سه شنبه 6 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کفاشيان: با کی‌روش به توافق نرسيديم

مهر ـ رئيس فدراسيون فوتبال که اين روزها در تلاش برای آماده کردن شرايط حضور تيم ملی در بيستمين دوره مسابقات فوتبال جام جهانی است با تاکيد بر اينکه برای تمديد قرارداد با کارلوس کی روش به تفاهم نرسيده اند، توضيحاتی را در مورد البسه تيم ملی در جام جهانی، اقدامات فرهنگی برای حضور ايرانی ها در برزيل و شرايط مالی فدراسيون فوتبال ارائه کرد.

به گزارش مهر، علی کفاشيان در خصوص ديدارهای تدارکاتی تيم ملی فوتبال ايران مقابل بلاروس و مونته نگرو در اردوی اتريش گفت: کار اصلی تيم ملی از اردوی اتريش شروع شده است. قرار بود طبق تقاضای بازيکنان من نيز در اين اردو حضور داشته و بازی های تيم ملی را ببينم، اما مشغله تدارکات بازی های جام جهانی اين اجازه را به من نداد.

وی در همين خصوص افزود: در دو بازی اخير تيم ملی همه ديدند که بازيکنان ما هنوز صد درصد تمرکز خود را روی اين ديدارهای تدارکاتی قرار نداده اند و ديديد که در دقيقه ۶۰ کادر فنی تيم ملی تعويض های زيادی را انجام داد. هنوز کادر فنی و بازيکنان در حال محک زدن خود هستند اما مطمئن باشيد بچه ها رفته رفته در حال برگشت به روزهای خوب خود هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس فدراسيون فوتبال تصريح کرد: در حال حاضر کی‌روش دو کار اساسی را در برنامه خود قرار داده است که آن هم بالا بردن آمادگی ذهنی و بدنی بازيکنان است که اين موضوع طی ديدارهای اخير تيم ملی خود را در انگيزه های بازيکنان نشان داده است.

وی تصريح کرد: ما از اردوی آفريقای جنوبی از کی‌روش خواستيم که برای آينده تيم ملی به بازيکنان جوان فرصت بازی بيشتری دهد که نمونه آن را نيز در بازی با تيم ملی مونته نگرو ديديد که سردار آزمون نخستين بازی ملی خود را انجام داد.

کفاشيان که ظهر امروز سه شنبه در برنامه هر روز ورزش شبکه خبر حضور پيدا کرده بود در پاسخ به اين پرسش که چرا نام کوچک بعضی از بازيکنان پشت پيراهن هايشان درج شده، گفت: مطمئن باشيد اين موضوع با هماهنگی فيفا صورت گرفته و آنها تصميم گيری در خصوص اين موضوع که از اسم کوچک يا بزرگ بازيکنان بر روی پشت پيراهن استفاده شود را برعهده فدراسيون فوتبال گذاشته اند.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا اين بار در اردوی اتريش برخلاف اردوی آفريقای جنوبی پيراهن های اصل در اختيار کادر فنی و بازيکنان قرار گرفته است، گفت: از همان ابتدا نيز پيراهن هايی که ما در اختيار ملی پوشان قرار می داديم، اصل بود. متاسفانه اين موضوع يکی از حاشيه های بزرگی شد که برای تيم ملی برخی ها بوجود آوردند که در همه جای دنيا می‌بينيم که تيم های ملی دچار برخی مسائل حاشيه‌ای می شوند، اما هيچگاه به اين شکل به آنها توجه نشده و پردازش نمی شود.

رئيس فدراسيون فوتبال در همين خصوص افزود: ما برای استفاده از اين پيراهن ها، يک پروسه يکساله را طی می کنيم. در جام جهانی ۲۴ تيم از برندهای آديداس، پوما و نايک نيز استفاده کرده، ۷ تيم از برندهای ديگر و تيم ملی فوتبال ايران نيز از برند آل اشپورت. بنابراين در عرصه اين بازار رقابتی آل اشپورت که يک شرکت اروپايی است می خواهد بهترين های خود را در جام جهانی عرضه کند.

وی تصريح کرد: در خصوص مسائل پيش آمده در اردوی آفريقای جنوبی نيز بايد بگويم ما پيش از اعزام تيم به اردوی آفريقای جنوبی پکيج هايی از لباس بازيکنان و کادر فنی را آماده کرده بوديم، اما در آنجا به ما گفتند که دو دست لباس کم است ما به دليل کمبود وقت نمی تواستيم اين دو دست را از آلمان بياوريم و مسئولان آل اشپورت مجبور شدند آن را از انبار داخل کشور تامين کنند. در حال حاضر نيز خود مسئولان شرکت آلمانی آل اشپورت وارد عمل شدند.

کفاشيان تاکيد کرد: من نمی دانم چرا برخی از دوستان کم لطفی کرده و گفتند ما به بازيکنان و کادر تيم ملی لباس کم داده ايم. اردويی مانند اردوی آفريقای جنوبی بين ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار برای ما هزينه داشت. آيا منطقی است که ما توان تامين دو هزار دلار برای خريد ۲۰ دست گرم‌کن را نداشته باشيم.

وی در پاسخ به اين پرسش که چرا در يکی از مصاحبه های خود اعلام کرده که بازيکنان و کادر فنی بايد لباس های خود را با آب ولرم بشويند تا مشکلی ايجاد نشود، گفت: متاسفانه برخی از صحبت های من، بد انعکاس داده می شود. من از تدارکات تيم که ۳۰ سال سابقه کاری دارد در خصوص اظهارنظر بازيکنان مبنی بر اينکه با شستن لباس ها سايز آنها آب می رود صحبت کردم که وی گفت بازيکنان بايد لباس ها را با آب ولرم يا سرد بشويند نه آب داغ.

کفاشيان در پاسخ به اين پرسش که آيا طرح يوزپلنگ بر روی بازيکنان تيم ملی در داخل کشور طراحی نشده و با هزينه ناچيز از اينترنت دانلود شده است، گفت: ما که از اول يوزپلنگ نمی شناختيم اين موضوع بحثی بود که سازمان محيط زيست برای جلوگيری از انقراض يوز ايرانی مطرح کرد و در نهايت خانم ابتکار در اين زمينه با سب بلاتر، رئيس فيفا صحبت کرد و موافقت وی را گرفت.

وی افزود: پس از آن يکسری از عکس هايی را دوستان پيش ما آوردند و گفتند که اينها يوزپلنگ ايرانی هستند و ما گفتيم برای اينکه با يوز ايرانی بيشتر آشنا شويم برويد و از بيابان يکی از آنها را برای ما بياوريد تا از نزديک ببينيم!

کفاشيان تاکيد کرد: ما در اين خصوص طرح ها و رنگ های مختلف را به فيفا فرستاديم که در نهايت فيفا اين طرح را قبول کرد. در واقع بايد بگويم فيفا هيچ گاه به غير از لوگوی فدراسيون ها قبول نمی‌کند که چيز ديگری بر روی پيراهن های تيم های ملی کشورهای مختلف آن هم در رويدادی مهمی مثل جام جهانی حک شود. آنها در خصوص يوزپلنگ ايرانی بخاطر توافقی که خانم ابتکار با بلاتر در راستای دفاع از محيط زيست صورت گرفته بود، با حک يوز ايرانی بر روی پيراهن بازيکنان تيم ملی موافقت کردند.

وی در پاسخ به اين پرسش که به نظر می رسد اين بار اردوی اتريش مشکلات چهار سال قبل مانند وجود پشه، گرما و بی کولری را نداشت، گفت: البته چهار سال قبل هوا خيلی گرم تر بود. در اين دوره پيش از آنکه محلی برای اردوی تيم ملی، يا هتل و... در نظر گرفته شود، ابتدا بايد کی‌روش آن را تاييد می کرد و وی به هزينه های آن نيز کاری ندارد، چون مشکل او نيست در واقع در اين دوره تمام انتخاب ها توسط خود کی‌روش صورت گرفته و تا اين لحظه از شرايطی که تيم ملی دارد، راضی است.

کفاشيان در خصوص سرود تيم ملی در جام جهانی که توسط احسان خواجه اميری خوانده شد و مورد انتقاد برخی از کارشناسان و بويژه وزارت ارشاد قرار گرفت، گفت: ما برای انتخاب خواننده تيم ملی در کميته فرهنگی با گزينه های مختلفی صحبت کرديم که در نهايت با بررسی همه جوانب و شرايط در خصوص احسان خواجه اميری به جمع بندی نهايی رسيديم. در اين زمينه جلسه ای نيز با مسئولان وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان نيز داشته و تاييد کتبی آنان را نيز داريم. ضمن اينکه وزارت ارشاد از همان ابتدا در جريان مراحل ساخت اين سرود بوده و خود وزير ارشاد و وزير ورزش نيز در مراسم رونمايی از اين سرود حضور داشتند.

