Thursday, Jan 9, 2020

صفحه نخست » مقتدا صدر: بحران پایان گرفته و گروه‌های عراقی نباید دست به اقدام نظامی بزنند

Sadr.jpgالعربیه - مقتدا صدر، رهبر شیعی عراقی روز چهارشنبه ۸ ژانویه گفت بحرانی که عراق متحمل آن شده، پایان یافته است. این گفته صدر در پی اعلام مواضع ایران و ایالات متحده بیان شد که حاکی از نبود نیت برای تنش‌آفرینی بیشتر است.

صدر در ادامه از گروه‌های عراقی خواست تا دست به حملات نزنند.

به گزارش خبرگزاری رو‌یترز‌، صدر در ب‌یان‌یه‌ای بر ضرورت تشک‌یل کابینه‌ای قدرتمند در عراق در پانزده روز آ‌ینده تاکید داشت که قادر به حراست از حاکم‌یت و استقلال عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام باشد.

او افزود: «عراقی‌ها همچنان در تلاشند تا به حضور قوای خارجی در کشور پایان دهند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

خواباندن صدای تندروی

صدر اظهار داشت: «من از گروه‌های عراقی می‌خواهم با در پیش گرفتن صبر و خویشتن‌داری از دست زدن به اقدامات نظامی خوداری کرده و صدای تندروی را که از برخی عناصر لاابالی بلند شده‌، تا زمانی که تمام روش‌های سیاسی‌، پارلمانی و بین‌المللی بکار گرفته نشده‌، خاموش کنند.»

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا‌، اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی یا عراقی طی حملات موشکی ایران به دو پایگاه نظامی در عراق‌، متحمل تلفات جانی نشدند.

ترامپ در سخنرانی خود در کاخ سفید که نشان از تمایل به عدم تشدید بحران با ایران داشت‌، گفت: «در حمله دیشب که توسط رژیم ایران انجام گرفت، هیچ آمریکایی صدمه ندید... ما متحمل هیچ ضرر و زیانی نشدیم.»

پیام محکمی به تروریست‌ها

ترامپ اضافه کرد: «کشورها مدت زیادی متحمل رفتار ایران شده‌اند اما آن روزها دیگر سپری شد»، او بار دیگر تصریح کرد: «قاسم سلیمانی‌، فرمانده نیروی قدس که در جریان حمله آمریکا کشته شد‌، در حال برنامه‌ریزی برای اجرای حملات علیه اهداف آمریکایی بود. ترامپ ادامه داد: «حذف سلیمانی در بردارنده پیامی قدرتمند برای تروریست‌‌های بالقوه بود.»

رئیس جمهوری ایالات متحده از ایران خواست تا از بلندپروازی‌‌های هسته‌ای خود دست کشیده و به حمایت از تروریسم پایان دهد.
او افزود: «تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌‌های هسته‌ای‌، جهان متمدن را تهدید می‌کند.»

ترامپ همچنین از تحریم‌‌های اضافی فوری علیه تهران خبر داد و از قدرت‌های بزرگ و در راس آن‌ها اروپایی‌ها خواست تا از برجام خارج شوند.

گفتنی است ایران در واکنش انتقامی خود به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس در حمله پهبادی آمریکا‌، موشک‌‌هایی را به سوی دو پایگاه نظامی محل حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق شلیک کرد که این اقدام بر شدت منازعه این کشور با واشنگتن افزود و به نگرانی‌‌های موجود در خصوص بروز جنگی گسترده‌تر در خاورمیانه دامن زد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy