Wednesday, Jan 20, 2021

صفحه نخست » از آوازخوانی جنیفر لوپز تا خروج ترامپ از واشنگتن، حواشی مراسم تحلیف جو بایدن

biden2_012021.jpgجو بایدن در مراسمی در برابر کنگره در شهر واشنگتن دی سی، پایتخت، به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا سوگند یاد کرده است.

او در انتخابات سوم نوامبر برنده شد اما دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا از پذیرش نتایج سر باز زد و اتهام تقلب انتخاباتی را مطرح کرد، اتهامی که مقام های انتخاباتی در سطح ایالت و دادگاه ها رد کردند و گفتند شواهدی برای آن وجود ندارد.

آقای ترامپ روز سه شنبه در پیامی ویدئویی به روی کار آمدن دولتی تازه در روز ۲۰ ژانویه اذعان کرد اما به آقای بایدن تبریک نگفت، با این حال صبح چهارشنبه برای دولت تازه آرزوی موفقیت کرد. او همچنین قول داد که "به شکلی باز خواهد گشت."

او صبح چهارشنبه با هواپیمای ریاست جمهوری در کنار خانواده اش راهی فلوریدا شد. او که قبلا در نیویورک زندگی می کرد اکنون به ایالت جنوبی فلوریدا نقل مکان کرده است.

در عوض مایک پنس معاون آقای ترامپ در مراسم سوگند جو بایدن حاضر بود.

آقای پنس صبح امروز در مراسم خداحافظی دونالد ترامپ شرکت نکرد و به همین علت حضورش در مراسم تحلیف پررنگ تر بود.

آقای بایدن در سخنرانی بعد از سوگند گفت امروز نه روز پیروزی یک نامزد بلکه "روز چیره شدن دمکراسی است."

خروج ترامپ از واشنگتن:

01.jpg

جو بایدن روز چهارشنبه پس از مراسم تحلیف، در نخستین توئیت خود با استفاده از حساب کاربری رسمی ریاست‌جمهوری آمریکا نوشت: «وقتی پای بحران‌هایی که با آن‌ها روبرو هستیم به میان می‌آید وقت برای تلف کردن نداریم».

او افزود: «از این رو امروز به دفتر بیضی [کاخ سفید] می‌روم تا برای اقدام جسورانه و کمک‌های فوری برای خانواده‌های آمریکایی کار کنیم».

جورج بوش پسر در کنار جو بایدن در مراسم تحلیف

02.jpg

جو بایدن در کنار باراک اوباما در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری آمریکا

03.jpg

اشک های بایدن:

tears.jpgلیدی گاگا سرود آمریکا را می‌خواند:

آوازخوانی جنیفر لوپز در مراسم تحلیف بایدن

کیوان حسینی -- بی بی سی

جو بایدن در سخنرانی خود پس از مراسم سوگند تاکید کرد که آمریکا بار دیگر نقش "رهبری" که برای خود در سطح بین‌المللی در نظر گرفته باز می‌گردد؛ نقشی که از جنگ جهانی دوم بر عهده داشته و در دوران چهار سال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، نادیده گرفته شد. این مهمترین پیام سیاست خارجی جو بایدن، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا بود.

آقای بایدن بخش اصلی سخنرانی‌ تاریخی‌اش را در مراسم تحلیف، به اختلافات داخلی جامعه آمریکا اختصاص داد و تلاش کرد با تاکید بر اتحاد، شکاف عمیقی که کشورش با آن روبه‌رو شده را ترمیم کند.

اما این موضوع موجب نشد تا او مساله "غیبت آمریکا" در سطح جهانی را نادیده بگیرد. دکترین سیاست خارجی ترامپ، با اتکا به شعار "اول آمریکا" و ملی‌گرایی ایدئولوژیکش، با همگرایی بین‌المللی و همکاری‌های چندجانبه در سطح جهانی میانه‌ای نداشت.

اما آمریکا دهه‌هاست که در اتحادی استراتژیک با دیگر کشورهای غربی، در سیاست بین‌الملل نقش رهبری برای خود قائل است و به همین دلیل نیز، چه در رقابتهای ژئوپولتیک و چه در کنترل سازمانهای حکمرانی جهانی، همواره در خط مقدم بوده. آمریکای ترامپ از این حضور فعال بین‌المللی عقب‌نشینی کرده بود. آمریکای بایدن اما بار دیگر به همان مسیری بازخواهد گشت که پیش از ترامپ، ضامن منافع واشنگتن بود؛ آمریکای فعال در جهان و مدعی همکاری‌های بین‌المللی.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy