سه شنبه 8 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

حسرت طلا بر دل عبدولی ماند

فرنگی کاران سه وزن نخست تیم ملی کشتی ایران در حالی نخستین روز از رقابتهای کشتی فرنگی بازیهای آسیایی کره جنوبی را با کسب دو مدال طلا و یک برنز پشت سر گذاشتند که شادی این پیروزی تا حدی با تلخی همراه بود.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، رقابتهای کشتی فرنگی بازیهای آسیایی کره جنوبی صبح امروز با پیکار مدعیان اوزان 71 ، 80 و 98 کیلوگرم آغاز شد که تیم ایران سعید عبدولی، حبیب الله اخلاقی و مهدی علیاری را به میدان فرستاد.

در وزن 71 کیلوگرم سعید عبدولی بخت اول کسب مدال طلای تیم ملی کشتی فرنگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل "ماکسات یرژپوف" از قزاقستان با نتيجه 4 بر يك به برتری دست يافت. وی در مرحله نیمه‌نهایی رودرروی "جی هیون جونگ" از کره‌جنوبی قرار گرفت که در وقت اول این مبارزه حریف را ضربه فنی کرد، اما با اعتراض مربی حریف و بازبینی فیلم مبارزه با نتیجه 6 بر 4 ادامه پیدا کرد. در وقت دوم نیز حریف کره‌ای به کمک داوران توانست یک فن چهار امتیازی بزند و نتیجه مبارزه 8 بر 6 شود.

به دنبال این اتفاق حسن بابک به رای داوران اعتراض کرد اما مورد قبول واقع نشد و یک امتیاز دیگر به حریف کره‌ای دادند تا نتیجه 9 بر 6 شود و در نهایت تلاش عبدولی به جایی نرسید و نتوانست به فینال راه پیدا کند. اما سعید عبدولی به رغم شکستگی شست دست و شوک روحی دیدار نیمه نهایی، در دیدار رده بندی وزن 71 کیلوگرم کشتی فرنگی بازیهای آسیایی خوش درخشید و توانست "ياداو" از هند را با نتیجه 6 بر صفر شکست دهد و مدال برنز این بازی‌ها را کسب کند.

در وزن 80 کیلوگرم، اما حبیب الله اخلاقی به عنوان نخستین مرد طلایی کشتی فرنگی در این بازیها خوش درخشید. وی در نخستین دیدار خود حریفی از قطر را برد و در نیمه نهایی توانست با شکست حریفی از ازبکستان راهی فینال شود. اخلاقی در فینال هم رو درروی "تسوكاسا تسوروماكي" از ژاپن نفر دوم بازيهاي آسيايي گوانگجو ایستاد و توانست با نتیجه 5 بر یک بر حریف غلبه کرده و نخستین طلای کشتی فرنگی ایران در این بازی‌ها را بنام خود ثبت کند.ضمن اینکه مدال طلای اخلاقی، سیزدهمین طلای کاروان ورزشی ایران هم محسوب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در وزن 98 کیلوگرم هم مهدی علیاری به میدان رفت که از همان ابتدا می شد حدس زد او دومین مرد طلایی کشتی فرنگی است. علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم "نوزات صالح" از سوریه را با نتيجه 9 بر 2 شكست داد. وی در مرحله نيمه نهايي نیز مقابل یرولان ایسکاکوف از قزاقستان قهرمان و نايب قهرمان آسيا با نتيجه 3 بر يك به برتري دست يافت و راهي ديدار پاياني شد. فرنگی کار شهریاری تیم ملی ایران در دیدار فینال وزن 98 کیلوگرم نیز عالی ظاهر شد و توانست "ژائو دی" از چين را با نتیجه 8 بر صفر شکست داده و طلای این بازی‌ها را بر گردن آویزد. علیاری در کمتر از 2 دقیقه توانست با 4 بارانداز متوالی، از حریف چینی 8 امتیاز جلو افتاده و با ضربه فنی، در این کشتی به پیروزی دست یابد.

بدین ترتیب علیاری به عنوان دومین فرنگی کار طلایی تیم ملی کشتی ، چهاردهمین مرد طلایی کاروان ورزشی ایران نیز لقب گرفت.

این در حالیست که فرنگی کاران اوزان 66، 75، 85 و 130 کیلوگرم نیز از ساعت 7:30 صبح فردا (چهارشنبه) به وقت تهران در سالن دو وون به مصاف هم می روند که طی آن افشین بیابنگرد، پیام بویری، مجتبی کریم فر و بشیر باباجان زاده از ایران به میدان خواهند رفت.

بر این اساس رده بندی کامل انفرادی رقابتهای چهار وزن نخست کشتی فرنگی بازیهای آسیایی به شرح زیر است:

59 کیلوگرم: 1- کوهی هاسه گاوا (ژاپن) 2- وون چول یون (کره شمالی) 3- کی تیان (چین) و آلمات کبیسبایف (قزاقستان) 5- جیون یونگ کیم (کره جنوبی) و احمدجان محموداف (ازبکستان)

71 کیلوگرم: 1- جی هیون جونگ (کره جنوبی) 2- دلشادجان توردیف (ازبکستان) 3- سعید عبدولی (ایران) و شرمت پرمانوف (ترکمنستان) 5- کریشکانت یاداو (هند) و تسوتومو فوجیمورا (ژاپن)

80 کیلوگرم: 1- حبیب اله اخلاقی (ایران) 2- تسوکاسا تسوروماکی (ژاپن) 3- بسیکی سالدادزه (ازبکستان) و جاناربک کنجیف (قرقیزستان) 5- جعفر خان (قطر) و محمد الکاهالی (یمن)

98 کیلوگرم: 1- مهدی علیاری (ایران) 2- دی ژیائو (چین) 3- یرولان ایسکاکوف (قزاقستان) و نوریکاتسو سایکاوا (ژاپن) 5- نوزات صالح (عراق) و ارسلان صفر ممدوف (ترکمنستان)

ضمن اینکه به دلیل سهمیه 7 نفری هر کشور در رقابتهای کشتی بازيهاي آسيايي، تیم ایران در وزن 59 کیلوگرم نماینده نداشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016