سه شنبه 15 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

آماری تازه از جام‌ جهانی ۲۰۱۴

آمارها نشان می‌دهد ميانگين بينندگان تلويزيونی هر بازی‌ جام‌جهانی ۲۰۱۴ به ۲۰۰ ميليون تن رسيد.

به گزارش ايسنا، کوين الوی، يک کارشناس و محقق ورزشی در مصاحبه با سايت inside the games اعلام کرد که بينندگان تلويزيونی بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ بيشتر از بينندگان بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۰ بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متوسط بينندگان هر بازی جام‌جهانی ۲۰۱۰، ۱۸۸.۴ ميليون تن بود که ۶ درصد نسبت به سال ۲۰۰۶ افزايش داشت. با اين حال آمارها نشان می‌دهد بينندگان هر کدام از بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ به ۲۰۰ ميليون تن رسيده است.

الوی دراين‌باره گفت: ممکن است تصور کنيد که بالا رفتن بينندگان به ميزان کم يک موفقيت نيست اما اگر به مسابقه‌های ورزشی دقت کنيد در سال‌های اخير بينندگان آنها کاهش يافته‌اند. ممکن است در طی ۴ سال به راحتی بينندگان تلويزيونی يک برنامه ورزشی ۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر شوند. اين مسئله به دليل اختلاف ساعت در کشورهای مختلف نيز اتفاق می‌افتد. با اين حال زمان برگزاری بازی‌های برزيل طوری بود که اروپايی‌ها راحت می‌توانستند اين بازی‌ها را تماشا کنند؛ به خصوص در کشورهای انگليس و پرتغال بازی‌ها بينندگان زيادی داشت.

با اين که انگليس موفقيت زيادی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ کسب نکرد به نسبت سال ۲۰۱۰ بينندگان جام‌جهانی در اين کشور بيشتر بود.

ضمنا بينندگان جام‌جهانی در کشور روسيه نيز افزايش داشت. اين کشور در سال ۲۰۱۸ ميزبان جام‌جهانی خواهد بود. بينندگان در آمريکا نيز نسبت به سال ۲۰۰۶، ۱۹ درصد افزايش داشت.

فيفا پيش از اين نيز اعلام کرده بود که ۱۱.۱ ميليون تن بازی آمريکا و غنا را از ESPN تماشا کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016