Monday, Jan 30, 2017

صفحه نخست » حذف اپلیکیشن های ایرانی از «اپل استور»؟

apple-2.jpgپایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) - تک کرانچ نوشت: گویا شرکت اپل حذف برنامه های ios که توسط برنامه نویس های ایرانی راه اندازی شده است را آغاز کرده است. قبل ازاین اپل با رویکردی محدود اپل استور را برای ایرانی ها در سپتامبر ۲۰۱۶ باز کرد و به تدریج برخی محدودیت ها را به طور دوره ای از آن زمان لغو کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ با اینکه هنوز هیچ اپل استور رسمی ای در ایران وجود ندارد اما بسیاری از شرکت های کامپیوتری از خارج از ایران برنامه هایشان را ثبت نام میکنند تا بتوانند وارد استور اپل شوند.

بسیاری از بانک های ایران اپلیکیشن هایی دارند که برای پلتفورم ios طراحی شده و اغلب بر روی گوشی های همراه لود می شود.

ایرانی ها عاشق گوشی های هوشمندند به طوری که براساس ارزیابی ها ۴۰ میلیون ایرانی در سراسر کشور از گوشی هوشمند استفاده میکنند و ۶ میلیون آیفون نیز درایران فروخته شده است. جمعیت ایران ۸۲ میلیون نفر است که متوسط سنی آن ۳۰ سال است. ماهانه نزدیک به ۱۰۰هزار آیفون به ایران به صورت قاچاق وارد می شود. همین مساله بازار فروش خدمات و لوازم جانبی این تلفن همراه را نیز رونق بخشیده است. به عبارت دیگر اگر اپل میتوانست به طور جدی وارد بازار ایران شود احتمالا با معامله ای پر سود طرف بود.

با این حال قواعد معاملات و تحریم ایرانی ها توسط وزارت خزانه داری آمریکا این شرکت ها را از ورود به بازار ایران منع می کند. براساس اخبار شبکه های خبری تکنولوژی نظیر تک راسا، اپل بیانیه زیر را برای استارت آپ های ایرانی ای که سعی میکردند اپلیکیشن ها را در ایران آپلود کنند فرستاده است:

متاسفانه هیچ اپل استوری در ایران وجود ندارد به علاوه اینکه تسهیل مبادلات برای تجار یا شرکت ها در ایران بر اساس قوانین تحریم و مبادله با ایران منع شده است. به همین دلیل ما قادر نیستیم تقاضای شما را در این زمان بپذیریم. ما شما را تشویق میکنیم که درخواستتان را مجددا بفرستید بلکه قوانین تجارت جهانی در مورد پذیرش اجازه این کارکرد ها تجدید نظر کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy