سه شنبه 22 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

تصمیمی درباره برگزاری بازی های فوتبالی ایران و عربستان گرفته نشده است

تهران- ایرنا- درحالی که روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک مقام کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شده است که تیم های فوتبال ایرانی برای برگزاری دیدارهای آسیایی خود با تیم های عربستانی مجبور به بازی در قطر هستند، شنیده های ایرنا حکایت از آن دارد که هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، یک منبع مطلع در فدراسیون فوتبال به ایرنا گفت که قرار است اواخر ماه جاری میلادی، جلسه ای بین هیات رییسه و کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار و در آن جلسه درباره برگزاری دیدارهای تیم های فوتبال ایرانی و عربستانی تصمیم گیری شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این جلسه که در حاشیه مسابقات مقدماتی انتخابی المپیک ریو ۲۰۱۶ در دوحه برگزار خواهد شد، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران و علی الخمیس همتای سعودی وی حضور خواهند داشت.

کفاشیان در جلسه کمیته مسابقات و هیات رییسه AFC به دفاع از عملکرد و شرایط کشورمان در میزبانی از تیم های خارجی از جمله سعودی و رد ادعاهای مطرح شده از سوی مدیران فوتبال عربستان خواهد پرداخت.

بدنبال اعتراض جمعی از ایرانیان به اعدام آیت الله نمر باقر النمر روحانی بلندپایه شیعه عربستانی برابر سفارت سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد و اقدام برخی از افراد در تعرض به اماکن دیپلماتیک، ریاض روابط خود را با ایران قطع کرد. فدراسیون فوتبال عربستان نیز در پیروی از مقامات این کشور اعلام کرد که برای برگزاری بازی های آسیایی به ایران نمی آید و خواستار برگزاری دیدارهای تیم های عربستانی با تیم های ایرانی در کشوری بی طرف شد.

درحالی که هنوز تصمیمی درباره آنکه درخواست سعودی ها برای برگزاری دیدارهای تیم هایشان با تیم های ایرانی در یک کشور بی طرف گرفته نشده اما روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن که به خاندان سلطنتی حاکم بر عربستان نزدیک است، به نقل از منابع آگاهی در کنفدراسیون فوتبال آسیا که نامی از آنها برده نشده، مدعی شد که گزینه های ایران محدود به قطر است و دیگر کشورها بنا به دلایلی خاص مورد قبول AFC نیست.

پیش از این رسانه های خارجی به نقل از منابع خود در AFC نوشته بودند گزینه ایران برای برگزاری دیدارهایش با سعودی ها، لبنان یا عمان و گزینه سعودی ها قطر است.

الشرق الاوسط همچنین در گزارش خود نوشته است که احمد الخمیس دبیرکل فدراسیون فوتبال عربستان به دوحه سفر خواهد تا در این کشور جلساتی را با مقامات AFC و همتایان ایرانی خود برگزار کند.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تاکید می کنند که ایران از امن ترین کشورها برای برگزاری دیدارهای فوتبال است و حتی کشورهای دیگر از جمله سوریه و افغانستان، دیدارهای فوتبال خود را در کشورمان برگزار می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016