Wednesday, Apr 1, 2020

صفحه نخست » آژانس داروئی اروپا زمان بندی دستیابی به واکسن ضد کرونا را اعلام کرد

Corona.jpg العربیه - آژانس دارویی اروپا وابسته به اتحادیه اروپا، در بیانیه‌‍ای برآورد کرده که دستیابی به واکسن ضد کووید ۱۹ و تولید آن به اندازه کافی و در مقیاس کلان، دست کم یک سال زمان خواهد برد.

بر اساس برآورد این آژانس، حصول این پیشرفت، بستگی به اطلاعات موجود و تجارب گذشته در تولید واکسن‌ها دارد.

آژانس دارویی اروپا مستقر در آمستردام، خاطرنشان کرد، ۲ واکسن پیشتر وارد مرحله اول آزمایش‌های بالینی شده و بر روی داوطلبان برخوردار از سلامتی آزمایش شدند.

بنا بر ارزیابی کلی آژانس دارویی اروپا، «پیش بینی چهارچوب زمانی معین برای پیشبرد تولید محصولات پزشکی کاری دشوار است.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

تا این لحظه هیچ دارویی به عنوان درمانی مؤثر برای ویروس کووید ۱۹، تولید نشده که باعث مرگ ۴۰ هزار نفر در سراسر جهان شده است.

از زمان شروع شیوع کرونا، بیش از ۷۹۱ هزار نفر در ۱۸۵ کشور و منطقه جهان به طور قطعی به کووید ۱۹ آلوده شده‌اند اما این عدد، نمایانگر تمامی ماجرا نیست زیرا بسیاری از کشورها، صرفا مواردی را ثبت می‌کنند که نیاز به انتقال به بیمارستان دارند.

ایتالیا که اولین مورد مرگ ناشی ازکرونا را در خاک خود در اواخر فوریه به ثبت رساند، کشوری است که هم اکنون بیشترین آسیب را از انتشار کووید ۱۹ دیده تا جائی که شمار موارد ابتلاء به ۱۰۱ هزار و ۷۳۹ نفر رسیده که ۱۱۵۹۱ مورد از آنها، به کام مرگ فرو رفتند.

پس از ایتالیا، اسپانیا با ۸۱۸۹ مورد مرگ از مجموع ۹۴۴۱۷ مورد ابتلاء، سرزمین اصلی چین با ۳۳۰۵ کشته از ۸۱۵۱۸ مورد ابتلاء و ایالات متحده با ۳,۱۷۰ کشته از ۱۶۴۶۱۰ مورد ابتلاء به کووید ۱۹، بیشترین شمار تلفات را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که فرانسه شمار موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در خاک خود را ۳۰۲۴ نفر و تعداد مبتلایان را ۴۴۵۵۰ اعلام کرده است.

با توجه به آمار و ارقام موجود ایالات متحده هم اکنون از نظر شمار موارد ابتلاء به کرونا، رتبه اول جهان را دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy