Tuesday, Aug 3, 2021

صفحه نخست » مدال المپیک برای محمدهادی ساروی

medal_080321.jpgبی بی سی - محمدهادی ساروی، با پیروزی در دیدار رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، نخستین مدال ایران در این رشته و دومین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو را تصاحب کرد.

او در دیدار رده‌بندی به مصاف آروی ساوولاینن از فنلاند رفت و با پیروزی ۲-۹ توانست مدال برنز را بدست آورد.

ساروی در دور نخست مقابل آدم بودجملین از الجزایر ۹ بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر کریل میلوف دارنده مدال نقره ۲۰۱۸ جهان از بلغارستان با نتیجه ۶ بر صفر پیرو شد.

او در دیدار نیمه‌نهایی برابر آرتور الکسانیان دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

محمدعلی گرایی دیگر شانس تصاحب مدال برنز بود که ناکام ماند. او در دیدار رده‌‌بندی ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو ۳-۱۳ به شوهی یابیکو، کشتی‌گیر ژاپنی باخت و نتوانست روی سکو برود. گرایی پیش از این مقابل رقیبانی از کوبا و کرواسی پیروز شده بود و در دیدار نیمه‌نهایی به تاماس لورینچ از مجارستان باخته بود.

اما موفق‌ترین نماینده کشتی فرنگی ایران برادر کوچک‌تر محمدعلی گرایی بود.

محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی توانست به فینال مسابقات برسد. او در مبارزه نخست مقابل جولیان هورتا از کلمبیا هشت بر صفر پیروز شد و در دومین مبارزه نیز در یک مصاف سخت و دشوار برابر فرانک استابلر دارنده سه طلای جهان از آلمان با امتیاز ۵-۵ توانست پیروز از مبارزه خارج شود.

گرایی در نیمه‌نهایی مقابل راماز زویدزه دارنده مدال های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳سال جهان از گرجستان قرار گرفت و ۱-۶ پیروز شد.

محمدرضا گرایی فردا در فینال باید با پرویز نصیبف، کشتی‌گیر ۲۲ ساله اوکراینی مبارزه کند. این دومین تجربه کشتی فرنگی ایران در فینال المپیک است.

اولین فینال‌هایی که کشتی فرنگی ایران در ادوار المپیک تجربه کرد، بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی به فینال رسیدند و هر سه نیز صاحب مدال طلا شدند.

کاروان ایران تا اینجای مسابقات صاحب یک مدال طلا توسط جواد فروغی در رشته تیراندازی و یک مدال برنز در کشتی فرنگی شده است. ایران به این ترتیب در کنار کشورهای بلاروس، استونی، فیجی و ازبکستان در رتبه ۴۸ جدول مدال‌ها قرار دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy