Sunday, Dec 17, 2023

صفحه نخست » آقای تقی رحمانی، در کلاب هووس به "حاشیه" زدید تا پرداختن به "متن"، نیکروز اعظمی

Nikrooz_Azami_5.jpgصحبت های مملو از توجیح تان ضبط شده در "کلاب هووس" را شنیدم. از آنجائیکه در این صحبت ها به خود عنوان "روشنفکر" داده اید لازم دانستم با توضیحی موجز در باره رفتار سیاسی تان در جریان جایزه نوبل، "تعهد و وجدان روشنفکر" را یادآور شده و اِعمال موضع سیاسی تان را در آن برملا سازم. روشنفکر به وجدان بیدار و آگاه و صداقت در بیان واقعیات، روشنفکر است. همه می دانیم که شما و فرزندانتان به نمایندگی از همسرتان خانم نرگس محمدی در همایش جایزه صلح نوبل حضور پیدا کردید. آیا شخص شما که خود را "روشنفکر" نامیدید در این "نمایندگی" توانستید "وجدان بیدار و صداقت" را نشان دهید؟ بنظرم خیر. این را توضیح می کنم.

اگر بخواهم بازگردم به دو مقاله ام منتشره در سایت "گویا نیوز" در مورد اعطای جایزه صلح نوبل به همسرتان که موجب مسرت شده، باید بگویم یکی از این دو مقاله عنوانش "متن" را فدای "حاشیه" نکنید بوده است. همانطور که از عنوان مقاله پیداست آگاهانه از "حواشی" درز گرفتم و به "متن" اصلی حاکم بر فضای "همایش"پرداختم که شما با ابراز نظر شخصی سیاسی تان، آن را کدر کردید. از سوی دیگر در کلاب هووس، با طرح "حواشی" مربوط به "همایش صلح نوبل"، "متن اصلی" را تحت شعاع قرار دادید! در واقع باید گفت که با حاشیه پردازان و مفتریان "دهان به دهان" شدید! اما "متن اصلی" همایش صلح نوبل چیزی نبوده جز متن نوشتاری خانم نرگس محمدی.

برجستگی این متن را در مقاله اولم با عنوان "دو پیام بدون کمترین سنخیت با هم در جریان اهدای جایزه صلح نوبل" در سه وجه توضیح کردم و نوشتم "این متن سه وجه مهم داشته یکم، حکومت ایران "استبداد دینی" ست و اصلاح ناپذیر دوم، تأکید بر حمایت از انقلاب زن زندگی آزادی و وجه سوم، خطاب به اروپائیان و بطورکلی غربی‌ها ست که قاطع تر و شفاف تر از پیش از این انقلاب حمایت و متعاقباً رژیم "استبداد دینی" را منزوی تر کنند. اثر بخشی این "متن" در زنده نگه داشتن انقلاب زن زندگی آزادی درخشان بوده است. آنچه در حاشیه همایش اعطای جایزه نوبل گذشته بگذاریم همان "حاشیه" باشند و بر "متن" خدشه وارد نسازیم."

آقای تقی رحمانی، افکار عمومی جهان ناظر بر "همایش جایزه صلح نوبل" بوده است و شما هم خوب از آن آگاه بودید. این "افکار" می خواست بداند که پیام برنده جایزه صلح نوبل خطاب به جهان چیست و همچنین "متن" همسرتان حی و حاضر است و من خارج این دو واقعیت با شما سخن نمی گویم. بر حسب این دو واقعیت غیر خیالی و واقعاً موجود، شما که به نمایندگی از ایشان سخن می گفتید به موضوعاتی پرداختید که مربوط به درگیری ها میان حکومت اسلامی و اروپا و امریکا بوده است. و بدین ترتیب متن نوشتاری همسرتان را مکدر کردید. شرط اول خردمندانه ی روشنفکر که شما این عنوان را در کلاب هووس بر خود نهاده اید "وجدان بیدار و صداقت" است. شما با پیام موضع سیاسی خودتان در این همایش عملاً نخواستید یا نتوانستید پیام اصلی برنده جایزه صلح نوبل را به جهان مخابره کنید.

نیکروز اعظمی

Niki_olad@hotmail.com



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy