Sunday, Jan 29, 2017

صفحه نخست » ترامپ ۳۰ روز به ارتش آمریکا مهلت داد تا استراتژی جدید در برابر داعش را اعلام کند

Trump-Pentagon-290117.jpgدبی - العربیه. نت فارسی - دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه روز شنبه با امضای یک فرمان اجرایی، به ارتش این کشور ۳۰ روز مهلت داد تا استراتژی جدیدی را برای شکست داعش اعلام کند.

رئیس جمهوری آمریکا با امضای این دستور اجرایی به یکی دیگر از وعدهای انتخاباتی‌اش عمل خواهد کرد.

در این فرمان آمده است، رئیس جمهوری آمریکا از فرماندهان نظامی می خواهد که در مدت ۳۰ روز یک استراتژی فراگیر و نقشه‌هایی برای شکست داعش به فرمانده کل نیروهای مسلح تقدیم کنند.

این فرمان اجرایی از جیمس متیس وزیر دفاع آمریکا خواسته است تا با ارائه هر تغییر لازم در قوانین ایالات متحده، به مشخص شدن متحدانی تازه در ائتلاف به رهبری آمریکا، کمک و مکانیزمی برای مقابله با منابع مالی گروه داعش طراحی کند.

در این فرمان اجرایی ترامپ خواستار ارائه جزئیات کامل در مورد هزینه‌های این طرح شده‌ است.

ترامپ روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبری «فاکس نیوز»، گفت:« باید از داعش رهایی یابیم. گزینه دیگری در برابر ما نیست.»

رئیس جمهوری آمریکا افزود:« این یک شر است. این بخشی از شر است که ما قبلا ندیده بودیم.»

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا یک استراتژی جنگی دراز مدت علیه داعش قرار داده بود. او نسبت به ارسال نیروهای آمریکایی بیشتری به مناطق درگیری محتاطانه عمل می کرد و مهمترین استراتژی وی بر بمباران هوایی مواضع داعش تمرکز داشت.

دیوید بارنو ژنرال بازنشسته که نیروهای ائتلاف در افغانستان را بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ رهبری می کرد در گفت و گویی اظهار داشت که ترامپ شاید امیدوار است که نتایج سریعتری در جنگ علیه داعش به دست آورد و می تواند گزینه‌های بیشتری را بر روی میز قرار دهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy