سه شنبه 17 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

برزيل - آلمان؛ ميعادگاه پسران طلايی لوو

تهران - ايرنا - تيم های ملی فوتبال برزيل و آلمان ۳۰دقيقه بامداد چهارشنبه درنيمه نهايی جام جهانی ۲۰۱۴به مصاف هم می روند؛ ديداری که ميعادگاه پسران يوآخيم لوو و نسل طلايی آلمان خواهد بود.

به گزارش ايرنا،دراين بازی بازيکنان تيم آلمان بعد ازطی يک دوره طولانی پيشرفت و رسيدن به نيمه نهايی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ و همچنين نيمه نهايی يورو ۲۰۱۲ اکنون بايد به وعده های خود عمل کنند.

ژرمن ها در اين بازی گرچه بازيکنان با تجربه ای مثل ينس لمان و ميشاييل بالاک را در اختيار ندارند، ولی در حضور بازيکنانی چون مانوئل نوير، فيليپ لام و باستان شوان اشتايگر می توانند ازآنچه در دو دوره گذشته به دست آوردند يک گام فراتر بگذارند.

نسل جديد مهاجمان جوانی مانند تونی کروز، مسعود اوزيل و توماس مولر هم بايد استعداد و قدرت خود را در اين جام ثابت کنند.

ديدارتيم های آلمان و برزيل بامداد چهارشنبه در ورزشگاه بلو هوريزونته با داوری مارکو رودريگز از کشور مکزيک برگزار می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيا می دانيد؟

- دو تيم صاحب نام برزيل و آلمان که به طور مشترک هشت قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه دارند، برای دومين بار است که در اين رقابت ها رو در روی يکديگر قرار می گيرند.

- آخرين ديدار دو تيم در فينال جام جهانی ۲۰۰۲ بود که به لطف دو گل رونالدو با برتری ۲ بر صفر برزيل به پايان رسيد.

- در رده بندی بيشترين گل زده در جام جهانی، آلمان و برزيل هر کدام با ۱۰ گل به طور مشترک در مکان سوم قرار دارند در حاليکه صدر اين جدول در اختيار تيم های کلمبيا و هلند با ۱۲ گل قرار دارد.

- برزيل به دنبال ششمين قهرمانی درجام جهانی است در حاليکه آلمان اميدوار است بعد از ۲۴ سال چهارمين قهرمانی خود را در اين مسابقات کسب کند.

- توماس مولر مهاجم تيم آلمان و نيمار ستاره تيم برزيل در کنار ليونل مسی، هر کدام با چهار گل در جدول گلزنان جام جهانی به طور مشترک در مکان دوم قرار دارند. در اين جدول جيمز رودريگز بازيکن تيم کلمبيا با شش گل اول است گرچه تيم او از دور رقابت ها حذف شده است.

- فيليپ لام بازيکن تيم آلمان با ۴۰۸ پاس، بيشترين تعداد پاس کامل را تاکنون در اين جام داشته است.

- برزيل در جام های جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۹۴،۱۹۷۰و ۲۰۰۲به قهرمانی رسيده است.

- آلمان سابقه قهرمانی درسه جام جهانی ۱۹۵۴، ۱۹۷۴ و ۱۹۹۰ را دارد.

- دو تيم تاکنون ۲۱ بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن ۱۲بردبرای برزيل،چهار پيروزی برای آلمان و پنج تساوی بوده است. آمار گل های برزيل در اين ديدارها ۳۹ گل و آمار گل های آلمان ۲۴ گل است.

- دو تيم پيش از اين فقط يکبار در جام جهانی با هم بازی کرده اند که فينال جام جهانی ۲۰۰۲دريوکوهامای ژاپن بود. برزيل درآن ديدار بانتيجه ۲ بر صفر به پيروزی رسيد و قهرمان شد.

- برزيل وآلمان دو بار هم درجام کنفدراسيون ها برابر هم قرار گرفته اند که برزيل هر دو بازی را با نتايج ۳ بر ۲ در مسابقات ۱۹۹۹ نورمبرگ و همچنين ۴ بر صفر در مسابقات ۲۰۰۵ مکزيک برده است.

- درديدارهای دوستانه نيز برزيل ۹ بار به پيروزی رسيده، چهاربار شکست خورده و پنج بار مساوی کرده است. آخرين ديدار دوستانه دو تيم درسال ۲۰۱۱ در اشتوتگارت آلمان برگزار شد که در آن تيم ميزبان با نتيجه ۳ بر ۲ به پيروزی رسيد.

- برزيل ازابتدای جام جهانی ۲۰۱۴ تاکنون موفق به شکست ۳ بر يک کرواسی، تساوی بدون گل مقابل مکزيک و برد ۴بريک کامرون درمرحله گروهی شده است و در مرحله يک هشتم نهايی شيلی را پس از تساوی يک بر يک دو تيم در وقت های اضافه، در ضربات پنالتی ۳ بر ۲ شکست داد. اين تيم در يک چهارم نهايی هم موفق شد کلمبيا را ۲ بر يک شکست دهد.

- آلمان در اين جام ابتدا پرتغال را ۴برصفر شکست داد،سپس برابرغنا به نتيجه ۲ بر ۲ دست يافت و در آخرين بازی مرحله گروهی خود برابر آمريکا يک بر صفر به برتری رسيد. اين تيم سپس در مرحله يک هشتم نهايی ۲ بر يک بر الجزاير غلبه کرد و در يک چهارم نهايی فرانسه يک بر صفر مغلوب اين تيم شد.

- برزيل در چهاربازی قبلی خود در جام جهانی که به ضربات پنالتی کشيده شد، سه بار پيروز ميدان بوده است. اين تيم فقط دريک چهارم نهايی جام جهانی ۱۹۸۶ در ضربات پنالتی به فرانسه باخت اما در فينال ۱۹۹۴ ايتاليا را، در نيمه نهايی ۱۹۹۸ هلند را و در يک هشتم نهايی جام کنونی شيلی را شکست داد.

- اما آلمان در هر چهار بازی قبلی خود در جام جهانی که به ضربات پنالتی کشيده شد، به پيروزی رسيده است. اين تيم در نيمه نهايی ۱۹۸۲ فرانسه را، در يک چهارم نهايی ۱۹۸۶ مکزيک را، در نيمه نهايی ۱۹۹۰ انگليس را و در يک چهارم نهايی جام جهانی ۲۰۰۶ آرژانتين را شکست داد.

آمار دو تيم برزيل و آلمان در پنج ديدار گذشته جام جهانی ۲۰۱۴ نيز به شرح زير است:

- تعداد بازی: هر کدام پنج بازی

- تعداد گل: هر کدام ۱۰ گل

- متوسط گل در هر بازی: هر کدام دو گل

- درصد شوت های دو تيم به سمت دروازه حريفان: هر کدام ۷۰ درصد

- متوسط تلاش برای گلزنی در هر بازی: برزيل ۱۶.۴ درصد، آلمان ۱۴.۸ درصد

- تعداد خطاها: برزيل ۹۶ خطا، آلمان ۵۷ خطا

- تعداد کارت های زرد: برزيل ۱۰ کارت، آلمان ۴ کارت

- تعداد کارت های قرمز: ۰ برای دو تيم

- متوسط دوندگی در هر بازی: برزيل ۱۰۶.۸ کيلومتر، آلمان ۱۱۵.۳ کيلومتر

- تعداد پاس های کامل: برزيل يک هزار ۸۱۶ پاس، آلمان دو هزار و ۹۳۸ پاس


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016