Monday, Oct 18, 2021

صفحه نخست » دولت اسرائیل: ایران قصد مذاکره اتمی ندارد، لحظه برخورد با واقعیات نزدیک شده است

isr2_101821.jpgرادیو اسرائیل - به دنبال برگزاری نشست ویژه هیات دولت اسرائیل که به بررسی مسائل هسته ای ایران پرداخت، منابع نزدیک به دفتر نخست وزیری در اورشلیم ارزیابی کردند که مذاکرات برجامی، پیش از آن که به طور جدی آغاز شود به شکست انجامیده و اکنون هنگام آن است که اسرائیل خود را برای رویارویی با یک رژیم دشمن، که به آستانه اتمی شدن نزدیک گردیده، آماده سازد.

منابع خبری امروز (دوشنبه) گفتند که نشست روز گذشته کابینه سیاسی- امنیتی هیات دولت بسیار طولانی بود و در این باره ارزیابی های مشروحی انجام گرفت. درباره شخصیت ها نظامی و امنیتی که احتمالا به این نشست دعوت شده بودند، خبری انتشار نیافته است.

اسرائیل بارها اعلام کرده که اگر تلاش های بین المللی برای متوقف ساختن برنامه های اتمی ایران به نتیجه نرسیده و خطر ساخت بمب هسته ای در ایران برطرف نگردد، اسرائیل به طور مستقل و بدون اتکاء به دیگران، از امنیت و جان مردم خویش دفاع خواهد کرد.

به گزارش منابع خبری، وزیران کابینه در نشست روز گذشته گفته اند که رژیم ایران همچنان به وقت کشی ادامه می دهد و مذاکراتی که قرار است در بروکسل انجام گیرد، "مذاکره برای مذاکره" است و هیچ امیدی به از سرگیری گفتگوهای جدی نمی رود و حتی اگر هم انجام گیرد، هیچ اطمینانی وجود ندارد که رژیم ایران به توقف برنامه های هسته ای تن در دهد.

گزارش رسیده که در کابینه امنیتی - سیاسی که وزیران نهادهای حساس دولت در آن عضویت دارند، ابراز نگرانی شده که رژیم ایران قصد دارد با ادامه وقت کشی، همچنان برنامه خود را تا نقطه ای پیش برد که همه چیز برای ساخت بمب آماده باشد. ظاهرا فعالیت ها در این نقطه متوقف خواهد شد تا اگر روزی خامنه ای دستور آن را بدهد، بمب در کوتاه ترین مدت ساخته خواهد شد.

این شیوه مورد نگرانی شدید اسرائیل است که بیم دارد کشورهای اروپایی تا مرحله رسیدن به آستانه ساخت بمب، واکنشی برای متوقف ساختن رژیم ایران نشان نخواهند داد و پس از آن، رژیم ایران ممکن است در یک برهه زمانی حساس، دنیا را غافلگیر سازد.

دولت اسرائیل، وزارت دفاع و ستاد کل ارتش اسرائیل، در سال های اخیر ده ها نشست محرمانه برای بررسی مسائل اتمی ایران برگزار کرده اند. ولی گفته می شود که نشست روز گذشته، طولانی ترین و جدی ترین آن ها بوده است.

در ظرف نه ماهی که از آغاز ریاست جمهوری پرزیدنت بایدن می گذرد، رهبران اسرائیل ده ها نشست با مقامات ارشد او به عمل آورده اند که سفر نفتالی بنت به واشنگتن و گفتگوهای شخصی او با رئیس جمهوری بخشی از این تلاش بود. ولی در اسرائیل این احساس به وجود آمده که دولت کنونی آمریکا قصد رویارویی جدی با رژیم ایران را ندارد و همچنان بر این باور است که از راه دیپلماسی می توان به هدف دست یافت. کارشناسان اسرائیل این انتظار را "خواب و خیال" توصیف کرده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy