Thursday, Jan 16, 2020

صفحه نخست » زندگی سلحشورانه با لندکروز لاکچری!

salahshoor_013120.jpgرسانه را رکن پنجم دموکراسی می‌دانند و مهم‌ترین کارکرد آن ترویج آزادی بیان و انتشار آزاد اطلاعات بدون جانبداری از گروه خاص است. گرچه در جهان رسانه همواره دستخوش بازی‌های سیاسی بوده است، اما به نظر می‌رسد در کشور ما به ویژه طی یک دهه اخیر این رسانه کارکرد واقعی خود را از دست داده و تبدیل به ابزار و تریبون گروهی خاص شده است عملکرد این نهاد در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و پیش‌تر از آن حادثه کرمان نیز چنین بود.
رویداد۲۴ - شادی مکی
آخرین پرده برنامه‌های خاص صدا و سیما سخنان زینب ابوطالبی در شبکه افق بود که به این نتیجه رسیده بود هر کس مثل او نیست، باید از ایران برود: «اگر کسی اعتقاد ندارد جمع کند از ایران برود، برود به جایی که آن رفاه هست اگر هم اعتقاد دارد باید جدی وارد میدان شود. امروز همه ایرانیان به نوعی زندگی سلحشورانه احتیاج دارند»
این سخنان واکنش‌های زیادی را در میام افکار عمومی داشت. یاشار سلطانی روزنامه‌نگار در توییتی نوشت: «همه چیز را می‌توانید مصادره کنید اما ایران را نمی‌توانید.»
نادر فتوره‌چی در توییتی نوشت: «شواهد نشان می‌دهد شما بیشتر میل به زندگی در کشورهای دیگر دارید تا مردم ایران.» میثم سعادت روزنامه نگار نوشت: «ما از ایران نمی‌رویم، ایران را از اینگونه افکار پس می‌گیریم.»
بهروز شجاعی روزنامه‌نگار در حساب توئیتری خود می‌نویسد: «از خانم ابوطالبی که اینقدر دنبال زندگی سلحشورانه هستند و می‌فرمایند هر که در این حلقه نیست ایران را ترک کند، یک سوال دارم، قیمت لندکروز امروز چند است و داشتن خودروی لندکروز هم آیا جزو شرایط زندگی سلحشورانه است؟»

فعال فضای مجازی دیگری نیز می‌نویسد: «گفتمان دوست نداری برو فقط مختص زینب ابوطالبی نیست این فرهنگ زشتی است که در جامعه اپیدمی شده! وقتی میگیم حقوق کارمندان اندکه، میگن دوست نداری برو، میگم همسایه جان صدای دویدن‌های نیمه شب کودکت آزاردهنده است؛ میگه دوست نداری برو! میگم شاطرجان نونت خوب نیست؛ میگه دوست نداری نخر.»

برخی افراد دیگر در مطالب مختلف نوشته بودند منظور زینب ابوطالبی این نبوده و می‌خواسته بگوید همه باید برای کشورشان تلاش کنند، نه اینکه هر که هر کس مانند او فکر نمی‌کند از ایران برود. با این حال عمده واکنش‌ها نسبت به او، واکنش‌های تند بود و همه معتقد بودند صدا و سیما باید به خاطر دعوت از چنین افرادی عذرخواهی کند.
سوسن حسنی دخت یکی از مجریان صدا و سیما هم در انتقاد به همکار خود نوشت: :«معلوم نيست اين همه نفرت‌پراكنی در اين موقعيت حساس، چه توجيهی دارد. چه كسانی از دوقطبی كردن جامعه سود می‌برند؟ ايران متعلق به همه ايرانيان است.»
به گزارش رویداد۲۴ حاشیه‌های صداوسیما در این روزها محدود به زینب ابوطالبی نبود، در ماجرای افزایش قیمت بنزین که به اعتراضات مردمی انجامید، یک کارشناس مذهبی در صدا و سیما حکم به قتل و زجرکش کردن معترضان داد.
در نمونه دیگر در برنامه جهان‌آرا که از شبکه افق پخش می‌شود، محمد صادق کوشکی که خود را پژوهشگر و یکی از اعضای جامعه دانشگاهی کشور می‌داند در ادبیاتی سخیف با اشاره به فراخوان رخشان بنی اعتماد برای تجمع سوگواری سقوط هواپیما می‌گوید: «۵۰ نیروی سپاه در مرز‌های شرق کشور هدف ترور قرار گرفته اند، خانمی که فراخوان می‌دهی، اگر آن بچه‌های سپاه در مرز نبودند، دست امثال عبدالمالک ریگی به تو و دخترت می‌رسید. شاید هم خوشش می‌آمد شاید دوست داشتی»
در همین برنامه نیز نادر طالب زاده مستندساز حادثه هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری را به هیچ انگاشته و می‌گوید: «از این اتفاقات ده تا دیگه هم بیفتد، در مقابل آن اتفاق اصلی (حمله به پایگاه‌های آمریکا) هیچ است»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy