شنبه 16 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزیر بهداشت: بیماریهای غیرواگیر به سرعت در حال رشد است، مهر

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که بیماریهای غیرواگیر به سرعت در حال رشد است، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه مهار این بیماری‌ها دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا مصداقی‌نیا روز شنبه در نشست خبری دومین جشنواره رسانه‌های سلامت افزود: وضعیت ایران از نظر جمعیتی تغییر زیادی کرده است، علاوه بر آن بیماریهای عفونی کاهش پیدا کرده و بیماریهای غیرواگیر افزایش پیدا کرده است. در این شرایط پیشگیری از ابتلا به بسیاری از این بیماریها با اطلاع‌رسانی صحیح امکانپذیر است.

رئیس دومین جشنواره رسانه‌های سلامت گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در اداره بسیاری از این بیماری‌ها داشته باشند و ما تلاش می‌کنیم به کمک رسانه‌ها وارد خانه‌های مردم شویم و بدین ترتیب به آنان در زمینه بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر اطلاع‌رسانی کنیم.

وی تاکید کرد: شیوه زندگی مردم ایران مانند بسیاری از کشورها صحیح نیست. دراین شرایط لازم است از همه فرصت‌های فرهنگی، مذهبی و ملی خود برای اصلاح آن استفاده کنیم. در این زمینه نیز نقش رسانه‌ها و نهادهایی مانند آموزش و پرورش و شهرداری‌ها اهمیت زیادی دارد.

در ادامه دکتر فاطمه رخشانی، دبیر دومین جشنواره رسانه‌های سلامت افزود: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره شناسایی ظرفیت‌های موجود در سازمانهای دولتی، غیر دولتی، بخش خصوصی و افراد در زمینه تولیدات رسانه‌ای و حمایت از تولید اینگونه محصولات است و این جشنواره در زمینه رسانه‌های دیداری، شنیداری، دیجیتال و مکتوب برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت افزود: قصد داریم تا زمینه‌ای را فراهم کنیم که همه مردم اعم از سالم و بیمار بتوانند به اطلاعات مربوط به سلامت دسترسی پیدا کنند علاوه بر آن والدین بتوانند از طریق بازی‌های رایانه‌ای، کودکان خود را با موضوعات مرتبط با سلامت آشنا کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو جشنواره برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: دومین جشنواره رسانه سلامت شامل آثار شنیداری، تصویری و دیجیتال می‌شود که 10 دی ماه در تهران برگزار می‌شود. دومین جشنواره مربوط به رسانه‌های چاپی مانند پوستر، فیلمنامه، شعر و کتاب است که در شهر ساری از 19 تا 21 آبان‌ ماه برپا می‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درباره علت برگزاری دو جشنواره متفاوت در حوزه رسانه‌ها گفت: به دلیل تعدد آثار دریافتی در حوزه‌های مختلف تصمیم گرفتیم که سال جاری دو جشنواره برگزار کنیم.

وی درباره آثاری که می‌توانند در دومین جشنواره رسانه‌های سلامت شرکت کنند، گفت: در بخش تصویری، فیلم کوتاه، فیلم سینمایی، تله فیلم، برنامه‌های گفتگو محور، گزارشهای خبری، نماهنگ، پویانمایی، بازیهای رایانه‌ای در بخش دیجیتال، خبرگزاریها و در بخش شنیداری نمایشهای کوتاه و بلند، برنامه‌های ترکیبی، برنامه‌های گفتگو محور و آنونس می‌توانند شرکت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016