چهارشنبه 10 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۶ درصد بیماری ها در كشور ناشی از اختلالات روانی است، ایرنا

زنجان- مدیركل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، گفت: در زمان حاضر14تا 16 درصد بیماریها دركشور ناشی از اختلالات روانی است.

به گزارش ایرنا،'عباسعلی ناصحی' روز چهارشنبه در همایش سراسری ' خودكشی و رفتارهای مرتبط ' در زنجان، با اشاره به اینكه شیوع بیمار های اختلالات روانی در ایران مشابه میانگین آمار جهانی است، افزود: بیمار های روانی در جامعه كمتر مورد توجه قرار گرفته كه این موضوع نیازمند همكاری و تخصیص اعتبارت مناسب در این حوزه است.

وی، اظهار كرد: سازمان بهداشت جهانی 'who' بر لزوم توجه به این نوع بیماری ها و پیشگیری از آن تاكید ویژه ای دارد و در زمان حاضر در كشورهای صنعتی سهم اعتبارات تخصیص یافته به این امر بسیار بیشتر از كشورهای در حال توسعه است.

مدیركل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، با بیان اینكه در زمان حاضر سه درصد از اعتبارات بخش سلامت كشور به بیماریهای ناشی از اختلالات روانی اختصاص دارد، افزود: بیماری های روانی بعد از حوادث ترافیكی و تصادفات رتبه دوم را در كشور به خود اختصاص داده است.

وی، سالهای از دست رفته عمر و ناتوانی را از پیامدهای ناشی از اختلالات روانی در افراد عنوان كرد و گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا سال 2030 افسردگی درصدر بیماری های روانی قرار خواهد گرفت.

ناصحی، همچنین یكی از پیامدهای بیماری های روانی را خود كشی عنوان كرد و افزود: عوامل اجتماعی و فرهنگی نقش بارزی در اقدام به خوكشی و در نهایت مرگ دارد.

وی، اظهار كرد: در زمان حاضر نرخ خودكشی ایران در مقایسه با دیگر جوامع كمتر گزارش شده كه این موضوع به دلیل وجود اعتقادات مذهبی و دینی در بین خانواده ها و افراد است.

مدیر كل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، با اشاره به اینكه بر اساس تحقیقات انجام گرفته در 23 استان كشور در سال 83 ، خودكشی دومین یا سومین علل مرگ و میر در استان های مختلف گزارش شده است، افزود: بر اساس این تحقیق به طور میانگین خودكشی پنجمین عامل مرگ و میر در بسیاری از استان ها گزارش شده است.

وی، شایع ترین نوع خودكشی افراد در جامعه را مسمومیت های دارویی اعلام كرد و افزود: این موضوع به دلیل ناآگاهی افراد از عوارض داروها و داروخانه ها است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ناصحی، شایع ترین نوع خودكشی در استان های غربی را خود سوزی عنوان كرد و گفت: خودكشی علاوه بر تبعات روانی، اجتماعی و بار اقتصادی نیز به همراه دارد.

مدیر كل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، آموزش گروههای هدف و آحاد مردم را از عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از وقوع خودكشی در جامعه اعلام كرد و افزود: شناسایی افراد در معرض خطر و غربالگری نقش مهمی در كاهش وقوع خودكشی دارد.

وی، خاطر نشان كرد: در زمان حاضر با اقدامات انجام گرفته آمار مربوط به خودكشی در كشور به موقع ثبت و تحلیل می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016