سه شنبه 31 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

جادوگر، دستيار ايرانی کی‌روش؟

فرارو- اين روزها هواداران فوتبال و به خصوص طرفداران علی کريمی در شوک خداحافظی او از مستطيل سبز به سر می‌برند اما شايد جادوگر با شوکی ديگر، دوست‌داران خود را خوشحال کند!

به گزارش سرويس ورزشی فرارو، با تمديد احتمالی قرارداد کارلوس کی‌روش، مسئله انتخاب دستيار ايرانی برای سرمربی مغرور پرتغالی دوباره به معضلی برای فدراسيون فوتبال تبديل خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کی‌روش از ابتدا در مقابل درخواست فدراسيون برای نشستن يک مربی ايرانی روی نيمکت تيم ملی ايستاد و زمانی هم که به اين خواسته تن داد به سراغ مربيان ايرانی داخل کشور نرفت و اميد نمازی که متولد آمريکا بود را به عنوان دستيار خود انتخاب کرد.

هر چند مارکار آقاجانيان، سلاح کی‌روش برای پاسخ دادن به منتقدان بود و بارها به طعنه گفت: «شايد مارکار در مورد محل تولدش به او راست نگفته است!»

بعد از جدايی غيرمنتظره نمازی از تيم ملی و شايعات عجيب‌وغريبی که پشت سرش وجود داشت، فدراسيون دوباره کی‌روش را تحت فشار قرار داد تا دستيار ايرانی ديگری انتخاب کند.

در نهايت فدراسيون و سرمربی تيم ملی بر روی مجيد صالح، کمک امير قلعه‌نويی در استقلال به توافق رسيدند اما کی‌روش که قلبا به اين موضوع راضی نبود مانع نشستن صالح روی نيمکت ‌شد و به او گفت بايد از روی سکوها بازی را آناليز کند. اتفاقی که قهر صالح را به دنبال داشت و اين گزينه هم منتفی شد.

جادوگر در کنار کی‌روش؟

همه از رابطه فوق‌العاده کی‌روش و علی کريمی اطلاع دارند. جادوگر مغرور و سرکش که بارها سر ناسازگاری با مربيان از برانکو ايوانکويچ تا مانوئل ژوزه را گذاشته به طرز قابل توجهی، کی‌روش را دوست دارد و بارها از اين مربی تعريف و تمجيد کرده است.

حتی بعد از تصميم احساسی کريمی در فينال جام حذفی ليگ دوازدهم مبنی بر خداحافظی از فوتبال، رابطه اين دو خراب نشد. کی‌روش که در مقابل تمام فوتبال ايران برای بازگشت مهدی رحمتی ايستاد و قيد حضور هادی عقيلی و مجتبی جباری را زد و مصاحبه‌های خصمانه‌ای عليه آنها انجام داد در قبال کريمی، موضعی متفاوت اتخاذ کرد.

کی‌روش ديگر هيچ‌گاه کريمی را به تيم ملی دعوت نکرد اما در جمله‌ای قابل توجه علاقه خود را به جادوگر نشان داد و گفت:‌ «کريمی در قلب من است.»

کريمی در اردوها کی‌روش را با لقب «coach» صدا می زد و به نوعی رهبری تيم پس از کی‌روش را در دست داشت و بيشترين صحبت‌ها در اردو و تمرينات بين اين دو رد و بدل می‌شد.

حالا زمزمه‌هايی مبنی بر حضور شماره ۸ محبوب سرخپوشان روی نيمکت تيم ملی شنيده می‌شود اما در اين ميان يک علامت سوال نيز وجود دارد؛ جواد نکونام.

نکته مهم در اين ميان رابطه مبهم کريمی و نکونام است. بعد از بازی تراکتورسازی و استقلال در ليگ گذشته و مصاحبه آتشين جادوگر، رابطه اين دو رو به تيرگی رفت و حتی عده‌ای عدم دعوت مجدد کريمی به تيم ملی را به نفوذ نکونام بر روی کی‌روش ربط دادند اما با اين حال در فدراسيون فوتبال صحبت‌هايی جدی درباره دعوت به همکاری از کريمی مطرح شده است.

تنها نقطه سياه رابطه کريمی و کی‌روش، کاپيتانی تيم ملی است. بر اساس کسوت و تجربه بايد کريمی به عنوان کاپيتان انتخاب می‌شد اما کی‌روش اعلام کرد بر اساس رفتار حرفه‌ای در فوتبال دنيا، بازيکنی که بيشترين بازی ملی را در کارنامه دارد بازوبند را بر بازو خواهد بست. البته کريمی خيلی راحت با اين موضوع برخورد کرد و بازوبند را به نکونام داد.

حالا علی کريمی جدی‌ترين گزينه برای دستياری کی‌روش در تيم ملی است. اتفاقی که به واسطه محبوبيت بسيار بالای کريمی با استقبال گسترده مردم و حتی رسانه‌ها همراه خواهد شد. جادوگر به واسطه حضور در اروپا تا حدودی به زبان انگليسی نيز مسلط است و برای برقراری ارتباط با کی‌روش به مشکل نخواهد خورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016