Friday, Apr 7, 2023

صفحه نخست » موضع‌گیری جدید اژه ای دربارۀ حجاب + توصیه روزنامه‌ سپاه

ejei.jpgاذعان محسنی اژه‌ای به «هزینه بالای بگیر و ببند» برای حکومت برای اعمال حجاب اجباری

رادیو بین المللی فرانسه - محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه ایران، در موضع‌گیری تازۀ خود دربارۀ حجاب، گفت «اگر این موضوع را با بگیر و ببند حل کنیم هزینه‌ها بالا می‌رود و اثربخشی مطلوبی نخواهد داشت». این در حالی است که در روزهای اخیر صدها واحد صنفی و مرکز تفریحی و گردشگری در استانهای مختلف ایران به دلیل «عدم رعایت حجاب» پلمب شده‌اند، همچنین به دنبال بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پس از تعطیلات نوروزی، سه وزارتخانۀ علوم، بهداشت و آموزش و پرورش ایران، اعلام کردند که به دانشجویان و دانش‌آموزانی که حجاب را رعایت نمی کنند، خدمات آموزشی، رفاهی و خوابگاهی ارائه نخواهد شد.

غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوۀ قضائیه ایران، ۱۸ فروردین، در جلسۀ شورای اداری استان البرز، حجاب اجباری را یک «مسئله فرهنگی» دانست و مدعی شد: «اساس مسائل فرهنگی را باید با مسائل فرهنگی حل کرد؛ اگر چه در این مقوله باید به موضوعات صیانتی و حقوقی نیز توجه داشت».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

وی در ادامه، موضع‌گیری تازه ای در برابر موضوع حجاب اتخاذ کرد و گفت: «چنانچه بخواهیم مسائل فرهنگی را صرفاً با بگیر و ببند حل کنیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و شاهد اثربخشی مطلوب نخواهیم بود».

ایران اینترنشنال - جوان، روزنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در یادداشتی خطاب به «نیرو‌های مذهبی و مدافعان نظام» که عموم مردم از آن‌ها با عنوان «لباس شخصی» یاد می‌کنند، از آنان خواست تا «سنجیده و با برنامه و طرح وارد عرصه مهار و مقابله» شوند و از هر گونه اقدام «احساسی» و در عین حال «انفعالی» اجتناب کنند.

این روزنامه خطاب به نیروهای غیر نظامی وابسته به حکومت، به آنان توصیه کرد که در مقابله با مخالفان حجاب اجباری، «عنصر ناآگاه و حتی فریب‌خورده را از دشمنان و معاندان» جدا و تصمیم و اقدامات خود را در این زمینه «با صبر و بصیرت و معطوف به جذب حداکثری و به‌کارگیری شیوه‌های قانونی و شرعی و عقلانی» آمیخته کنند.

از سوی دیگر، روزنامه جوان درباره شکل‌گیری شکاف و دو قطبی میان حامیان و مخالفان حجاب اجباری در جامعه هشدار داد.

با وجود این تهدیدها، پس از خیزش انقلابی ایرانیان در شهریور ماه سال گذشته که با کشته شدن ژینا (مهسا) امینی در مقر گشت ارشاد آغاز شد، مخالفت با حجاب اجباری شکل گسترده‌تری به خود گرفت و بسیاری از زنان در اماکن عمومی و خیابان‌ها بدون بر سر داشتن روسری حاضر شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy