Sunday, Dec 29, 2019

صفحه نخست » روحانی: در شرایط صلح وعده انتخاباتی دادم، الان وضعیت جنگی است

rouhani.jpgبی‌بی‌سی فارسی - حسن روحانی، رئیس جمهور ایران انتقادات به دولتش برای عمل نکردن به "قول‌هایی که اول دولت داده" را پاسخ داده و می‌گوید "ما در شرایط صلح قول دادیم و الان شرایط جنگ است" و این مسئله را دلیل عدم عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش می‌داند.

به گزارش حساب توییتری دولت ایران، آقای روحانی در حاشیه دیدارش از نمایشگاه صنعت پتروشیمی به ‌مناسبت روز ملی صنعت پتروشیمی در ایران گفت که "برخی که با دولت خرده‌فرمایش دارند بگویند فروردین ۹۶ شما این را گفتید و فروردین ۹۸ لحن فرق کرده" و در ادامه می‌گوید که "لحن ها در دوره جنگ و صلح فرق دارد".

به گفته آقای روحانی: "ما هم نه جنگ را شروع کردیم و نه انتخاب کردیم، حتی بهانه هم دست آن‌ها ندادیم".

اشاره آقای روحانی به واژه "جنگ" تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا پس از خروج این کشور از برجام اشاره دارد که مقامات ایرانی آن را "جنگ اقتصادی" می‌خوانند، می‌باشد. ایالات متحده آمریکا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ با اعمال شدیدترین تحریم‌ها از معاهده ایران و شش قدرت جهانی که به برجام معروف شد خارج گردید.

مطالب بیشتر در سایت بی‌بی‌سی فارسی

به گفته آقای روحانی "دوران تحریم و فشار نسبت به ملت ایران به سر خواهد آمد، چون بدخواهان ما متوجه شدند که نمی‌توانند ما را وادار به تسلیم کنند".

حسن روحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدعی می‌شود که دولت وی توانسته است "تورم شدیدی که پایان‌ پارسال شروع شد" را در بهار امسال مهار" کند و آن را نشانه موفق نشدن "دشمن" دانسته است.

رئیس جمهور ایران گفته که "دشمن از سال ۹۷ جنگ همه جانبه اقتصادی علیه ما را شروع کرد" اما موفق نشد آن را به "جنگ سیاسی و حقوقی" تبدیل کند تا "همه دنیا سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی مقابل ما بایستندند".

آقای روحانی می‌گوید که مردم ایران در اثر تحریم‌ها "در زندگی روزمره و نیازهای ضروری خود دچار مشکل" نشده‌اند.

به گفته آقای روحانی، آمریکا "محاسبه کرده بود" که با تحریم‌ها و فشار "چند ماه به ملت" مردم ایران "به خیابان می آیند و برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند و آنها را به ایران دعوت می‌کنند" و در ادامه افزوده: "اما این حداکثر نادانی و بدمحاسبه کردن است زیرا مردم ما به خوبی می‌فهمند چه کسانی به آنها فشار می‌آورند".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy