Wednesday, Jul 8, 2020

صفحه نخست » انتقام سخت۲ یا صبر استراتژیک؟ تصمیم خامنه‌‌ای برای واکنش به انفجار در مراکز استراتژیک چه خواهد بود؟

london2.jpgکیهان لندن - جواد کریمی قدوسی از اعضای کمیسیون امنیت ملّی می‌گوید انفجار نظنز نتیجه‌ی نفوذ بازرسان آژانس و جمع‌آوری اطلاعات و اخبار به نفع اسرائیل است.
-پایگاه خبری «نور نیوز» نزدیک به شورای ‌‌عالی امنیت ملّی بر لزوم «صبر استراتژیک» تاکید کرده و گفته «تلاش محور رسانه‌ای عبری- عربی برای ایجاد جنگ روانی» در راستای عدول از سیاست راهبردی صبر استراتژیک است تا تحریم‌های تسلیحاتی ایران تمدید شود ولی با آغاز شدن یک جنگ ترامپ از سرنوشت خطرناک پیش رویش در انتخابات فرار می‌کند!

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن


- وبسایت «رجا نیوز» که حزب‌‌اللهی‌‌ها آن را اداره می‌‌کنند نوشته گزینه «صبر استراتژیک» پیام ضعف و انفعال صادر می‌کند.
-حزب‌اللهی‌ها و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شکار قاسم سلیمانی به سرعت خواستار اقدامات تلافی‌جویانه شدند! اما همه اینها که شعار «انتقام سخت» را فریاد می‌زدند، اینبار ساکت‌اند و نه تنها هیچ نمی‌گویند بلکه زمزمه‌ی «صبر استراتژیک» سر داده‌اند!
- در پایان هر تصمیمی گرفته شود مسئول آن علی خامنه‌ای خواهد بود. چنانکه «انتقام سخت» را نیز خود او مطرح کرد که در نتیجه‌ی آن همزمان با حمله‌ی نمایشی و توافق شده به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک موشک به هواپیمای مسافری اوکراینی همه‌ی ۱۷۶ سرنشین آن را بر فراز پایتخت ایران قربان «انتقام سخت» کرد!

در پی سلسه انفجارهای مشکوک و خسارت‌بار در مراکز نظامی و اتمی جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۱۷ تیرماه نمایندگان کمیسیون امنیت ملّی مجلس شورای اسلامی و گروهی از مقامات امنیتی و نظامی بلندپایه حکومت پشت درهای بسته جلسه‌ای برگزار کردند.

محمود علوی وزیر اطلاعات و معاونان او به همراه مقامات ارشد پدافند هوایی ارتش و مقامات ارشد نیروی انتظامی در این جلسه حضور داشتند.

خبرگزاری مجلس «خانه ملّت» در باره این نشست که جزئیات آن مشخص نیست نیز همان حرف‌‌هایی را تکرار کرده که در روزهای گذشته رسانه‌های داخلی نوشته‌اند: «نتایج قابل توجهی در این‌باره حاصل شده و بررسی دقیق‌تر ابعاد مخلتف موضوع انفجار نطنز ادامه دارد و با پایان بررسی‌ها نتایج قطعی از طریق دستگاه‌های ذیربط اطلاع رسانی می‌‌شود».

جواد کریمی قدوسی از اعضای کمیسیون امنیت ملّی مجلس می‌گوید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شش بار از نقطه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز خرابکاری صورت گرفت بازدید کردند. او از افرادیست که معتقدند وقوع انفجار نتیجه‌ی نفوذ بازرسان و جمع‌آوری اطلاعات و اخبار به نفع اسرائیل است.

در هر حال، موضوعی که اکنون در محافل سیاسی مطرح شده واکنش جمهوری اسلامی به این ضربات امنیتی است. ضرباتی که به نظر می‌رسد مقامات نظام اتفاق نظر دارند که از جانب اسرائیل سازماندهی شده است.

پایگاه خبری «نور نیوز» نزدیک به علی شمخانی دبیر شورای‌‌ عالی امنیت ملّی در یادداشتی می‌نویسد «واضح است که رژیم صهیونیستی بدون اجازه ایالات متحده آمریکا نسبت به تعدی به حوزه حساسی چون مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حتی فکر هم نمی‌تواند بکند چه رسد به اقدام. بنابراین اگر واقعاً روزی اسرائیل دست به چنین اقدامی بزند قطعاً یا به سفارش آمریکا صورت گرفته و یا حداقل با موافقت واشنگتن بوده است».

غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل ۱۳ تیرماه گفته بود «اگر اثبات شود به کشورمان حمله سایبری شده است پاسخ می‌دهیم». با این حال هنوز مشخص نیست ضرباتی که جمهوری اسلامی در انفجار این مراکز خورده ناشی از عملیات سایبری بوده یا خرابکاری یا یک حمله نظامی ضربتی!

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی پیش از این‌ ادعا کرده بود «دشمن یکی بزند ده‌‌تا می‌خورد» و «دوران بزن در رو تمام شده» اما پایگاه خبری «نور نیوز» دیروز مقاله‌ای منتشر کرده که درست در نقطه مقابل این بلوف‌های رهبر جمهوری اسلامی قرار دارد.

در این مقاله بر «صبر استراتژیک» تاکید شده و در آن آمده است «تلاش محور رسانه‌ای عبری- عربی برای ایجاد جنگ روانی و تحت‌الشعاع قرار دادن مخاطبین خود تماماً در راستای فشار برای واکنش جمهوری اسلامی ایران و عدول از سیاست راهبردی صبر استراتژیک است تا بدینوسیله دست آمریکا را برای جلسه ارائه قطعنامه پیشنهادی این کشور در راستای تمدید مجدد تحریم تسلیحاتی ایران باز گذاشته و با آغاز نمودن یک جنگ ترامپ را برای فرار از سرنوشت خطرناک پیش رویش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری یاری نمایند».

به بیان دیگر، در این مقاله اقدام تلافی‌جویانه علیه آمریکا و اسرائیل نفی شده است با این استدلال که بهانه برای جنگ به دست نداد تا ترامپ نتواند از «سرنوشت خطرناک پیش رویش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا» فرار کند!

این تحلیل اما در داخل ایران با واکنش‌‌های منفی روبرو شده از جمله در رد آن عنوان شده است «تئوری صبر استراتژیک از حادثه نطنز خطرناک‌تر است»! در این مقاله که امروز در وبسایت «دیپلماسی ایرانی» منتشر شده، تاکید شده اینگونه صحبت‌ها و مواضع انفعالی می‌تواند به دشمنان این پیام را بدهد که جمهوری اسلامی ایران در برابر هر شیطنت و خرابکاری سکوت خواهد کرد که پیامدهای ناگواری برای «امنیت ملی ایران» خواهد داشت.

البته راهبرد «صبر استراتژیک» عنوان تازه‌ای نیست. این عبارت درست زمانی از سوی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محافل سیاسی نزدیک به علی خامنه‌ای مطرح شد که نظام متوجه شد وقتی توان پاسخگویی به حملات مداوم جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه‌‌های سپاه پاسداران در سوریه را ندارد، باید چاره‌ای برای عملی نشدن هارت و پورت‌‌ها و بلوف‌های خامنه‌ای در رابطه با «انتقام سخت» و «بزن و در رو» پیدا ‌کند. این ناتوانی با عبارت دهان‌پرکن «صبر استراژیک» پوشانده شد تا توجیه ناتوانی جمهوری اسلامی در تلافی‌ و واکنش به حملات مرگبار اسرائیل باشد.

حالا که دامنه‌ی «جنگ ترکیبی» به درون تأسیسات و مراکز مهم «استراتژیک» در خاک ایران کشیده شده، بار دیگر «صبر استراتژیک» به کمک ناکارآمدی و ناتوانی رژیم آمده است.

در اواسط شهریور ۱۳۹۸ حدود ۱۲ سال پس از حمله با استاکس‌نت به نیروگاه نظنز، روزنامه «فولکس‌کرانت» هلند افشا کرد این ویروس در یک عملیات نفوذ به صورت مشترک توسط موساد و سازمان سیا طراحی شده بود که با «برون‌سپاری» و ماموریت به هلندی‌ها توسط یک ایرانی که در مراکز اتمی جمهوری اسلامی شاغل بود اجرا شد.

این‌بار نیز به نظر می‌رسد با سلسله انفجارهای مهیب در روزهای اخیر، یک عملیات مشترک خرابکاری با ابعاد وسیع‌تر توسط کشورهایی که از تهدیدات جمهوری اسلامی نگران‌اند طراحی شده و جبهه جدیدی علیه رژیم تهران باز شده باشد.

جبهه‌ای که با ابزار «جنگ ترکیبی» در خاک ایران باز شده: «زیرساخت‌های خاص» خاکریز این جنگ هستند!

ششم مهرماه ۱۳۹۷ پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل درباره فعالیت‌های اتمی مخفی جمهوری اسلامی، عباس عراقچی در کنار محمدجواد ظریف می‌خندید و می‌گفت «جداً من فکر می‌کنم یک عده‌ای دارند نتانیاهو را سرکار می‌گذارند!» با درگذشت یوکیو آمانو مدیر پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رژیم ایران اصلی‌ترین ...



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy