شنبه 31 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

علیرضا حقيقی در مصاحبه با فيفا: ايران هميشه در شرايط سخت عملکرد خوبی دارد

تهران - ايرنا - عليرضا حقيقی دروازه بان تيم ملی فوتبال ايران پيش از بازی با آرژانتين در مصاحبه ای با سايت فدراسيون بين المللی فوتبال (فيفا) گفت: تيم ايران هميشه در شرايط سخت عملکرد خوبی دارد.

فيفا گزارش خود را اينگونه آغاز کرده است که تيم ايران در سال های گذشته دروازه بان های خوبی را تربيت کرده است. بازيکنانی که با عملکرد خوب خود نامشان را ماندگار کرده و به درخشش تيم ملی ايران در مسابقات قاره ای و جهانی کمک کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته فيفا، عليرضا حقيقی نيز بعد از اينکه در ديدار ايران و نيجريه توانست اعتماد کی روش را جلب کند، نشان داد که می تواند اين سنت را ادامه دهد.

يکی از بزرگترين اسرار تيم ايران قبل از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل، پست دروازه بانی اين تيم بود. با توجه به خداحافظی مهدی رحمتی در سال گذشته، چند بازيکن گزينه های دروازه بانی تيم ايران بودند اما اين حقيقی بود که برای بازی نخست مقابل نيجريه، درون دروازه قرار گرفت.

اين دروازه بان ۲۶ ساله با عملکردی که در اين بازی از خود نشان داد، دليل انتخابش را توجيه کرد و موجب شد ايران مقابل قهرمان آفريقا به تساوی بدون گل دست يابد. مسابقه ای که تيم ايران در آن برای نخستين بار در جام جهانی هيچ گلی دريافت نکرد.

حقيقی در اين باره به فيفا گفت: آرزوی چنين روزی را داشتم. می خواستم پيراهن تيم ملی را بپوشم و به اين هدف هم دست يافتم. همانطور که در مصاحبه قبلی با فيفا گفته بودم، هدفم اين بود که در جام جهانی بازی کنم و به لطف خدا به اين هدف هم رسيدم. افتخار می کنم که درون دروازه تيم ملی کشورم ايستادم و مانع عبور توپ از آن شدم. البته اين کار بدون کمک هم تيمی هايم ممکن نبود.

دفاع ايران بدون شک عملکرد مؤثری در مقابل نيجريه داشت به طوريکه مهرداد پولادی بعد از توماس مولر ستاره تيم آلمان، در رده دوم بهترين بازيکنان جام پس از مسابقات دور نخست قرار گرفت.

حقيقی در اين خصوص نيز اظهار داشت: تساوی با نيجريه حاصل يک کار تيمی بود و من از آن بسيار خوشحالم. من نهايت تلاش خود را برای موفقيت انجام دادم ول تلاش همه بازيکنان موجب شد که در اين بازی گل نخوريم.

فيفا افزوده است: بازی خوب حقيقی در اين ديدار با توجه به اينکه تحت آموزش های احمدرضا عابدزاده يکی از بهترين دروازه بان های آسيا در دهه ۱۹۹۰ تعليم ديده است، جای شگفتی نداشت. وی علاوه بر اين توصيه های زيادی هم از ناصر حجازی دروازه بان اسطوره ای قبل از مرگ وی، دريافت کرده است.

حقيقی توضيح داد: ناصر حجازی راهنمايی های زيادی به من کرده بود. همينطور عابدزاده مربی سابق من در تيم پرسپوليس در مورد جام جهانی با من صحبت کرده بود.

حقيقی که به دانيل داوری و رحمان احمدی دو دروازه بان ديگر ايران نيز احساس دين می کند، معتقد است، تمامی اعضای تيم ملی با هم مثل يک خانواده می مانند و اين احساس بر روی عملکرد آنها نيز تأثير مثبت گذاشته است.

وی گفت: ما با وجود رقابت در زمين، دوستان خوبی برای هم هستيم و همه يک هدف داريم. مردم در بين دو نيمه و بعد از بازی توانستند دوستی ما را ببينند. به لطف اين هماهنگی، توانستيم دروازه را در مقابل نيجريه بسته نگه داريم. از آنها به خاطر تمام انرژی مثبتی که به من دادند و به خاطر حمايت های بی دريغشان تشکر می کنم.

نگرانی از رويارويی با مسی
اکنون تمام توجه کارلوس کی روش سرمربی ايران به بازی با آرژانتين به عنوان تيمی است که نه تنها قدرت هجومی بالايی دارد بلکه می خواهد در خاک آمريکای جنوبی، سومين ستاره قهرمانی را بر روی پيراهن خود حک کند.

حقيقی در مورد نگرانی خود از اين بازی گفت: آرژنتين بدون شک يکی از سه تيم برتر حال حاضر دنيا است. اين تيم بازيکنان خوبی دارد که در باشگاه های بزرگ بازی می کنند. ولی ايران هميشه در شرايط سخت خوب بازی کرده است. می توانم تضمين کنم که می توانيم بازی خيلی خوبی در زمين از خود ارايه بدهيم.

فکر بازی در مقابل ليونل مسی بهترين بازيکن چهار دوره جهان می تواند خواب را از چشمان هر دروازه بانی بگيرد اما حقيقی که فصل گذشته را در تيم اسپورتينگ کوويليو پرتغال سپری کرده است، تأکيد کرد: شخصا نگران اين موضوع نيستم. مسی يکی از بهترين بازيکنان جهان است اما من خودم را برای کشورم فدا می کنم. بازی در اروپا تجربه زيادی به من داده است که مطمئنم در بازی با آرژانتين و يا تيم های ديگر به دردم می خورد.

فيفا در خاتمه اين گزارش آورده است: تيم آرژانتين به طور قطع آزمون سختی برای حقيقی خواهد بود. دروازه بانی که تلاش می کند برای دومين بار در جام جهانی ۲۰۱۴ دروازه تيم ايران را بسته نگه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016