Wednesday, Oct 27, 2021

صفحه نخست » حمله سایبری به پمپ بنزین ها از طرف هر که بود دست اش درد نکند؛ ف. م. سخن

F1141DC8-D572-4BEF-A0DC-D59B4D3FBCE4.pngسه فرضیه در باره حمله امروز سایبری به پمپ بنزین ها وجود دارد:
-حمله توسط اسراییل صورت گرفته
-حمله توسط مخالفان داخلی و درون حکومت صورت گرفته
-حمله ای صورت نگرفته و این ترفندی ست که حکومت برای گران کردن بهای بنزین به کار برده است.

فرض سوم به ظن قریب به یقین فرض باطلی ست چرا که حکومت اگر بخواهد قیمت بنزین را افزایش دهد، راه های کم دردسر تر و آبرومندانه تری برای این کار وجود دارد. چرا حکومت باید از روشی استفاده کند که قدرت و مهابت خود را با آن از میان ببرد؟

اما چه این حمله توسط اسراییل و «دشمنان خارجی جمهوری اسلامی» صورت گرفته باشد، چه مخالفان درون حکومت نکبت، این حمله را انجام داده باشند، باید گفت که دست شان درد نکند.

حتما عده ای خواهند گفت که نویسنده در خارج از ایران نشسته و به درد و رنجی که مردم و مسافرکش ها باید به خاطر نبودن بنزین تحمل کنند توجه ندارد.

باید عرض کنم که در کشورهای اروپایی در اثر اعتصابات صنفی که تقریبا همیشه صورت می گیرد، این گونه درد و رنج ها به طور دائم به شهروندان تحمیل می شود ولی هیچکس حق اعتصاب را زیر سوال نمی برد.

در دوران دانشجویی من در فرانسه ما همیشه با اعتصاب رانندگان اتوبوس رو به رو می شدیم و هر روز صبح که به دانشگاه می خواستیم برویم انبوه جمعیت را در حال پیاده رفتن به محل کارشان می دیدیم و خودمان هم از یک طرف شهر به طرف دیگر باید پیاده مسافتی طولانی طی می کردیم تا به دانشگاه برسیم.

در دوران حاضر در همین آلمان که من ساکن آن هستم، اعتصاب لوکوموتیورانان و خلبانان بارها اتفاق افتاده و مردم عادی در ایستگاه های قطار و فرودگاه ها سرگردان شده اند. اما تاکید می کنم هیچکس حق اعتصاب را به خاطر ناراحتی هایی که به وجود می آید زیر سوال نمی برد.

در کشور محنت زده ی ما که امکان اعتصاب به شکل متمدنانه آن وجود ندارد، مخالفان حکومت از چه طریق دیگری جز مثلا حمله ی سایبری به پمپ بنزین ها و امثال آن، می توانند صدای اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانند؟

آیا واقعا تصور کرده ایم که مقابله با حکومت به هر شکل آن باید بدون هیچ دردسر و خسارتی انجام شود و حکومت همین طوری خود به خود تغییر کند یا دستکم به متوجه هشدارهای مخالفان شود؟

اگر اسراییل به عنوان دشمن خارجی جمهوری اسلامی دست به چنین اقدامی زده باید گفت دست اش درد نکند چون می توانست به جای از کار انداختن پمپ های بنزین، یا نوشتن شعار روی تابلوهای شهری، خرابکاری هایی بکند که حکومت و مردم به شدت آسیب ببینند.

اگر مخالفان درون حکومت دست به چنین اقدامی زده اند باید گفت که دست شان درد نکند که بالاخره صدای اعتراض مردم را شنیده اند و آن را به این طریق کم هزینه منعکس کرده اند.

حکومت نکبت یک جامعه مردابی می خواهد که در آن هیچ حرکتی، هیچ جنبشی، هیچ اعتراضی صورت نگیرد. جامعه ای که در رکود ابدی بماند و بگندد.

این گونه حرکت ها، موجی هر چند کوچک و موقت در این مردابکده می اندازد و هر کس موجد این موج است کارش قابل تقدیر است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy