Tuesday, Jan 31, 2017

صفحه نخست » انتصاب یک ایرانی‌تبار به سمت معاون مشاور حقوقی کاخ سفید

makan_delrahim_small.jpgخبرگزاری ایرانشهر - دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا همزمان با دستور ممانعت از ورود ایرانی تباران به خاک این کشور، «ماکان دل‌رحیم» یکی از کارکنان سابق کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا را به عنوان قائم‌مقام مشاور حقوقی کاخ سفید در امور قضایی منصوب کرد. منابع نزدیک به کاخ سفید می گویند اصلی ترین وظیفه آقای دل‌رحیم مشاوره برای انتخاب نامزدهای نهایی برای انتصاب در دادگاه عالی ایالات متحده انتخاب خواهد بود.

در حالی‌که «دونالد ترامپ» برای گزینش نامزد مورد نظرش برای دادگاه عالی آمریکا (عضو نهم) آماده می‌شود، آقای ماکان دل‌رحیم وکیل مبرز و کهنه‌کار ایرانی‌تبار که سابقه طولانی مبارزه در کنار قضات محافظه‌کار را در پرونده کاری خود دارد توسط رییس‌جمهور منتخب استخدام شده است.

مشاور جدید حقوقی کاخ سفید، ماکان دل‌رحیم، یک کهنه سرباز جنگ‌های قضایی جمهوری‌خواهان در نخستین سال‌های ریاست‌جمهوری جرج بوش دوم (پسر) است. به گزارش «بازفید نیوز»، آقای دل‌رحیم پیش از این مشاور ارشد کمیته قضایی مجلس سنا بوده که بر روی پرونده نامزدهای دادگاه استیناف ایالات متحده کار کرده است. از مشهورترین نامزدهایی که ماکان دل‌رحیم مامور تحقیق بر روی سوابق وی بوده، «میگل استرادا» نامزد پیشنهادی حزب جمهوری‌خواه از منطقه مدار کلمبیا (the District of Columbia Circuit) بود که در سال 2001 با خشم و اعتراض اپوزیسیون دمکرات مجلس سنا، از انتخاب وی برای انتصاب در دادگاه عالی ایالات متحده جلوگیری شد.

به نقل از یک مقام آگاه جمهوری‌خواه، آقای دل‌رحیم نقش راهبردی در تعیین و انتخاب نامزدهای دادگاه عالی ایالات متحده در کاخ سفید را به‌عهده خواهد داشت. دل‌رحیم سابقه‌ای طولانی در رایزنی برای تایید صلاحیت مقام‌های قضایی جمهوری‌خواهان در کنگره را در کارنامه‌ی خود دارد. او در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ در کمیته قضایی مجلس سنا کار ‌کرد و در دو سال پایانی، مدیر کارکنان و مشاور ارشد این کمیته بود. وی بعد از ترک سنا به وزارت دادگستری دولت جرج دبلیو بوش (پسر) رفت و معاون دستیار دادستان کل در بخش «ضد انحصار» شد. دل‌رحیم در سال‌های اخیر به عنوان وکیل و مسئول لابی در شرکت حقوقی Brownstein Hyatt Farber Schreck در شهر واشنگتن کار کرد که آخرین روز کاری او در این شرکت، ۲۰ ژانویه، روز آغاز به کار دولت ترامپ بود. او در مارس ۲۰۱۶ در یادداشتی که در روزنامه‌ی نیویورک‌پست منتشر شد، حمایت علنی خود را از دونالد ترامپ اعلام کرد و نوشت: «اگرچه ترامپ انتخاب اول من نبود اما به‌عنوان یک محافظه‌کار و جمهوری‌خواه به وی در مقابل هیلاری کلینتون رای می‌دهم.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy