پنجشنبه 8 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصاحبه‌ای متفاوت با سرمربی تيم ملی فوتبال اسپانيا

تهران - ايرنا - فدراسيون بين المللی فوتبال (فيفا) در ابتکاری جالب اقدام به مصاحبه ای متفاوت از ويسنته دل بوسکه سرمربی تيم ملی فوتبال اسپانيا توسط گروهی ازخبرنگاران ويژه کرده است؛ سه سرمربی که در جام جهانی حضور دارند و دو بازيکن تيم ملی اسپانيا.

براساس اين گزارش، فلاش دوربين ها و خبرنگاران کنجکاو همگی بخشی از حرفه مربيگری هستند به خصوص اگر وی، سرمربی صاحب نامی چون ويسنته دل بوسکه باشد. فردی که در مواجهه با رسانه ها چيزی از تجربه کم ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرمربيانی که در اين مصاحبه از دل بوسکه سوال پرسيدند پائولو بنتو سرمربی پرتغال، آلبرتو زاکرونی سرمربی ژاپن و يورگن کلينزمن سرمربی آمريکا بودند در حاليکه مسووليت پرسش از دل بوسکه در تيم ملی اسپانيا را نيز ژاوی هرناندز و سرخيو راموس بر عهده گرفتند.

راز موفقيت

دل بوسکه که به تمامی سوالات با حوصله و شوخ طبعی هميشگی خود پاسخ داد، در برابر پرسش های زاکرونی در مورد اينکه آيا مدافع عنوان قهرمانی جهان نيازی به اعمال تغييراتی دراين تيم داشت،گفت:برای رسيدن به دومين قهرمانی متوالی اسپانيا بايد تغييراتی را به نفع تيم می دادم و فرصت حضور را برای برخی ديگر از بازيکنان فراهم می کردم.

دل بوسکه با اشاره به اينکه تاکنون فقط پوتزو سرمربی تيم ملی ايتاليا موفق شده دو بار متوالی در مسابقات جام جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ به قهرمانی برسد، ادامه داد: به نظر من اين کار تقريبا غير ممکن است.

بتنو هم می خواست بداند چطور همتای او موفق به قهرمانی در جام جهانی و جام ملت های اروپا شددرحاليکه کلينزمن چطورانگيزه بازيکنانش را برای قهرمانی حفظ کرده است.

کلينزمن همچنين ازدل بوسکه پرسيد: ˈاز آنجايی که زمان فداکردن برخی چيزها به خاطر برخی چيزهای ديگر رسيده، آيا می تواند کمی از سخت گيری هايش کم کند تا بقيه هم شانس قهرمانی داشته باشند؟ˈ

بازيکن وسرمربی سابق رئال مادريد در اين باره با بيان اينکه بعد از موفقيت های بسيار، نگاه بازيکنان تغيير کرده است ، افزود: اين اتفاق برای همه می افتد. وقتی به ۳۰ سالگی می رسيد ديگر مثل قبل و دوران ۱۸ سالگی نخواهيد بود.

وی با تأکيد بر مسووليتی که بعد از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ و يورو ۲۰۱۲ احساس می کند، اظهار داشت: تيم اسپانيا می خواهد در برزيل يک جشنواره فوتبال را تجربه کند و از چالشی که در پيش دارد لذت ببرد.

سپس نوبت به دو سوال آخر رسيد و ژاوی پرسيد: ˈبه عنوان فردی که موفقيت های بسياری را در کارنامه داريد، از کدام بيشتر از بقيه لذت برده ايد: قهرمانی در زمان بازيگری و يا در زمان مربيگری؟ˈ

راموس هم می خواست نظر دل بوسکه را در مورد پنالتی که در نيمه نهايی يورو ۲۰۱۲ به پرتغال زد، بداند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016