شنبه 11 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

دبيرکل فدراسيون فوتبال ایران تغيير کرد


مهدی محمدنبی

عصر ايران - مهدی محمد نبی دبيرکل فدراسيون فوتبال که مدت ها خبربرکناری اش شنيده می شد بالاخره ازاين پست استعفا کرد. او امروزدر نامه ای به رييس فدراسيون فوتبال کناره گيری اش را اعلام کرد. مهدی محمد نبی تنها يکی از افرادی است که گفته می شود با نظر وزارت ورزش از فدراسيون فوتبال کنار رفته است. پيش ازمسابقات جام ملت های آسيا خبربرکناری اوجدی شد اما همه چيز امروز به پايان رسيد و او کنار رفت.

مهدی محمد نبی نقش بسيار مهمی در پرونده های کلان فوتبالی ايران در چند سال گذشته داشت . او به عنوان بازوی اجرای فدراسيون فوتبال يکی از عناصر مهم فدراسيون فوتبال بودکه علی کفاشيان برای نگه داشتنش تلاش بسيار زيادی کرد. نبی هرچند هيچ گاه به صورت مستقيم در هيچ يک از پرونده های فوتبالی دخالت نمی کرد اما هميشه رد پا ونام اودر اين پرونده ها شنيده می شد.

از ماجرای دير رسيدن فهرست بازيکنان استقلال به کنفدراسيون فوتبال آسيا گرفته تا ماجراهای کشوی کمد او که مشهور بود احکام و مصوبه های مهم در آن خاک می خوردند. مهدی محمد نبی هميشه اين شايعات را تکذيب کرد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با تغيير دولت و انتخاب وزير ورزش اما همه چيز برعليه دبيرکل شد. محمودگودرزی برخلاف ساير وزرا مستقيم برای برکناری رييس فدراسيون فوتبال اقدام نکرد و هميشه فشارهايی برای برکناری اطرافيان رييس وارد کرد. پيش از جام جهانی قول هايی برای برکناری اطرافيان رييس ازجمله دبير کل شنيده می شد اما همه چيز به پيش ازجام ملتهاموکول شد. جايی که فدراسيون فوتبال نيازهای مالی زيادی داشت و در يک توافق غيرعلنی کمک های وزارت ورزش در ازای برکناری اکثر پست های فدراسيون به حساب فوتبال ريخته شد.

مهدی محمدنبی آخرين تغييرفدراسيون فوتبال نيست اما حتما مهمترين تغييراست. تغييری که می تواند به برکناری علی کفاشيان در بلندمدت و يا حتی کوتاه مدت شود.دبير کل فدراسيون فوتبال مجری انتخابات است و تغيير اومی تواند به دبيرکل بعدی امکان مهندسی انتخابات فدراسيون و رايزنی دهد.

نبی روز گذشته با نوشتن نامه ای به رييس فدراسيون فوتبال که در خبرگزاری تسنيم منتشر شد از دبيرکلی استعفا کرد.

متن نامه نبی به شرح زير است:

جناب کفاشيان - رياست محترم فدراسيون فوتبال ج.ا.ا

مستحضريد در اين چند سال روزهای متفاوتی را در فدراسيون سپری کرده‌ايم که قطعا شرح آن مفصل است. خوشبختانه با حمايت به موقع وزير محترم و تلاش‌های مجدانه جنابعالی در روزهای گذشته شاهد رضايت اکثريت مردم عزيزمان از عملکرد مطلوب تيم ملی کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسيا بوده‌ايم و خدا را شاکرم که به سهم خود در اين فرصت داده شده انجام وظيفه نمايم.

راضی به رضای خداوند سبحان هستم و امروز در تقديرم آمده و با کناره‌گيری از سمت دبيرکلی فدراسيون، ادامه خدمت و امانت‌داری را برای ديگر دوستان باقی گذاشته و تکليف رقم خورده انشاءالله با موفقيت همراه خواهد بود.

در خاتمه از کليه همکاران ارجمندم در فدراسيون، سازمان ليگ، اتحاديه فوتبال، آکادمی ملی فوتبال، هيئت فوتبال استان‌ها، باشگاه‌های کشور و به ويژه پيشکسوتان بزرگوار و همچنين رسانه‌های محترم گروهی سپاسگزاری می‌نمايم.

با تشکر - مهدی محمدنبی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016