وی در همين زمينه افزود: البته من کار بقيه خواننده ها را زياد نشنيده ام، اما طبيعی است که تا آغاز رقابت های جام جهانی ممکن است سرودهای ديگری نيز ساخته شود، اما سرودی که مصوب و مورد تاييد ما و فيفا بوده و در قبال آن در هنگام پخش در بازی های رسمی تيم ملی مسئوليت داريم، همين سرود است.

کفاشيان در پاسخ به اين پرسش که چه برنامه هايی برای استفاده از ظرفيت جام جهانی در معرفی ايران و بويژه پتانسيل بالای فرهنگی کشور داريد، گفت: متاسفانه به اندازه ای که در بحث فنی تيم ملی سرمايه گذاری صورت گرفته در بخش فرهنگی کند تر جلو رفته ايم. حدود ۵ هزار ايرانی ازداخل و خارج از کشور به مدت ۲ هفته برای ديدن بازيهای تيم ملی در برزيل حضور پيدا خواهند کرد. قطعا اگر کسی فقط هدفش ديدن کشور برزيل باشد در ايام غير از جام جهانی با يک سوم و يا حداکثر نصف هزينه ايام جام جهانی می تواند اين کار را انجام دهد. حاضرين در جام جهانی فقط شش ساعت ۳ بازی را می بينند و جا دارد که برای معرفی فرهنگ ايرانی، فرش ايرانی، آثار ايرانی و ... نمايشگاههايی در برزيل ايجاد شود تا هموطنان بتوانند بوی وطن را احساس کنند. متاسفانه به دليل محدوديت بودجه در اين زمينه کار خيلی زيادی صورت نگرفته و به همين دليل من در اين خصوص نگرانی دارم.

وی در همين خصوص اضافه کرد: يکی از نکات مهم ديگر بازيهای جام جهانی در زمينه مسائل فرهنگی اين است که بازيکنان ما بايد در زمينه رفتاری خود دقت زيادی داشته باشند بويژه درون زمين که در اين دوره از رقابت ها، داوران ماموريت ويژه ای دارند تا بر روی اخلاق و رفتار بازيکنان و مربيان بيشتر تمرکز کنند.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين پرسش که آيا مشکل بلوکه شدن حساب های فدراسيون فوتبال به دليل تحريم ها که اجازه نمی دهد کمک های فيفا توسط اين فدراسيون دريافت شود برطرف شده گفت: مشکل بلوکه شدن حساب های فدراسيون فوتبال همچنان وجود دارد اما در حال حاضر نشانه های خوبی برای برطرف شدن اين مشکل بوجود آمده است. از دو روز قبل از مسابقات تا پايان بازيهای تيم ملی کليه هزينه ها را فيفا متقبل می شود اما پيش از آن يعنی هزينه اردوهای اتريش و آفريقای جنوبی را خود فدراسيون متقبل شده است البته دولت در حمايت مالی از فدراسيون فوتبال و تيم ملی کمک های زيادی به ما کرده است.

وی افزود: من چند جلسه با دکتر نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور، جهانگيری معاون رئيس جمهور و دکتر گودرزی وزير ورزش داشته ام که همه آنها تاکيد کرده اند اول جام جهانی بعد بازيهای آسيايی اينچئون. خوشبختانه دولت تا به امروز همه هزينه های ما را حتی در زمينه پول توجيبی بازيکنان تامين کرده و ما ديگر دغدغه پول فيفا را نداريم در واقع مسئولان دولت با اين حمايت های خود حجت را برای ما تمام کرده اند.

کفاشيان در خصوص مشکلی که برای اعزام خبرنگاران و عکاسان به برزيل بوجود آمده گفت: تا به امروز اعزام ۲۳ يا ۲۴ خبرنگاران و يا عکاس به برزيل قطعی شده است و مشکلی در اين زمينه وجود ندارد.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا پس از بازيهای جام جهانی کی روش را حفظ خواهيد کرد يا خير گفت: خود ما هنوز نمی دانيم که در اين زمينه چه اتفاقی خواهد افتاد چون به تفاهم اصلی با وی نرسيده ايم و سازوکار لازم نيز برای حفظ کی روش فراهم نشده است. اميدوارم در آينده اين سازوکار فراهم شود تا بتوانيم کی روش را حفظ کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016