Saturday, Jan 27, 2018

صفحه نخست » نامه احمدی‌‌نژاد به خامنه‌ای: از تبانی لاریجانی‌ها و دولت تا خط گرفتن از بریتانیا

Ahmadinejad_Khamenehei.jpgرادیو زمانه ـ وبسایت دولت بهار متن نامه‌ای را منتشر کرده که در آن محمود احمدی‌نژاد به خامنه‌ای در خصوص فعالیت‌های برادران لاریجانی و دولت ایران هشدار می‌دهد. احمدی‌نژاد در این نامه قوای سه گانه ایران را متهم کرده که به دنبال حذف او هستند.

رئیس دولت نهم و دهم در این نامه ادعا کرده قوه قضائیه و صادق لاریجانی رئیس آن قصد دارند او را محکوم و از صحنه سیاسی ایران حذف کنند.

در نامه‌ای که وبسایت دولت بهار منتشر کرده، احمدی‌نژاد با اشاره به نارضایتی‌های عمومی، عملکرد برادران لاریجانی را سبب لطمات جبرانناپذیر به اعتماد عمومی، رهبر ایران و دستگاه قضایی دانسته. او از رهبر ایران خواسته تا با ورود به این مسئله جلوی تداوم تخریب دستگاهی قضایی را بگیرد.

وبسایت دولت بهار اخبار مربوط به محمود احمدی نژاد و نزدیکان او را پوشش می‌دهد.

احمدی‌نژاد در نامه خود خطاب به رهبر ایران نوشته «علی القاعده باید از وضع زندگی و خانواده آنان[لاریجانی] گزارش‌های لازم به عرض جنابعالی رسیده باشد».

به‌نوشته این عضو مجمع تشخیص مصلحت، برادران لاریجانی با الفاظ توهین آمیز و القاب مجرمانه اصرار بر تخریب و حذف او و اطرافیانش دارند.

احمدی‌نژاد همچنین به طور ضمن برادران لاریجانی را به خط گرفتن از بریتانیا متهم کرده و مدعی شده: «وزیر خارجه انگلیس در سفر اخیرش به ایران، توصیه هایی به برخی از افراد داشته است که امیدوارم اطلاعات مربوطه به حضرتعالی انتقال داده شده باشد. می‌خواهند به هر ترتیب قلم و زبان یاران اینجانب را بشکنند و ما را حذف نمایند.»

او در نامه چهارم دیماه خود حمید بقایی را بی‌گناه خواند و اتهامات علیه معاون اول پیشینش را «پروژه و محصول توافق سه قوه برای تخریب دولت قبل و حذف» خود دانسته است.

احمدی‌نژاد استدلال خود بر بی‌گناهی معاون اول دولت نهم را مستدل به دستور خود رهبر ایران کرده و نوشته «مستحضرید که جناب آقای بقایی کاملاً بی گناه است تا جایی که شخصاً دستور رهایی ایشان از زندان هفت و نیم ماهه انفرادی و ناجوانمردانه و در شرایط سخت را صادر فرمودید».

در هفته‌های پیش از آغاز اعتراضات سراسری اختلافات بین محمود احمدی‌نژاد و یارانش و صادق لاریجانی و دستگاه قوه قضائیه‌اش بالاگرفته بود. اما در پی هشدار آیت‌الله خامنه‌ای به او و بعدتر آغاز تظاهرات سراسری در شهرهای ایران، احمدی‌نژاد سکوت کرد.

بعدتر اما محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران در ادامه اتهام‌زنی در خصوص دلایل اعتراضات سراسری دیماه، بدون آنکه از محمود احمدی‌نژاد نام ببرد، او را به دسیسه‌چینی در این ناآرامی‌ها متهم کرد. موضوع دخالت احمدی‌نژاد در شکل‌گیری اعتراضات اخیر، در جلسه‌‌ معاونت سیاسی وزارت کشور با مسئولان احزاب و رسانه‌ها نیز مطرح شده بود.

احمدی‌نژاد اما به این اتهامات واکنشی نشان نداده است.

در آخرین تحولات، هفت تن از یاران محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران، از وزارت کشور خواسته‌اند برای اعتراض «به برخی روندهای جاری در کشور و انتقاد از شرایط بد اقتصادی» به آن‌ها مجوز برگزاری تجمع بدهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy