Tuesday, Aug 6, 2019

صفحه نخست » سپاه تهران تنش و جنگ می خواهد؛ تلاش برای مذاکره بی فایده است

war_080619.jpgشبکه بیان - در هفته های اخیر، جمهوری اسلامی حملات و صدمات قابل توجهی را به ایالات متحده آمریکا در تنگه هرمز وارد کرده است.

جمهوری اسلامی در هفته های اخیر ضمن سرنگون کردن پهپاد آمریکایی، اقدام به حمله به منطقه سبز بغداد، نزدیکی سفارت آمریکا در عراق و همچنین حمله به تانکرهای نفتی را در کارنامه خود دارد.

حالا نیز دستگاه امنیتی رژیم ایران قصد دارد ۱۷ آمریکایی را به جرم جاسوسی، اعدام کند.

اقتصاد ایران زیر فشار ایالات متحده آمریکا، روزهای بسیار فاجعه آمیزی را سپری می کند. هرچند که رسانه های دولتی در ایران، با فوتیج گرفتن و فیلمبرداری از بازارهای شهر، قصد دارند این مساله را القا کنند که همه چیز در حالت ثبات است و اتفاق خاصی روی نداده اما آنچه که در حقیقت و در خانه ها می گذرد، به هیچ عنوان عادی نیست.

به نظر می رسد پیرو سخنان علی خامنه ای، تهران تصمیم گرفته است که هرچقدر فشارهای بین المللی افزایش می یابد، تنش ها نیز در منطقه از سوی سپاه پاسداران افزایش پیدا کند.

نکته حائز اهمیت این است که در این میان، ارتش ایران با نام کامل "ارتش جمهوری اسلامی ایران"، با حفظ پرستیژ خود، در هیچ یک از این تنش ها و آشوب ها شرکت نمی کند که همین مساله موجب عدم آسودگی خاطر رهبر ایران است.

به همین خاطر او دائما در حال تغییر فرماندهان ارتش است تا شاید همصدایی با حکومت از درون ارتش نیز به گوش برسد.

در موضوع برجام نیز، به دنبال سرافکندگی دولت روحانی در آن، این آیت الله خامنه ای است که تمام سیستم وزارت خارجه را به عهده گرفته و با اشاره انگشت، اقدام به ایجاد تنش در منطقه و جهان می کند.

جمهوری اسلامی مشخصا در هفته های اخیر ثابت کرده که به دنبال ایجاد یک جنگ در منطقه است. داشتن دشمن برای خامنه ای، بهترین هدیه ای است که می تواند این روزها بگیرد.

او تمایل زیادی دارد تا همچون روح الله خمینی، فرماندهی یک جنگ را بر عهده بگیرد و "انقلابی گری" خود را نمایش دهد.

در شرایطی که کشور در تحریم های جدی و بی سابقه قرار گرفته و انگشت اتهام عموم مردم ایران به سمت حکومت نشانه رفته است، این تنها یک جنگ تمام عیار در منطقه است که می تواند نظرها یا انگشت ها را به سمت دیگری روانه کند.

در وضعیت جنگی، کوچکترین سخنی به مثابه مخالفت با حکومت تلقی می شود و هر شهروندی را با کوچکترین اعتراضی می توان به بند کشید.

لازم به ذکر است که در صورت آغاز یک جنگ، بیت رهبری آن را احتمالا طولانی ترین جنگ در تاریخ ایران خواهد کرد چرا که زیر سایه جنگ می توان اهداف شیعه گسترانه آیت الله ها را پیش برد.

به همین خاطر است که تهران هر از چندی، در کمال ناباوری و تعجب، اقدام به انجام کارهای خرابکارانه می کند.

پس از رد دعوت کاخ سفید از سوی تهران که از ظریف برای مذاکره دعوت شده بود، باید در انتظار ایجاد تنش های بیشتر از جانب جمهوری اسلامی بود.

تهران قصد مذاکره ندارد و این خوش خیالی کاخ سفید در یک مقطع بود که تصور می کرد همچون کره شمالی و کوبا می تواند با رهبران این کشور هم گفتگو کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy