دوشنبه 28 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

خادم: سه اسپانسر آماده حمایت از پرسپولیس هستند

معاون وزیر ورزش و جوانان می‌گوید سه اسپانسر آماده حمایت مالی از پرسپولیس هستند.

امیررضا خادم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قطع همکاری باشگاه پرسپولیس با اسپانسر خود، آخرین وضعیت مدیریتی این باشگاه و ارزیابی‌اش از عملکرد هیات مدیره سرخ‌ها از ابتدای فصل تاکنون صحبت کرد.

* پس از مهلت 24 ساعته‌ای که شما به باشگاه پرسپولیس برای حل و فصل مشکلات با اسپانسر داده بودید مسئولان این باشگاه تصمیم به قطع همکاری با اسپانسر گرفتند.

متاسفانه بین اسپانسر و باشگاه مشکلاتی به وجود آمده بود و تلاش ما این بود که فضای مثبتی ایجاد کنیم که دو طرف بتوانند به همکاری خود ادامه دهند. در دو ماه گذشته تلاش کردیم که اگر مشکلی هم وجود دارد، حل شود و امکان ادامه همکاری وجود داشته باشد اما جمع‌بندی باشگاه این بود که نمی‌تواند روی ادامه حمایت اسپانسر حساب باز کند.

* با این شرایط تکلیف اسپانسر جدید پرسپولیس چه می‌شود؟

خیلی مشکل خاصی نیست. ما همین الان سه گزینه آماده داریم که می‌توانند برای حمایت مالی از پرسپولیس ورود کنند. در چند روز آینده این گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم. در ابتدای فصل با توجه به اینکه هنوز هیات مدیره تشکیل نشده بود خودمان اسپانسر را انتخاب کردیم چرا که مکلف به انجام این کار بودیم اما الان هر دو باشگاه هیات مدیره دارند و اولویت ما این است که خودشان اسپانسر جدید را انتخاب کنند. در کنارش ما هم گزینه‌هایی داریم که اگر باشگاه خواست پیشنهاد می‌دهیم.

* عده‌ای معتقدند به بن‌بست رسیدن همکاری پرسپولیس با اسپانسرش به دلیل شیوه جدیدی بوده که وزارت ورزش برای حمایت مالی از سرخ‌آبی‌ها انتخاب کرده است.

اصل مطلب این است که متاسفانه فضای عمومی جامعه ورزش ما هنوز نتوانسته هضم کند که نمی‌شود فعالیت اقتصادی کرد و همزمان هیچ فراز و فرودی در کار اقتصادی نداشت. تجارت اقتصادی به خودی خود می‌تواند آبستن مشکلات زیادی اعم از عدم همراهی یک یا هر دو طرف قرارداد باشد و اینکه هر طرف سعی می‌کند به سود خود برسد. متاسفانه فضا به گونه‌ای شده که همه انتظار دارند در فضای ورزش کشور گروه‌هایی برای حمایت مالی پیشقدم شوند و پشت سر هم هزینه کنند و هیچ انتظاری هم نداشته باشند اما این با منطق مغایر است. اگر قرار باشد این تصور همچنان ادامه داشته باشد، در آینده باز هم مشکل خواهیم داشت. بر اساس قوانین، دولت نمی‌تواند حمایت مستقیم از ورزش قهرمانی داشته باشد و ورود بخش خصوصی به ورزش الزامی است. در این فضا ورود حامیان مالی جدید هم حوادث خاص خودش را دارد که در بخش اقتصادی ورزش، خواسته یا ناخواسته رخ می‌دهد.

* البته شیوه وزارت ورزش در استقلال تاکنون مشکلی ایجاد نکرده و شما می‌توانید با استناد به شرایط این باشگاه، از روش خود دفاع کنید.

متاسفانه الان چنین فضایی به وجود آمده و ما هم برای نخستین بار این روش را اجرا کردیم. همه فراموش کرده‌اند که در سال‌های گذشته افرادی که مسئولیت این دو باشگاه را قبول می‌کردند، توان هزینه کردن را نداشتند و از طرفی مدعی بودند که در این دو باشگاه کار ایثارگونه انجام می‌دهند در حالی که بدهی چند ده میلیاردی از خود به جا گذاشته‌اند. ضمن اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم حسابرسی دقیقی از این دو باشگاه داشته باشیم چرا که در سال‌های گذشته این کار به خوبی انجام نشده است. ما روش جدید را شروع کرده‌ایم اما اعتراض‌هایش هم برای ماست و ما باید چوب ابداع این روش جدید را هم بخوریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* در قیاس با استقلال، پرسپولیس از ابتدای فصل حاشیه‌های متعددی داشته است. از برکناری رحیمی و دایی گرفته تا مذاکره جنجالی با مسئولان رئال مادرید و قطع همکاری با اسپانسر. آیا از هیات مدیره این باشگاه رضایت دارید؟

تصور می‌کنم فقط در یک مقطع در باشگاه پرسپولیس سوء مدیریتی رخ داد که زمینه‌ساز همه حاشیه‌هایی شد که تا الان در این باشگاه اتفاق افتاده است. اختلافات موجود و عدم هزینه‌کرد مناسب در باشگاه، باعث شده آرامش در این باشگاه حاکم نشود. تا الان بالغ بر 15 میلیارد در پرسپولیس هزینه شده و ما می‌بینیم که هنوز ثبات مالی ایجاد نشده است. با این وجود ثبات مدیریت در پرسپولیس به گرفتن نتایج خوب در تیم مربوط نیست. تیم را مسئولان فنی تیم بسته‌اند و من چون اشرافی روی مسائل فوتبالی ندارم نمی‌توانم در این رابطه صحبت کنم که آیا کیفیت و توان فنی تیم، خوب است یا خیر اما باید بگویم هزینه‌ای که برای بستن کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس انجام شده از 80 درصد تیم‌های دیگر لیگ برتر بیشتر است و شاید پرسپولیس جزو دو، سه تیمی باشد که بیشترین هزینه را برای بستن تیم‌شان انجام داده‌اند.

* سوء مدیریتی که به آن اشاره کردید، از سوی کل هیات مدیره انجام شد و یا یک فرد و جریان خاص؟

تصور می‌کنم این سوء مدیریت کاملا فردی و موردی بود. تا جایی که من اطلاع داشتم هیات مدیره پرسپولیس مشکل خاصی با هم نداشتند و اگر مسائل خوب مدیریت می‌شد، 10 درصد حاشیه‌هایی که برای این تیم به وجود آمد را هم نمی‌دیدیم.

* در روزهای گذشته شایعات زیادی مبنی بر تغییرات مدیریتی در پرسپولیس به خاطر اشتباه در مذاکره با سران رئال مادرید به گوش می‌رسد. نظر شما در این رابطه چیست؟

آن اشتباه کاملا سهوی بوده و اگر هر فرد دیگری هم به آن مذاکره اعزام می‌شد احتمال وقوع چنین اشتباهی وجود داشت. ضمن اینکه دستگاه‌های امنیتی ما بسیار باهوش و قوی هستند و اگر این کار با پیش‌زمینه و جریان‌سازی خاصی انجام شده بود، قبلا با آن مقابله می‌شد یا حداقل تذکری داده می‌شد اما هیچ جریانی در کار نبوده است. حتی نامه‌ای که رویانیان در زمان مدیریت خود به رئال مادرید زده بود و آن فرد معلوم‌الحال را به عنوان نماینده پرسپولیس در مذاکره با رئال معرفی کرده بود به اعتقاد من به گونه‌ای بود که خودش هم از سوابق این فرد اطلاعی نداشت در غیر این صورت چنین فردی را برای مذاکره معرفی نمی‌کرد. در واقع چه آن زمان که نامه زده شد و چه اخیرا که مذاکره حضوری صورت گرفت، مسئولان باشگاه از سابقه آن فرد اطلاع نداشتند. این کار کاملا اتفاقی بوده و خیلی نمی‌توان بر حسب آن برای آینده مدیران باشگاه تصمیم گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016