شنبه 24 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

هفته سوم لیگ پانزدهم: طلسم تیم دایی، قدم خوش استیلی و اولین شکست آبی/ پرسپولیس قعرمان!


دیدار سپاهان ـ پرسپولیس

صدرنشینی سپاهان به لطف پیروزی برابر پرسپولیس و برتری ذوب‌آهن در تهران مقابل استقلال، شکست نفت، برد سایپا و شکست فولاد در دربی اهواز از مهم‌ترین اتفاقات هفته سوم بود که باعث قعرنشینی پرسپولیس شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هفته سوم از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه ۲۲ و جمعه ۲۳ مردادماه با برگزاری هشت مسابقه به پایان رسید که شکست سنگین پرسپولیس در اصفهان برابر سپاهان، باخت نفت در مشهد، توقف صبا در خانه و نخستین برد استیلی با ملوان، از اتفاقات مهم روز نخست دیدارهای این هفته بود.

در نخستین دیدار هفته نفت تهران در روزی که وحید حمدی‌نژاد در دقیقه ۴۰ یک ضربه پنالتی را از دست داد، در خانه سیاه‌جامگان تن به شکست یک بر صفر داد تا بعد از اینکه دو بازی ابتدایی‌اش در لیگ را با تساوی پشت سرگذاشته بود، به روند ناکامی‌های خود در لیگ پانزدهم ادامه دهد. سیاه‌جامگان هم توانست بعد از دو باخت متوالی، به ۳ امتیاز شیرین این بازی دست یابد.

سپس در انزلی تیم ملوان با هدایت حمید استیلی که جانشین امیر قلعه‌نویی شد، مقابل استقلال اهواز به پیروزی دست یافت تا در دومین بازی خانگی‌اش در این فصل هم تیم برنده میدان لقب بگیرد. این نخستین باخت آبی‌پوشان اهوازی در این فصل بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دو بازی همزمان دیگر، سپاهان در خانه شکست ۲ بر یک مقابل پرسپولیس را با تکیه بر اشتباهات خط دفاعی این تیم سرخپوش تهرانی، با برتری ۴ بر ۲ عوض کرد تا به صدرجدول رده‌بندی لیگ برسد. این سومین برد متوالی زردپوشان اصفهانی در لیگ بود تا شروعی قدرتمندانه در لیگ پانزدهم داشته باشد.

اما در روز رقابت همکاران پیشین تیم ملی یعنی برانکو ایوانکویچ و حسین فرکی، بار هم برانکو ناکام ماند تا دومین رویارویی دو تیم در لیگ بر‌تر، به سود فرکی به پایان برسد. برانکو که تیمش در دو هفته گذشته دو شکست تلخ خارج از خانه را تجربه کرد، با این باخت و نتایجی که دیگر تیم‌ها بدست آوردند، قعرنشین لیگ بر‌تر شد تا رکوردی ویژه را برای خود و سرخپوشان تهرانی رقم بزند.

در آخرین بازی روز نخست هم صبای قم درحالیکه در خانه با گلزنی مدافع گسترش فولاد پیش افتاده بود، در نیمه دوم با یک ضربه پنالتی پیروزی را از دست داد تا برای دومین بار متوالی در لیگ، در نیمه مربیان پیروزی را از دست بدهد. این سومین تساوی صبا در لیگ بود، موضوعی که با اعتراض دایی به داوران این بازی همراه شد.

روز دوم از هفته سوم با تساوی خانگی تراکتورسازی برابر راه‌آهن همراه شد. تراکتوری‌ها که تا دقیقه ۸۸ تیم برنده بازی بودند، نتوانستند در دقایق پایانی پیروزی خود را حفظ کنند تا با از دست دادن ۲ امتیاز ارزشمند خانگی به رده ششم سقوط کند. راه‌آهن هم با این برد توانست جایگاه بهتری را در این تیم بدست آورد.

دیدارهای این هفته با دربی اهواز پیگیری شد که در این بازی تیم استقلال خوزستان موفق شد با برتری برابر فولاد خوزستان، ضمن رقم زدن دومین شگفتی‌اش در لیگ پانزدهم، تا رده سوم جدول هم بالا بیاید. شاگردان عبدالله ویسی که هفته پیش پرسپولیس را در خانه شکست دادند، نخستین باخت فصل جاری را به فولاد تحمیل کردند و این تیم را به جمع ۳ تیم قعرنشین فرستادند.

سپس در ورزشگاه دستگردی تهران، سایپا با نتیجه ۲ بر یک از سد پدیده گذشت تا از ناکامی مدعیان برای رسیدن به رده دوم جدول بهترین بهره را ببرد. پدیده هم که در دو بازی نخستش در لیگ، ۲ پیروزی را با دو تساوی عوض کرده بود، نخستین باخت خود در این فصل را تجربه کرد.

در ‌‌نهایت دیدارهای این هفته با شکست ۲ بر صفر استقلال تهران برابر ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید. استقلال که لیگ را با دو پیروزی ارزشمند و صدرنشینی آغاز کرده بود، با این باخت خانگی به رده چهارم سقوط کرد. این نخستین باخت استقلال در لیگ پانزدهم بود که خروج ذوب‌آهن از بحران نتیجه‌گیری در ابتدای فصل شد.

ذوب‌آهن که لیگ را با دو ناکامی در انزلی و دربی اصفهان آغاز کرده بود، با این پیروزی علاوه بر اینکه به وضعیت خود سروسامان داد، صدرنشینی سپاهان اصفهان را قطعی کرد و پرسپولیس را هم به قعرجدول لیگ فرستاد تا مهم‌ترین نقش را در جایگاه دو تیم مدعی داشته باشد.

در پایان دیدارهای هفته سوم، تیم ذوب‌آهن که از قعر جدول به رده هشتم رسید، با ۸ پله صعود بهترین عملکرد را در بین تیم‌های دیگر داشت. سیاه‌جامگان مشهد هم با برتری برابر نفت تهران از رده پانزدهم به دهم رسید تا ۵ پله صعود داشته باشد. همچنین تیم‌های فولاد خوزستان و پرپسولیس هم با ۴ پله سقوط، بد‌ترین عملکرد را در این هفته از خود ارائه کردند. البته سپاهان با رسیدن به صدر بهترین صعود و پرسپولیس با رفتن به قعر بد‌ترین سقوط را در این هفته به نام خود رقم زدند.

نتایج کامل دیدارهای هفته سوم از مسابقات فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* سیاه‌جامگان مشهد یک - نفت تهران صفر
گل‌ها: حسین زامهران (۳۳) برای سیاه‌جامگان

* ملوان بندرانزلی ۲ - استقلال اهواز صفر
گل‌ها: مازیار زارع (۱۶) و فرزاد حاتمی (۴۶) برای ملوان

* سپاهان اصفهان ۴ - پرسپولیس تهران ۲
گل‌ها: احسان حاج‌صفی (۸)، اومانیا (۳۹- گل به خودی)، هادی عقیلی (۵۶- پنالتی) و محمدرضا خلعتبری (۸۱) برای سپاهان - مهدی طارمی (۱۳) و امید عالیشاه (۳۴) برای پرسپولیس

* صبای قم یک - گسترش فولادتبریز یک
گل‌ها: مرتضی اسدی (۹- گل به خودی) برای صبای قم - داریوش شجاعیان (۵۵- پنالتی) برای گسترش فولاد

* تراکتورسازی تبریز یک - راه‌آهن تهران یک
گل‌ها: سروش رفیعی (۲۲) برای تراکتورسازی - سروش نصرآزادانی (۸۸) برای راه‌آهن

* استقلال تهران صفر - ذوب‌آهن اصفهان ۲
گل‌ها: احسان پهلوان (۶۳) و مرتضی تبریزی (۸۵) برای ذوب‌آهن

* سایپا تهران ۲ - پدیده مشهد یک
گل: غلامرضا رضایی (۱۳و ۶۷) برای سایپا - حامد شیری (۸۲- گل به خودی) برای پدیده مشهد

* فولاد خوزستان صفر - استقلال خوزستان ۲
گل‌ها: حسین بیت‌سعید (۵۴) و فرشاد جان‌فزا (۴+۹۰) برای استقلال خوزستان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016