شنبه 3 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

محروميت مهرداد پولادی از فوتبال ملی و داخلی


مهرداد پولادی در دیدار ایران و نیجریه ـ جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

شرق ـ معافيت‌های مساله‌دار بازيکنان فوتبال از سربازی، حالا با به‌وجودآمدن مشکل بر سر حق پخش تلويزيونی به يک مشکل درجه‌دو برای فوتبال تبديل شده است، اما مسوولين نظام‌وظيفه همچنان با جديدت ‌دنبال فرستادن بازيکنان متقلب به سربازی و با يک‌درجه تخفيف به تيم‌های نظامی هستند.

سردار مهرعلی باران‌چشمه، رييس تربيت‌بدنی نيرو‌های مسلح کشور در مورد چگونه واردشدن سازمان نظام‌وظيفه به بررسی مجدد کارت‌های معافيت بازيکنان گفت: سال گذشته گزارش‌هايی به دست ما رسيد که حاکی از اين بود که برخی بازيکنان فوتبال کارت معافيت غيرموجه دارند. بعد از بررسی مجدد کارت‌های پايان‌خدمت مشخص‌ شد برخی از اين بازيکنان با استفاده از معافيت پزشکی از خدمت سربازی معاف شده‌اند يا اينکه پدر آنها سابقه ‌۱۶ماه حضور در جبهه داشته است. البته اين شرايط غيرقانونی ايجاد شده از سوی همان ۲۶‌نفری که در ابتدا اسامی آنها اعلام شد، صورت گرفته است. برخی بازيکنان با کفالت‌های سوری از جمله کفالت مادر يا طلاق صوری پدر و مادر اقدام به اخذ کارت پايان‌خدمت کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس تربيت‌بدنی نيرو‌های مسلح کشور در مورد وضعيت نامعلوم بعضی از بازيکنان به خصوص مهرداد پولادی‌ به‌ «شرق» گفت: مهرداد پولادی طبق آنچه قانون اعلام می‌کند، معافيت سربازيش مشکل دارد و به همين دليل برای هيچ تيم ايرانی از جمله تيم باشگاهی و ملی نمی‌تواند بازی کند. ما دوبار پولادی را به سازمان احضار کرديم، او يک‌بار آمد و همان بار اول مشخص بود که وضعيت نظام‌وظيفه او مشکوک است اما ديگر مراجعه نکرد و ما به تيم‌ملی اعلام کرديم که بايد در مورد او بررسی شود و تا آن زمان تيم‌ملی حق استفاده از اين بازيکن را ندارد و اين حکم ابلاغ شده است. اين بازيکن به محض ورود به ايران بايد در اختيار مراجع قضايی قرار بگيرد تا وضعيت نظام‌وظيفه او مشخص شود.

باران‌چشمه معتقد است باشگاه‌ها نيز در استفاده از اين بازيکنان مقصر هستند و حالا هم بايد ضرر کنند، به گفته رييس تربيت‌بدنی نيرو‌های مسلح، بعضی از مديران باشگاه در گرفتن اين کارت‌های معافيت دخالت و با بازيکنان همکاری داشتند. اما از آنجايی که اثبات به مدرک و دليل احتياج دارد، فعلا نمی‌توان اين مديران را به مراجع قضايی معرفی کرد.

به‌گفته باران‌چشمه سازمان نظام‌وظيفه ابتدا می‌خواست بازيکنان متخلف را به خدمت سربازی بفرستد، اما با وساطت سازمان ليگ اين کار صورت نگرفته است. باران‌چشمه در اين‌باره گفت: به‌دنبال اين بوديم تا اين افراد را راهی خدمت سربازی کنيم اما سازمان ليگ با اين موضوع مخالفت کرد، چون سازمان ليگ اصرار کرد اين بازيکنان قهرمانان ملی هستند و به همين منظور پذيرفته شد که به جای سربازی در ليگ بازی کنند. چيزی که برای ما مهم بود اعزام به خدمت اين بازيکنان بود اما در نهايت اصرار فدراسيون موجب شد تا اين بازيکنان را راهی تيم‌های نظامی کنيم.

او در مورد تقسيم بازيکنان بين تيم‌های نظامی گفت: به طور کل با مشورت از باشگاه‌ها بازيکنان را بين آنها تقسيم می‌کنيم، حسين ماهينی چون سرباز نيروی زمينی تبريز نيست بنابراين نمی‌تواند راهی تراکتورسازی شود و تيم او ملوان است چون بايد در نيروی دريايی انزلی خدمت کند. سينا عشوری نيز مشکلی ندارد و می‌تواند در تبريز بازی کند همچنين وضعيت شجاع ‌خليل‌زاده نيز امروز مشخص می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016