Monday, Jan 30, 2017

صفحه نخست » هزینه‌های دفن نگهبان پلاسکو از خانواده‌ او دریافت شده + سند

negahbanPelasco_small.jpgشهرداری تهران از خانواده نگهبان ساختمان پلاسکو که در زیر آوار این حادثه کشته شده، هزینه‌های کفن و دفن را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار «آمدنیوز»، در حالی‌که «مجتبی یزدانی» معاون خدمات شهری شهرداری تهران پیش‌تر گفته بود: «برای تدفین شهروندان جانباخته حادثه پلاسکو، هزینه‌ای از خانواده‌های‌شان اخذ نمی‌شود»، سند ارسالی به «آمدنیوز» نشان می‌دهد که از خانواده «حیدر پهلوانی ساروقیه» هزینه‌های دفن وی دریافت شده است.

خانم علی‌نژاد، همسر حیدر پهلوانی کارگر شهرداری منطقه ۱۱ تهران که زیر آوار ساختمان پلاسکو برای همیشه خانواده‌اش را گذاشت، در مصاحبه‌ای با خبرگذاری ایسنا گفته بود: «شهردار منطقه ۱۱ و تعدادی از معاونینش برای دلجویی به خانه‌مان آمدند اما واقعیت این است که حیدر پهلوانی که کارگر خدمات شهری منطقه ۱۱ بود به دلیل مشکلات مالی و بازپرداخت وام‌های خود، صبح‌ها نیز در پاساژ پلاسکو کارهای خدماتی انجام می‌داد و حالا ما نمی‌دانیم پس از رفتن او چه اقدامی باید انجام دهیم.»

وی اظهار کرده بود: «شهرداری یک قبر سه طبقه برای خاکسپاری حیدر در نظر گرفته بود که قبر حیدر را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد و برادران همسرم نیز دو طبقه این قبر را پیش خرید کردند تا همه اعضا در کنار یکدیگر باشند.»

PlascoNegahban-2.jpg

اما اسناد ارسالی به «آمدنیوز» نشان می‌دهد شهرداری تهران بدون توجه به فقر مالی و تنگدستی اقتصادی خانواده‌ی مرحوم «پهلوانی ساروقیه»، جمعا مبلغ ۵۶۵ هزار تومان را برای هزینه‌های جانبی کفن و دفن از این خانواده دریافت کرده است. این هزینه‌ها شامل، ۲۲۰ هزار تومان برای آمبولانس، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان برای صدور گواهی فوت، ۹۰ هزار تومان برای خدمات تغسیل و تدفین، ۱۲ هزار تومان برای کاور بسته‌بندی متوفی، ۸۵ هزار تومان برای سنگ قبر و آماده سازی قبر و ۱۱۰ هزار تومان برای مداحی سر مزار بوده است.

PlascoNegahban-3.jpg

فشار افکار عمومی بر شورای اسلامی شهر تهران و مجلس شورای اسلامی برای برکناری محمدباقر قالیباف از شهرداری تهران افزایش یافته است.

بسیاری از مردم معتقدند بی تدبیری و عدم مسئولیت پذیری قالیباف، و ناتوانی وی در میدان‌های عملیاتی حوادث، موجب بروز فجایع جبران ناپذیر برای مردم و خانواده‌ها در شهر تهران شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy