Tuesday, Jul 30, 2019

صفحه نخست » صادرات دو میلیونی نفت ایران، به ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است

Iran_USA_Oil.jpgرادیو اسرائیل - در حالیکه حکومت ایران دائما اعلام می‌کند که صادرات نفت، حتی بیشتر از پیش ادامه دارد، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع صنعتی خبرداد که صادرات نفت ایران به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است - و این در حالی که هنوز دو ماه بیشتر از تشدید تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه ایران، نگذشته است.

ایالات متحده پس از خروج از توافق هسته‌ای برجام در حدود دو ماه پیش، با لغو معافیت‌های اعطایی به تعدادی از مشتریان سنتی نفت ایران، بر شدت تلا‌ش‌های خود برای به صفر رساندن صادرات نفت از ایران تلاش مضاعف کرد و نتیجه این شد که ایران امروز صادرات‌اش به ۱۰۰هزار بشکه در روز رسیده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشته است: اطلاعات حاصل از نفتکش‌ها و منابع صنعتی حاکی از افت شدید صادرات نفت این کشور به ۱۰۰ هزار بشکه در روزدر ماه جاری میلادی رسیده است و حکومت ایران را برای فروش نفت در بازار جهانی به شدت با کمبود مشتری مواجه کرده است.

رفینیتیو ایکن مربوط به پایش عملیات نفتکش‌ها، و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر اعلام کرده بودند: میزان صادرات نفت خام ایران در ماه قبل یعنی ژوئن، بین ۳۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار بشکه در روز است. در حالی که یک ماه قبل از خروج آمریکا از برجام، صادرات نفت ایران به دومیلیون و پانصد هزار بشکه در روز می‌رسید.

به گزارش منابع خبری علیرغم پایین امدن شدید صادرات نفت ایران، قیمت‌های جهانی رو به کاهش بوده است. کاهش آنرا به علت افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا و همچنین رویدادهای اخیر در منطقه خلیج فارس بویژه توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران، سبب شده معاملات نفتی تا حدی کاهش یابد.

کپلر، یکی از شرکت‌های پایش معاملات نفتی، پیشتر گفته بود: «تنش‌های جاری بین ایران و آمریکا تاثیر چندانی بر توانایی جمهوری اسلامی در فروش نفت به بازارهای خارجی نداشته است و حکومت مجبور شده به علت نبود مشتری دست به ذخایر نفتی خود بزند و ۵۶ میلیون بشکه را در چین ذخیره کند.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پیشتر گفته بود: شرایط کنونی ایران بسیار دشوار و گذر از آن سخت است در این شرایط برای ایران میزان صادرات نفت از قیمت آن مهم‌تر است.

کپلر افزود: میزان دقیق صادرات نفت خام این کشور به درستی مشخص نیست چرا که کشتی‌های حامل نفت ایران از راه خاموش کردن سیستم ارسال سیگنال ثبت اطلاعات بر روی شناورها نفت را جابجا می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy