چهارشنبه 4 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

نظر دژآگه درباره صعود ايران

اشکان دژاگه همچنان به صعود تيم ملی فوتبال به مرحله دوم جام جهانی ۲۰۱۴ اميدوار است. او تاکيد می کند که ملی‌پوشان ايران با صعود از گروه خود، حق شان را از اين رقابت ها خواهند گرفت.

به گزارش ايسنا،‌ ايران مقابل آرژانتين نمايش به مراتب بهتری نسب به بازی اول مقابل نيجريه داشت و موقعيت‌های خوبی را رقم زد. اشکان دژاگه که در پر بحث‌ترين صحنه داوری بازی نقش داشت، هنوز بابت تصميم اشتباه داور مسابقه ناراحت است. هافبک دورگه تيم ملی ايران در خصوص شرايط خودش و تيم ملی، بازی با آرژانتين و شانس صعود با خبرنگار پيام نو در برزيل به گفت و گو نشسته است.

*نمايش درخشان تيم ملی مقابل آرژانتين همچنان نقل قول بسياری از مردم و رسانه های داخلی و خارجی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- به نظر من تيم ملی آنقدر خوب بازی کرد و درخشيد که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و حرفی نزد. به هرحال ايران در بازی با آرژانتين در حد يک پديده بزرگ ظاهر شد و طبيعی است که رسانه ها همچنان به آن بپردازند. من خودمم هم بابت نمايشی که داشتيم خوشحالم و به ايرانی بودنم افتخار می کنم.

*خيلی ها معتقدند که تفاوت ايران و آرژانتين در حضور بازيکنی مثل مسی بود؟
- به هرحال همين بازيکنان و ستاره ها هستند که باعث تفاوت در قدرت تيم ها می شوند. اما انصافا تيم ما مقابل ستاره های آرژانتين نمايش قابل قبولی داشت و مسی هم به غير از همان يک صحنه به خوبی مهار شده بود.

*دليل تعويض شدن های تو در نيمه دوم چيست؟
- تصميم کادرفنی است و حتما با توجه به شرايط بازی نياز هست که بازيکن تازه نفس تری به ترکيب تيم اضافه شود.

*نکته ديگری که از اين بازی باقی مانده و همچنان بر سر زبان هاست، صحنه خطای داخل محوطه روی تو و پنالتی بود که سوخت شد.
- باور کنيد هنوز هم شوکه هستم و حسرت می خورم که چرا داور پنالتی نگرفت، در صورتی که صحنه را کامل ديد و فاصله زيادی هم نداشت. اما به هرحال همانطور که بعد از بازی هم گفتم در فوتبال چنين اتفاقاتی می افتد و نبايد بعد از باخت درباره اين مسائل صحبت کرد.

*بسياری از کارشناسان تفکرات کارلوس کی روش را عامل نمايش های خوب تيم ملی می دانند. تو در اين خصوص چه نظری داری؟
- کی روش مربی بزرگی است که کاملا با برنامه و هدفمند تيمش را به جام جهانی آورده و طبيعی است که در موفقيت تيم نقش بسزايی داشته است. البته ما يک تيم به معنای واقعی هستيم و همه برای کسب موفقيت تلاش کرديم و خواهيم کرد.

*بعد از بازی با آرژانتين گفتی که بازی با بوسنی نوبت گلزنی ايران است. هنوز پای حرفت هستی؟
- صد در صد. ما برای صعود به مرحله بعد نياز به سه امتياز داريم. بنابراين بايد برنده بازی باشيم و طبيعتا گل می خواهيم تا پيروز شويم و اميدوارم که اين اتفاق بيفتد.

*برد نيجريه مقابل بوسنی تا حدودی کار صعود تيم ملی را سخت کرد. در اين خصوص چه نظری داری؟
- فوتبال غير قابل پيش بينی است و معلوم نيست در هر دو بازی گروه چه اتفاقاتی می افتد اما فراموش نکنيم که در تورنمنت بزرگی مثل جام جهانی تيم ها به دنبال اين هستند که قدرت خودشان را نشان بدهند و با حداکثر قدرت پيش بروند. مطمئنم که آرژانتين با تمام توانش مقابل نيجريه بازی می کند و از آن بابت خيالمان راحت است.

*به پيروزی تيم ملی مقابل بوسنی چقدر اميدواری؟
- ما بايد برنده شويم و حقمان را با صعود به مرحله دوم از جام جهانی بگيريم. حذف ايران در اين مرحله بی انصافی است و بايد تلاش کنيم تا فرصت خودنمايی در مرحله بعد را هم داشته باشيم.

*اگر صعود نکند؟!
- فوتبال همين است. برد يا باخت. به نظر من مهم اين است که ما نهايت تلاش مان را انجام بدهيم تا در پايان بازی هر اتفاقی که افتاد و هر نتيجه ای که رقم خورد، از خودمان راضی باشيم و سربلند از زمين بيرون بياييم.

*حتما می دانی که با وجود باخت مقابل آرژانتين، در ايران جشن و پايکوبی براه افتاد؟
- بله از طريق اخبار در جريان قرار گرفتم و واقعا به خاطر شادی مردم، خوشحال شدم. مهمترين هدف همه ما شادی و رضايت مردم است و اميدوارم که در بازی سوم هم دل مردم را شاد کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016