Friday, Apr 12, 2019

صفحه نخست » نیروی قدس از طریق هواپیمایی ماهان به ونزوئلا کمک می کند

mahan_041119.jpgایران بریفینگ - معاون بین‌الملل سازمان هواپیمای کشوری از راه‌اندازی خط پرواز مستقیم تهران-کاراکاس، توسط شرکت هواپیمایی ماهان ایر خبر داد.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی نیز روز دوشنبه ۱۹ فروردین گفت: «اولین پرواز تهران-کاراکاس حامل معاون وزیر خارجه و هیئت همراه در ساعت ۲ بامداد امروز انجام شد.

این پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران انجام‌شده و هیئتی نیز به سرپرستی قائم‌مقام و تنی چند از مسئولان شرکت ماهان جهت مذاکره با مسئولان ونزوئلایی در خصوص چگونگی استمرار پروازهای بین دو کشور اعزام شدند».

پرواز تهران- کاراکاس بدون توقف، ۱۶ ساعت به طول خواهد انجامید.

شرکت ماهان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی جمهوری اسلامی است که در سال ۱۹۹۲ راه‌اندازی شد، این شرکت متعلق است به خیریه مولی‌الموحدین که متشکل از تعدادی از اعضای حزب کارگزاران دولت هاشمی رفسنجانی و سپاه پاسداران که در استان کرمان فعالیت داشتند.

حلقه واسط این خیریه سید حسین مرعشی هست، اسحاق و مهدی جهانگیری از فعالان این خیریه هستند و ازجمله قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در آن زمان فرمانده لشکر ۴۰ ثارالله کرمان بود.

ماهان ایر نقش عمده‌ای در جابجایی نیروهای مجاهد افغانستانی و تسلیحات و نیروی نظامی از ایران به سوریه و لبنان دارد.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

آمریکا از سال ۲۰۱۱ شرکت ماهان ایر را به دلیل «ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران» و «جابه‌جایی نیرو و سلاح» در فهرست تحریم‌های خود قرارداده است. فرانسه و آلمان نیز با اتهامات مشابهی، مجوز پرواز هواپیماهای ماهان به این کشورها را لغو کرده‌اند.

هم‌زمان با راه‌اندازی خط پروازی ماهان به ونزوئلا معاون رئیس‌جمهوری آمریکا پس از سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک به مقامات تهران و مسکو هشدار داد هر چه زودتر از دخالت در امور داخلی ونزوئلا دست‌بردارند.

آقای پنس در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره نقش ایران در ونزوئلا و همچنین تصمیم دولت پرزیدنت ترامپ به‌قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی گفت که تهران باید دخالت در امور کاراکاس را هر چه زودتر متوقف کند.

معاون پرزیدنت ترامپ در ادامه با هشدار جدی به مقامات روسیه و ایران درباره دخالتشان در امور داخلی ونزوئلا، گفت: «در مورد ونزوئلا باید گفت که پیام پرزیدنت ترامپ چه برای ایران و چه روسیه خیلی شفاف است. روسیه و ایران نباید هیچ‌گونه دخالتی در ونزوئلا داشته باشند. آن‌ها باید کنار ایستاده و اجازه دهند مردم این کشور دموکراسی و آزادی خود را بازیابند.»

آقای پنس پیش‌تر در جلسه شورای امنیت از جامعه جهانی خواسته بود که دولت خوان گوایدو را به رسمیت بشناسند.

دولت پرزیدنت ترامپ اولین کشوری بود که خوان گوایدو، رئیس مجلس ونزوئلا، را به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخت. تاکنون پنجاه کشور دیگر جهان، ازجمله کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آمریکای لاتین، به تبعیت از واشنگتن ریاست‌جمهوری آقای گوایدو را به رسمیت شناخته‌اند.

به‌رغم فشارهای بین‌المللی و به‌ویژه تحریم‌های اعمال‌شده بر صنعت نفت این کشور، که عمده درآمدش از صادرات این سوخت فسیلی است، نیکلاس مادورو از خود نشانه‌ای که تصمیم به کناره‌گیری از قدرت دارد را بروز نداده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy