Sunday, Dec 4, 2022

صفحه نخست » خامنه‌ای فیلم های عمامه‌پرانی را دیده است

amameh_banner.jpgده خبر از بولتن هک شده فرمانده سپاه

احسان مهرابی - ایران وایر

در میان بولتن‌های هک و افشا شده خبرگزاری «فارس» توسط گروه هکری ایرانی «بلک ریوارد»، بخش‌هایی به اعتراضات سراسری اختصاص دارد. هر چند که اطلاعات این بولتن‌ها چندان منسجم نیست و برخی از اطلاعات ارائه شده در آن، اطلاعات دیگر همین بولتن‌ها را نقض می‌کند؛ از جمله درباره تعداد معترضان نیز رقم‌های مختلفی بیان شده است.

بخش‌هایی از این بولتن‌ها مربوط به سخنان رهبر جمهوری اسلامی درباره اعتراضات است. هرچند که در همه آن‌ها تلاش شده سهم او در سرکوب معترضان کاهش داده شده و به نقش دیگر مقامات اشاره شود.

از مطالبی که درباره اعتراضات سراسری بیان شده، حدود ۱۰ مطالب و آمارهای ارائه شده درباره آن قابل توجه‌تر است.

۱- اتهام «محاربه» برای ۸۰ نفر از معترضان

برخی از آمارهای این بولتن ها تکان دهنده است، از جمله آمار مربوط به برنامه‌ریزی حکومت برای اعدام ۸۰ نفر از معترضان با اتهام‌هایی چون «محاربه» و «افساد فی‌الارض.»

در یکی از بولتن‌های هک شده خبرگزاری «فارس» اعلام شده که قوه‌قضاییه برای ۸۰ نفر از معترضان اتهام «محاربه» تعیین کرده است. این اتهام و همچنین «افساد فی‌الارض» می‌تواند برای بازداشت شدگان مجازات اعدام را به دنبال داشته باشد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در این بولتن‌ها اعلام شده که رهبر جمهوری اسلامی مخالف تعیین این اتهامات بوده است. براساس این روایت، نظر رهبر جمهوری اسلامی ابتدا این بوده که برای برخی از افراد به اتهام نقش داشتن در کشته شدن نیروهای بسیج و دیگر نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات، حکم اعدام یا به تعبیری حکم «قصاص» صادر شود.

با این حال گویا سیاست تغییر کرده و برای دیگر معترضان نیز اتهام «محاربه» و «افساد فی‌الارض» تعیین شده است. تعداد ۸۰ نفر بسیار بیشتر از تعدادی است که توسط سازمان‌های حقوق‌بشری اعلام شده است.

تعدادی از کودکان نیز در خطر اعدام قرار دارند. پیش از این «محسن برهانی»، وکیل دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در توییتی نوشته بود: «باور کردنی نیست که بدون قبول وکالت از سوی وکلای تعیینی و بدون رعایت صلاحیت ذاتی، تعدادی نوجوان زیر ۱۸ سال با اتهام محاربه و افساد فی‌الارض در دادگاه انقلاب در شرف محاکمه باشند.»

۲- بازداشت بیش از۲۵۰۰ دانش‌آموز

در بولتن سپاه پاسداران تعداد بازداشت شدگان تا ابتدای آذر، حدود ۳۰ هزار نفر ذکر شده است. این رقم تایید کننده سخنان برخی از فعالان سیاسی از جمله «تقی رحمانی» است که بازداشت‌های اعتراضات امسال را بازداشت‌های استادیومی ذکر کرده بودند.

براساس آمار ارائه شده در این بولتن ها ۴۱ درصد بازداشت شدگان زیر ۲۰ سال، ۴۸ درصد ۲۰ تا ۳۵ سال و حدود ۱۱ درصد بالای ۳۵ سال سن دارند. براساس این آمار، ۱۲ درصد از معترضان بازداشت شده نیز دانش‌آموز بوده‌اند. به این ترتیب حدود ۲۵۰۰ دانش‌آموز بازداشت شده‌اند.

براساس این آمار همچنین ۹۳ درصد بازداشت شدگان فاقد سوابق قضایی هستند. این آمار کاملا برخلاف روایت حکومت در رسانه‌های رسمی است. مقامات حکومت بارها معترضان را «اراذل و اوباش» خوانده و اعلام کرده بودند که اکثر آنان سوابق کیفری دارند.

۳- بازداشت ۱۱۵ نظامی

در این بولتن‌ها اعلام شده که در بین بازداشت‌شدگان ۱۱۵ نفر «شاغل نظامی» هستند. براساس این گزارش همچنین تعدادی از بازداشت شدگان عضو خانواده‌های وابسته به ائمه جمعه و مسوولان نظامی و سیاسی کشور بوده اند. در این بولتن‌ها همچنین به نارضایتی فرماندهان سابق سپاه پاسداران از وضعیت اقتصادی خود اشاره شده است.

۴- شناسایی ۱۲ هزار نفر برای برخورد

در بولتن‌های خبرگزاری «فارس» بارها بر نقش سلبریتی‌ها در اعتراضات و فضای مجازی تاکید شده است. در این بولتن‌ها اعلام شده که ۱۲ هزار نفر در فضای مجازی شناسایی شده‌اند و گروهی از سلبریتی‌ها توسط نهادهای امنیتی دعوت و توجیه شده‌اند.

در این بولتن‌ها همچنین موضوع عدم ارائه خدمات اجتماعی به سلبریتی‌ها مطرح شده است. موضوعی که خبرگزاری «ایرنا» نیز ۲۹آبان مطرح کرده و به نقل از یک «منبع آگاه» که نامش ذکر نشده بود اعلام کرد، که برخی از سلبریتی‌ها «با حکم قضایی از دریافت خدمات اجتماعی منع شده‌اند.»

۵- مشاهده فیلم عمامه‌پرانی‌ها توسط خامنه‌ای

در این بولتن‌های هک شده آمده است که رهبر جمهوری اسلامی کلیپ تهیه شده درباره عمامه‌پرانی «جواد نیک بین»، نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی، را دیده و از دفتر خود خواسته که با این روحانی تماس گرفته شده و از او دلجویی شود. در ویدیو منتشر شده، معترضان عمامه این روحانی را پرتاب کرده و شعار «آخوند برو گمشو» سر داده‌اند.

۶- توصیه خامنه‌ای به فرمانده انتظامی: خود را نبازید

در بولتن‌های خبرگزاری «فارس» به دیدار «حسین اشتری»، فرمانده انتظامی کشور، با رهبر جمهوری اسلامی اشاره می‌شود. خامنه‌ای در این دیدار به اشتری گفته که اعتراضات «قابل مدیریت» است و «خود را نبازید.» براساس گزارش این بولتن‌ها در این دیدار، در عین حال بر افزایش رسیدگی به نیروهای انتظامی و حل مشکلات معیشتی تاکید شده است.

مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت نیز در دیدار با جانشین فرمانده بسیج، خواستار افزایش حقوق نیروهای یگان‌ویژه نیروی انتظامی شده و گفته بودند: «اخبار خوبی درباره وضعیت نیروهای ناجا نداریم. خسته شدند و خیلی ناراضی‌اند. به‌ویژه با این وضعیتی که در سیستان پیش آمد.»

۷- ابراز خوشحالی خامنه‌ای از مراسم‌های حکومتی

در بولتن ۲۸‌آبان اعلام شده که خامنه‌ای از تظاهرات حکومتی ۱۳‌آبان خوشحال بوده است. این خوشحالی هرچند ممکن است اتفاقی طبیعی به نظر برسد، اما از جهت دیگر نوع نگاه او به وضعیت کشور را نیز نشان می‌دهد. او در سخنرانی ۵آذر خود نیز گفت که «عده‌ای می‌گویند صدای ملت را بشنوید، صدای رعد آسای ملت در ۱۳آبان امسال بلند شد.»

۸- انتقاد از سکوت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام

یکی از موضوعات مطرح شده در بولتن‌ها، انتقاد از سکوت چهره‌های سیاسی و حتی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و عدم واکنش آنان علیه معترضان است. براساس روایت این بولتن‌ها، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با «مهدی شب زنده دار»، عضو شورای نگهبان،ذاعتراضات را «جنگ اسلام و کفر» خوانده و گفته «اگر کسی کاری دستش بر می‌آید و سکوت کند، حرام است.»

در این گزارش‌ها همچنین اعلام شده که رهبر جمهوری اسلامی از عدم واکنش اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علیه معترضان ناراضی بوده است.

این خبر همراه با خبر برخورد شدید دفتر رهبر جمهوری اسلامی با طرح اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای کاهش اعتراضات معنادار است. براساس روایت‌ها اعضای مجمع با هدف کاهش اعتراضات، طرحی را برای اصلاحات تهیه کرده بودند، اما دفتر رهبر جمهوری اسلامی به آن‌ها نهیب زده که جلسات خود در این‌باره را ادامه ندهند.

عدم رویارویی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و چهره‌های سیاسی اصولگرا، فضای سنگین این روزها را نشان می دهد. پس از اعتراضات ۲۵بهمن۱۳۸۹، چهره‌هایی چون «حسن روحانی» و حتی برخی از اعضای حزب اعتماد ملی، علیه «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» موضع گرفتند.

۹- انتقاد از دولت رئیسی و نقش شمخانی در شورای عالی امنیت ملی

در بولتن‌های خبرگزاری «فارس» چندین‌بار از نقش دولت و شورای امنیت ملی در برخورد با اعتراضات انتقاد شده است. در یکی از این بولتن ها نیز گفته شده که قصور فرماندار سقز باعث اوج گرفتن اعتراضات در این شهر و گسترش آن به شهرهای دیگر شده است.

در فایل صوتی افشا شده، از نشست مدیران رسانه‌ها با «قاسم قریشی»، جانشین سازمان بسیج نیز، چندین‌بار از «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی، انتقاد شده است. براساس این گزارش، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در جلسه با مدیران رسانه‌ها اعلام کرده که «ما در جنگ شناختی، ادراکی و رسانه‌ای شکست کامل خوردیم.»

مدیران رسانه‌های اصولگرا اما به کنایه این سخنان شمخانی را مشابه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می‌خواندند.

۱۰- اعتصاب در ۲۲ استان و هزار تجمع در دانشگاه‌ها

در بولتن های خبرگزاری «فارس» آمار متفاوت و متناقضی درباره معترضان بیان شده است. در این بولتن‌ها نیز به نوعی تلاش شده که جمعیت معترضان اندک جلوه داده شوند. در این بولتن ها از حدود هزار تجمع در دانشگاه های کشور خبر داده شده است.

همچنین در این بولتن ها و نشست مدیران رسانه های وابسته به حکومت اعلام شده که ۲۲ استان در روز ۲۴آبان درگیر اعتصابات بازار شدند و میانگین تعطیلی بازار در این روز حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است.

براساس آمار، این بولتن‌ها از مجموع «۲۵ هزار» دانش‌آموز استان کردستان، «۱۷ هزار» نفر در اعتراض‌ها شرکت داشتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy