شنبه 24 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و ژاپن، سرمربی ژاپن: هنوز ایران را ارزیابی نکرده‎ایم

تهران - ایرنا - تارنمای کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: تیم‌های قدرتمند فوتبال ایران و ژاپن برای اولین بار در یک دهه گذشته، روز۲۱ مهرماه (۱۳ اکتبر) در تهران دیدار دوستانه برگزار می‌کنند.

به گزارش ایرنا، این تازنما افزود: دو تیم آخرین بار در سال ۲۰۰۵ در جریان رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل هم بازی کردند. تیم ملی ایران دو بر یک در تهران مقابل ژاپن به برتری رسید. پنج ماه بعد ژاپن در یوکوهاما با همین نتیجه پیروز شد.

تجدید دیدار دو تیم این بار در یک بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

تیم ژاپن برای دیدار مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ روز ۱۶ مهر (هشتم اکتبر) به مصاف سوریه می‌رود. در حالی که هم گروه‌های ژاپن روز۲۱ مهر (۱۳ اکتبر) به رقابتهای خود ادامه می‌دهند، از نظر وحید خلیلودزیچ سرمربی سامورایی‌های آبی این زمان فرصت مناسبی برای آزمودن تیم خود مقابل یک حریف توانمند است.

خلیلودزیج که با تیم الجزایر به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کرد، در گفت‌و‌گو با تارنمای رسمی اتحادیه فوتبال ژاپن اظهارداشت: ما تیم ایران را تحلیل نکرده‌ایم، اما به خاطر می‌آورم که در جام جهانی گذشته عملکرد عالی داشت.

وی گفت: مایلیم تیم را با استفاده از چنین فرصتی تقویت کنیم.

خلیلودزیج که یک دوره نیز سرمربی تیم الاتحاد عربستان سعودی بوده است، ازشور وشوق هواداران ایرانی کاملا اطلاع دارد وسفربه ورزشگاه آزادی، بازیکنان او را برای بازیهای دشوار خارج از خانه در آینده مهیا می‌کند.

سرمربی ژاپن گفت: شنیده‌ام وقتی تیم ایران در کشور خودش بازی می‌کند هواداران بسیاری به ورزشگاه می‌آیند، بنابراین فکر می‌کنم آزمون خوبی برای بازی در حضور جمعیت عظیم هواداران خارج از خانه برای رقابتهای مقدماتی آتی خواهد بود.

ژاپن در رقابتهای مقدماتی جام جهانی، روز ۱۲ شهریور (سوم سپتامبر) میزبان کامبوج است. قهرمان چهار دوره جام ملت‌های آسیا انتظار می‌رود بعد از عنوان چهارمی در جام کشورهای شرق آسیا، در قدرت کامل باشد. تیم ژاپن با ترکیبی جدید در اینجام شرکت کرد.

تیم ایران نیز در همین روز میزبان گوام است و بدنبال جبران تساوی در اولین بازی خود مقابل ترکمنستان در گروه بی‌است.

***

مهر ـ سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن بازی دوستانه با ایران را فرصتی خوب برای ارزیابی تیمش قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی فوتبال ژاپن در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) در دیداری دوستانه به میزبانی ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی می رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این برای نخستین بار است که دو تیم در یک دهه اخیر با هم بازی می کنند. آخرین بازی دو تیم به شکست دو بر یک ایران مقابل ژاپن در یوکوهاما در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ بازمی گردد. ژاپن در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) با سوریه دیدار دارد و وحید هلیل هودزیچ، مربی سامورایی‎های آبی، بر این باور است که دیدار دوستانه با تیمی سطح بالا می تواند آزمایش خوبی برای تیم وی باشد.

هلیل هودزیچ که موفق شد الجزایر را به جمع ۱۶ تیم برتر رقابتهای جام جهانی برزیل برساند، در خصوص این بازی گفت: ما هنوز آنطور که باید ایران را آنالیز نکرده ایم. اما به خاطر می آورم آنها در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ عملکرد بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: می خواهیم تیممان را با برگزاری چنین دیدارهایی تقویت کنیم.

هلیل هودزیچ که سابقه مربیگری الاتحاد عربستان را هم در کارنامه دارد خوب می داند که تماشاگران ایرانی در ورزشگاه آزادی حمایت خوبی از تیمشان به عمل می آورند.

وی در این خصوص گفت: من شنیدم که تماشاگران بسیاری به ورزشگاه می آیند و فکر می کنم این آزمون خوبی برای تیم ماست که مقابل جمعیت زیاد در رقابتهای انتخابی جام جهانی بازی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016