دوشنبه 2 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

پرسپولیس و فولاد در اندیشه نخستین پیروزی

725053.jpg
هفته پنجم لیگ برتر درحالی فردا آغاز می‌شود که پرسپولیس و فولاد برای فراز از قعر کار سختی را در اهواز پیش رو دارند و سپاهان هم نخستین بازی خارج از خانه خود در لیگ پانزدهم را در تهران برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته پنجم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا سه‌شنبه آغاز می‌شود، هفته‌ای که زمان شروع و پایان آن ۱۷ روز طول می‌کشد، آنهم به خاطر حضور تیم فوتبال نفت در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا.

در این هفته که تیم‌ها در غیاب استقلال و نفت تهران به میدان می‌روند، فولاد و پرسپولیس در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز در اهواز، به فکر نجات از مثلث قعرنشینان هستند، خصوصا پرسپولیس که برای نجات از قعرجدول به میدان می‌آید. ملوان هم در انزلی به فکر رسیدن به سومین برد خود در لیگ برتر است و سپاهان هم نخستین بازی خارج از خانه خود در این رقابتها را در زمین سایپا برگزار می‌کند. در زیر نگاهی گذرا به این دیدارها خواهیم داشت:

ملوان بندرانزلی - گسترش فولاد تبریز

هرچند ملوان نخستین تیمی بود که اسیر تغییرات در لیگ پانزدهم شد اما حضور حمید استیلی برای این تیم مثبت بود زیرا این تیم در دو بازی گذشته یک پیروزی و یک تساوی برابر نفت در تهران بدست آورده است. ملوانی‌ها که در حال حاضر در رده پنجم جدول ایستاده‌اند، در روز تقابل سایپا و سپاهان، فرصت خوبی دارد تا با برتری برابر گسترش فولاد در خانه، به رده‌ بهتری برسد.

البته میهمان آنها در این بازی گسترشی است که هفته پیش نخستین بردش در لیگ پانزدهم را جشن گرفت و تا رده دهم بالا رفت و دوست ندارد با ناکامی دوباره، وضعیتش در جدول لیگ نابه‌سامان شود. در این بازی که تساوی در آن باعث سقوط هر دو تیم می‌شود، تیم پیروز می‌تواند با آرامش بیشتری از تعطیلات لیگ برای کسب آمادگی بیشتر و حضور پرقدرتر در ادامه مسابقات استفاده کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فولاد خوزستان - پرسپولیس تهران

نبرد قعرنشینان؛ گفتن این جمله بسیار عجیب است زیرا این دو تیم جزو مدعیان فوتبال ایران هستند و قرار گرفتن‌شان در مثلث قعرنشینان اتفاقی تلخ برای هوادارن‌شان است. در این فصل که دو تیم آبی‌پوش شهر اهواز، عملکرد خوبی داشتند، فولادی‌ها با ۳ تساوی و یک باخت و به خاطر زده بیشتر نسبت به سیاه‌جامگان در رده چهاردهم ایستاده‌اند.

فولادی‌ها که در هفته‌های پایانی فصل پیش قهرمانی و آسیایی شدن را از دست دادن، در این فصل با هدایت دراگان اسکوچیچ به فکر جبران آن ناکامی بودند اما تا به امروز که وضعیت خوبی نداشته و به فکر رسیدن به اولین برد خود در فصل جاری برابر پرسپولیس هستند. هرچند متوقف کردن سپاهان در اصفهان در هفته گذشته، نتیجه خوبی برای این تیم محسوب شد اما دردهای آنها را درمان نکرد.

البته سرخپوشان تهرانی که در این فصل یک رکورد تاریخی یعنی قعرنشین شدن را هم به نام خود ثبت کردند، هم با هدف پیروزی در این بازی به میدان می‌آیند زیرا تساوی نیز آنها را همچنان قعرنشین نگه می‌دارد و قطعا در زمان تعطیلی لیگ، کادرفنی و بازیکنان آن فشار مضاعفی را تحمل خواهند کرد.

در روزی که مربیان کروات لیگ به فکر پیروزی و نجات دادن تیم خود از انتهای جدول و بحران نتیجه گیری هستند، باید دید پرسپولیس که باید هم با فولاد و هم با گرمای اهواز بجگند، موفق می‌شود نخستین برد خود در لیگ فصل جاری را در بدست آورد یا فولاد با برتری برابر پرسپولیس، روزهای بهتری را برای خود رقم خواهد زد.

در این بازی که یادآور اشتباه تاریخی سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس در بازی برگشت فصل گذشته است، اگر دروازه‌بان و خط دفاع سرخپوشان با تمرکز بالا و اشتباه کمتر مقابل حریف خود به میدان بروند، شانس برتری این تیم زیاد خواهد بود. هواداران هم امیدوارند در روز کم اشتباه بازیکنان، داوری هم به ضرر این تیم نباشد، تا پرسپولیس این میدان سخت را با موفقیت سپری کند.

سایپا تهران - سپاهان اصفهان

نخستین بازی خارج از خانه سپاهان در لیگ پانزدهم، تیمی که ۳ بازی خانگی با استقلال اهواز، پرسپولیس و فولاد برگزار کرد و دربی اصفهان را نیز در ورززشگاه فولادشهر انجام داد تا ۴ هفته نخست لیگ را درخانه برگزار کند، امتیازی که یکی از دلایل صدرنشینی این تیم است.

سپاهانی‌ها که پس از اینکه هفته پیش 2 امتیاز حساس خانگی را از دست دادند، برای جبران آن نتیجه و گرفتن 3 امتیاز به تهران سفر می‌کنند زیرا از دست دادن امتیاز در این مسابقه، شاید باعث از دست دادن صدر توسط این تیم باشد.

البته سایپا میزبان این بازی که هفته پیش نخستین باخت فصل جاری را در زمین استقلال خوزستان متحمل شد و رده دومی را به این تیم اهوازی سپرد، درصورت پیروزی با اختلاف دو گل برابر سپاهان، از یکسو موقتا صدرنشین لیگ شده و از سوی دیگر سایر مدعیان لیگ را خوشحال می‌کند.

قطعا در این بازی تقابل حسین فرکی و مجید جلالی بسیار جالب خواهد بود، آنهم در روزی که فرکی به ورزشگاهی تیم پاس سابق باز می‌گردد که از آن خاطرات بسیاری دارد. همچنین تقابل حسین فرکی با جواد نکونام که سالها در تیم ملی به عنوان مربی و بازیکن فعالیت می‌کردند، هم جالب توجه است.

برنامه هفته پنجم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

سه‌شنبه - سوم شهریورماه
* ملوان بندرانزلی - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۸:۱۵، ورزشگاه تختی انزلی
* فولاد خوزستان - پرسپولیس، ساعت ۱۹:۰۵، ورزشگاه غدیر اهواز
* سایپا تهران - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹:۱۰، ورزشگاه دستگردی تهران

چهارشنبه - چهارم شهریورماه
* سیاه‌جامگان مشهد - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۸:۱۵، ورزشگاه تختی مشهد
* تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان، ساعت ۱۸:۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* ذوب‌آهن اصفهان - استقلال اهواز، ساعت ۱۹:۱۰، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صبای قم - پدیده مشهد، ساعت ۱۹:۱۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

جمعه - بیستم شهریورماه
* استقلال تهران - نفت تهران، ساعت ۱۸:۴۵، ورزشگاه آزادی تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016