شنبه 22 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

زمان تقدیر یا تحقیر؟٬ حمید فرخنده

Hamid Farkhondeh6.gif
درکنار صحنه های شادی و استقبالی که مردم از توافق حاصل شده در خیابان های تهران، فضای مجازی و هنگام استقبال از دکتر ظریف و تیم اش به عمل آوردند، برخی از ایرانیان در جایگاه روشنفکر یا مفسر سیاسی در منطقی عجیب و تحلیلی غریب در همان ساعات اولیه پس از اعلام توافق به مذمت آن پرداختند. از سر تحقیر و تخفیف توافق هسته ای را نوشیدن جام زهر برای حکومت یا مشخصا رهبر جمهوری اسلامی ایران نامیدند. ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نمايش برانکويی سرخ‌ها در روز دوئل صدر جدولی‌ها

در آخرين روز از رقابت‌های هفته بيست‌وپنجم ليگ برتر فوتبال ايران چهار تيم مدعی به مصاف يکديگر می‌روند و در آخرين بازی هم پرسپوليس با هدايت برانکو ايوانکوويچ به مصاف استقلال خوزستان می‌رود.

به گزارش ايسنا، هفته بيست‌وپنجم ليگ برتر با سه بازی روز يکشنبه به پايان می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نفت تهران – فولاد خوزستان

شاگردان عليرضا منصوريان بعد از پيروزی دلچسبی که برابر الشباب عربستان به دست آوردند، با روحيه‌ای مضاعف و انگيزه‌ای بالاتر خودشان را برای ديدار با فولاد آماده می‌کنند. روحيه آنها و البته انگيزه برای حفظ صدر جدول کمک می‌کند تا هر سه امتياز مصاف با فولاد را به دست آورند؛ فولادی که هفته گذشته استقلال را شکست داد اما با سه غايب به مصاف نفت می‌رود. يوسف وکيا و اميد خالدی محرومان اين تيم هستند و مهرداد جماعتی به دليل مصدوميت نمی‌تواند فولاد را همراهی کند. همچنين بدرلو حضورش در اين ديدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کسب يک امتياز برای فولاد می‌تواند نتيجه مناسبی باشد. آنها با اين يک امتياز به رسيدن به سهميه آسيايی اميدوار باقی می‌مانند.

محمدامين حاج‌محمدی تنها محروم تيم زردپوش تهرانی است و عليرضا منصوريان با دستی بازتر می‌تواند تيمش را راهی اين مصاف کند؛ مصافی که پيروزی در آن نفتی‌ها را يک قدم ديگر به قهرمانی در ليگ برتر نزديک می‌کند.

ديدار رفت دو تيم با نتيجه ۲ بر ۲ مساوی به پايان رسيده است.

سپاهان – تراکتورسازی

مصاف زردپوشان اصفهانی و تراکتورسازی هميشه جذاب بوده و معمولا بازی‌های زيبايی از سوی دو تيم به معرض نمايش گذاشته شده است. سپاهانی‌ها در اين ديدار محکوم به کسب سه امتياز هستند وگرنه فاصله اين تيم با صدر جدول بيشتر خواهد شد و آنها عملا برای دومين سال متوالی شانس حضور در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا را از دست می‌دهند. هفته گذشته سپاهانی‌ها بعد از شکست ناباورانه برابر صبای قم وارد حاشيه شدند و تماشاگران اصفهانی عليه کادر فنی اين تيم شعارهايی را سر دادند.

در آن سوی ميدان شاگردان تونی اوليويرا به دنبال حفظ رکورد ۱۰۰ درصد پيروزی با اين سرمربی پرتغالی هستند. آنها سايه به سايه نفت تهران را تعقيب می‌کنند و اميدوارند با لغزش نفت در يکی از بازی‌ها صدرنشين رقابت‌های ليگ برتر شوند.

سپاهان در اين ديدار از سه بازيکن موثرش نمی‌تواند استفاده کند و همين مسئله فرصت خوبی برای تراکتورسازان ايجاد می‌کند. رحمان احمدی، محمدرضا خلعتبری و سعيد قائدی‌فر سه محروم سپاهان در اين ديدار هستند و برای تراکتورسازی شاهين ثاقبی و سامان نريمان جهان به دليل محروميت نمی‌توانند به ميدان بروند.

ديدار رفت دو تيم با تساوی يک بر يک به پايان رسيده است.

استقلال خوزستان – پرسپوليس

شايد اين از بدشانسی شاگردان عبدالله ويسی باشد که زمانی به مصاف پرسپوليس می‌روند که اين تيم با تغييرات در کادر فنی‌اش با روحيه و سبکی متفاوت به مصاف آنها می‌رود. سرخ‌ها با حضور گسترده تماشاگران‌شان موفق شدند النصر عربستان را شکست دهند که اين مسئله به روحيه آنها در اين ديدار کمک شايانی می‌کند.

اين ديدار اولين حضور برانکو به صورت رسمی در راس کادر فنی پرسپوليس است. هواداران اين تيم به نتيجه گرفتن پرسپوليس در اين ديدار اميدوارند؛ ديداری که اگر پرسپوليس در آن امتياز از دست دهد، آنها را يک قدم ديگر به تيم‌های پايين جدولی نزديک می‌کند. به عبارت ديگر پيروزی سرخپوشان در اين ديدار می‌تواند آنها را در ميانه‌های جدول حفظ کند اما شکست در اين ديدار کار سرخپوشان را در ادامه ليگ دشوارتر می‌کند.

ديدار رفت دو تيم با برتری ۲ بر يک سرخپوشان پايتخت به پايان رسيده است.

تابلوی اعلانات سه ديدار روز يکشنبه ليگ برتر:

نفت تهران – فولاد خوزستان، ساعت ۱۷:۳۰
سپاهان – تراکتورسازی، ساعت ۱۷:۳۰
استقلال خوزستان – پرسپوليس، ساعت ۱۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016