرتمندی را حذف کرديم. آنها مدافع عنوان قهرمانی بودند. تيم ما در مجموع دو ديدار بازی بهتری را به نمايش گذاشت و شايسته حضور در فينال بود. فکر نمی‌کنم برگزاری ديدار رفت در مادريد کمکی به صعود ما به ديدار فينال کرده باشد؛ چرا که در هر دو ديدار رفت و برگشت نگذاشتيم بازيکنان بايرن بازی هميشگی‌شان را به نمايش بگذارند.

سرمربی رئال مادريد درباره حضور تيمش در فينال ليگ قهرمانان اروپا گفت: در فوتبال روزهای تلخ و شيرين زيادی را پشت سر گذاشتم که اين تجربه انگيزه من برای فينال ليگ قهرمانان اروپا است. اين فينال برای هواداران رئال است. از اين که در اولين سال مربيگری‌ام توانستم با رئال مادريد به فينال ليگ قهرمانان اروپا راه يابم بسيار خوشحالم. روز اول که به مادريد آمدم فهميدم که ليگ قهرمانان اروپا تا چه اندازه برای مسئولان تيم مهم است. اميدوارم که در ديدار فينال نيز مانند بازی با بايرن‌ مونيخ باشيم.

سرمربی ايتاليايی رئال مادريد در پايان درباره اين که دوست دارد که چه تيمی در ديدار نهايی ليگ قهرمانان اروپا بازی کند، گفت: نمی‌دانم در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايی چه اتفاقاتی خواهد افتاد. چلسی تيمی باتجربه است و ما تيم بسيار قدرتمند. آتلتيکو مادريد نيز در اين فصل تيم قدرتمندی بوده است که در صدر جدول ليگا قرار دارد و روبه‌رو شدن با آنها نيز چالش مهمی برای ماست. مهم نيست با چه تيمی روبه‌رو می‌شويم. در هر دو صورت بايد برای کسب پيروزی بجنگيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016