سه شنبه 14 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

آزمون: الان نه، اما به زودی راهی لیگ برتر انگلیس می‌شوم

139310271021329404533203.jpg
مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که اگر کارلوس کی‌روش به فعالیتش ادامه دهد و امکانات برای او فراهم شود، ایران می‌تواند از پدیده‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهاجم 20 ساله تیم ملی فوتبال کشورمان با عملکردی که در جام ملت‌ها از خود نشان داد، جزو استعدادهای برتر جام ملت‌ها لقب گرفت. سردار آزمون در این رقابت‌ها دو گل حساس برای تیم ملی به ثمر رساند. یک بار با چرخش فوق‌العاده مقابل قطر و یک بار هم با پرشی که روی سر مدافعان عراق داشت. او بعد از ناکامی تیم ملی می‌گوید که نباید انگیزه‌های‌مان را از دست بدهیم، چون فوتبال برای ایران تمام نشده است.

سردار آزمون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت تیم باشگاهی‌اش و اینکه گفته می‌شود به روستوف می‌پیوندد، پیشنهاد دوباره تیم‌های لیگ برتر انگلیس، تیم ملی، کارلوس کی‌روش و ... صحبت کرده است.

تکلیف تیم باشگاهی‌ات به کجا رسید. صحبت از حضورت در روستوف روسیه در میان است تا دوباره شاگرد قربان بردیف شوی.

اکنون مدیر برنامه‌هایم در ترکیه حضور دارد و با مسئولان باشگاه روبین‌کازان مذاکره می‌کند و فکر می‌کنم تا 3،4 روز آینده تکلیفم مشخص خواهد شد. باید ببینم قسمتم چیست و هرکجا که قسمت باشد بازی می‌کنم.

چرا باز هم به پیشنهادهای خارج از لیگ روسیه پاسخ ندادی. صحبت از پیشنهاد دوباره آرسنال، لیورپول و تاتنهام بود.

فعلاً نمی‌خواهم به تیم‌های بزرگ بروم. باید کمی تجربه کسب کنم و بعد راهی چنین تیم‌هایی شوم. ماندن در لیگ روسیه در این مقطع کمک می‌کند تا با تجربه‌تر شوم و به همین دلیل است که مدیربرنامه‌هایم و مشاوری که دارم خواسته‌اند همچنان در روسیه به فوتبالم ادامه دهم. حضور در فوتبال انگلیس هدف اصلی خودم است و می‌خواهم به زودی راهی لیگ برتر انگلیس شوم اما اکنون زمان رفتن نبود.

تسنیم: با اینکه از بازگشت تیم ملی از جام ملت‌های آسیا کمی گذشته، اما هنوز هم تعریف و تمجیدها از تو ادامه دارد. این بار سایت ESPN در گزارشی نوشته بود که جزو استعدادهای برتر جام بودی.

نمی‌دانم در این خصوص چه چیزی باید بگویم. فقط از این تمجیدها انگیزه می‌گیرم و البته وظیفه‌ام سنگین‌تر می‌شود. از این به بعد باید تلاش و تمرینم را بیشتر کنم تا پاسخ این تعریف و تمجیدها را بدهم.

مصدومیت‌های تو در بازی با قطر و عراق هم کمی عجیب بود. این مصدومیت کهنه بود که در جام ملت‌ها سر باز کرد یا در بازی با قطر مشکل برایت به وجود آمد؟

وقتی در بازی با قطر مصدوم شدم، خیلی اذیت شدم. پزشکان تیم ملی تلاش زیادی کردند تا مصدومیتم برطرف شود و اگر کمک آنها نبود شاید باید 10 تا 15 روز بیرون می‌نشستم اما به پزشکان تیم ملی گفتم که می‌خواهم بازی کنم. آنها نیز تمام تلاش‌شان را کردند و خوشبختانه توانستم در بازی با امارات در ترکیب تیم ملی باشم و در بازی با عراق هم گلزنی کردم اما دوباره این مصدومیت سراغم آمد. اکنون هم مشکلی ندارم و مصدومیتم برطرف شده است.

در جام ملت‌ها 2 بار موفق به گلزنی شدی که این گل‌ها در بازی‌های حساسی هم به ثمر رسید. فکر می‌کنی در این مسابقات به اندازه کافی به فوتبال آسیا و دنیا معرفی شدی؟

اصلاً به فکر این چیزها نبودم و فقط به موفقیت تیم ملی فکر می‌کردم. شاید نگاه‌ها در فوتبال آسیا و دنیا نسبت به من کمی بهتر از گذشته شده باشد اما هنوز حسرت این را می‌خوریم که چرا نتوانستیم یکی از فینالیست‌ها باشیم. اگر می‌توانستیم به فینال برویم، شرایط بسیار متفاوت می‌شد. حالا هم نباید به گذشته فکر کنیم، باید تلاش‌مان را بیشتر کرده تا 4 سال دیگر در جام ملت‌های آسیا مقام بیاوریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خودت نسبت به قبل و بعد از جام ملت‌ها چقدر تغییر کردی و فکر می‌کنی این مسابقات چقدر در عملکرد و پیشرفتت تأثیرگذار بوده است. کی‌روش هم به خاطر عملکردت در این جام بود که لقب نیستلروی را داد و عده‌ای هم به خاطر گلت به قطر لقب دنیس برکمپ را به تو داده بودند.

جام ملت‌های آسیا سطح بالایی داشت و مطمئناً باعث پیشرفت من هم شد اما یک بازیکن نباید فقط به این چیزها بسنده کند و بیشتر به فکر پیشرفت باشد. لقب‌هایی هم که به من داده شد باعث می‌شود انگیزه‌ام بیشتر شود و امیدوارم با تمرین بیشتر، بهتر از این شوم.

فکر می‌کردی در جام ملت‌ها و با وجود رضا قوچان‌نژاد مهاجم اول تیم ملی شوی و موفق هم عمل کنی؟

تیم ملی 3 مهاجم نوک داشت که رضا قوچان‌نژاد، کریم انصاری‌فرد و من بودیم و هیچکدام‌مان به این فکر نمی‌کردیم که چه کسی مهاجم اول است. هر سه ما مثل برادر هستیم و هر کسی هم گل می‌زد، انگار خودمان گل زده‌ایم. نه فقط در پست خط حمله، بلکه در تمام پست‌ها شرایط همین بود و فرقی نداشت چه کسی بازی کند و گل بزند. برای تمام بازیکنان مهم موفقیت تیم بود.

بعد از حضور تو در تیم ملی رضا قوچان‌نژاد تا بازی با امارات موفق به گلزنی نشد و به نظر می‌رسید این موضوع او را تحت فشار قرار داده بود. بعد از گلزنی قوچان‌نژاد حس تو چه بود؟

من می‌دانستم که رضا کمی تحت فشار قرار دارد. همه می‌گفتند او بعد از حضور در فوتبال کویت افت کرده اما اینطور نبود. قوچان‌نژاد یک بازیکن حرفه‌ای است و به هر تیمی هم که برود افت نمی‌کند. وقتی او گل زد خیلی خوشحال بودم و انگار خودم گل زدم، چراکه گلزنی او باعث شد انتقادها از روی رضا برداشته شود. همینطور هم شد و قوچان‌نژاد در پایان جزو مهاجم‌های برتر جام ملت‌ها بود.

خیلی‌ها مقصر حذف‌مان از جام ملت‌ها را بنجامین ویلیامز، داور استرالیایی می‌دانند.

فوتبال است و همه در این فوتبال اشتباه می‌کنند. آنطور هم که آقای فغانی گفته است، ویلیامز با ما دشمنی نداشت اما می‌توانست کمی ملاحظه کند و پولادی را اخراج نکند. قسمت ما هم اینگونه بود که 10 نفره شده و در نهایت در ضربات پنالتی حذف شویم. ما از جام ملت‌ها حذف شدیم اما فوتبال برای ما تمام نشده و می‌توانیم در جام جهانی و جام ملت‌های بعدی جبران کنیم.

تیم ملی با وجود حذف مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و از عملکردتان راضی بودند. این رضایت برای شما کافی بود؟

قطعاً هدف ما این بود که کسب مقام کنیم. برایم اهمیت زیادی داشت که بتوانیم به فینال برسیم اما متأسفانه نشد. حذف شدیم و با این وجود مردم خیلی به ما لطف داشتند که استقبال خوبی کردند. استقبال آنها به گونه‌ای بود که انگار ما در جام ملت‌ها مقام آورده‌ایم و از این حمایت آنها تشکر می‌کنم.

بعد از بازگشتت کمی هم حاشیه به وجود آمد، اینکه از کارلوس کی‌روش حمایت کردی تا در تیم ملی بماند و این موضوع واکنش‌هایی از سوی برخی بازیکنان و مربیان به همراه داشت.

نه فقط من، بلکه تمام بازیکنان تیم ملی دوست دارند که کی‌روش در تیم ملی بماند. این فقط نظر من نیست و تمام بازیکنان چنین نظری دارند. در ضمن فکر می‌کنم همه بازیکنان از سرمربی‌شان دفاع می‌کنند و به او احترام می‌گذارند. پدر من مربی بوده و به من یاد داده که همیشه قدردان زحمات مربی‌ام باشم.

با این شرایط به نظرت کی‌روش در تیم ملی بماند یا مربی دیگری جایگزین او شود؟

رفتن یا ماندن کی‌روش به تصمیم خودش بستگی دارد. دوست داریم او در تیم ملی بماند تا باز هم به پیشرفت فوتبال‌مان کمک کند. مطمئناً اگر کی‌روش بماند و بتوانیم امکانات لازم را برای او فراهم کنیم، می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و در جام جهانی بعدی یکی از پدیده‌ها باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016